MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan kun gemme BMP-format fra Internet Expl~
Fra : Henrik

Dato : 21-08-05 11:54

Hej.

jeg trænger til hjælp.

jeg kan kun gemme BMP-format fra internet Exploreren,
selv om billederne ligger i JPG-format.

Jeg kan ikke mindes at jeg har installeret nogle programmer der
skulle kunde ændre på indstillingerne....

hjælp udbedes....

VH Henrik

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-08-05 13:05

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q260650

Fra : Henrik

Dato : 21-08-05 12:23

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q260650

Jasguda

det var lige det....

Mange tak for hjælpen

VH Henrik

P.S. Hvor er det typisk M$ at sådan noget sker.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-08-05 22:32

Henrik wrote:

> P.S. Hvor er det typisk M$ at sådan noget sker.

Det kan undre at et firma som Microsoft ikke kan finde
en enkelt programmør der kan bruge et kvarter på at
løse problemet en gang for alle.
Så vidt jeg ved er det et meget gammelt problem som mange
har haft.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-08-05 12:40

Henrik skrev:

> P.S. Hvor er det typisk M$ at sådan noget sker.

Deres standardindstillinger i diverse programmer er helt ude i
hampen.

Jeg kan anbefale dig at stille cache-størrelsen ned til ca. 20
eller 30 MB. Har du en hurtig internetforbindelse, kan du måske
endda klare dig med endnu mindre.

Jeg har længe kørt med 20 MB og har aldrig oplevet problemer med
billeder, som ikke kan gemmes som andet end BMP, Vis Kilde, som
ikke virker og hvad der ellers kan opstå af problemer som følge
af, at de Midlertidige Internetfiler er gået i spunk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik

Dato : 21-08-05 18:05

> Deres standardindstillinger i diverse programmer er helt ude i
> hampen.

Og den lader vi lige stå lidt....

> Jeg kan anbefale dig at stille cache-størrelsen ned til ca. 20
> eller 30 MB. Har du en hurtig internetforbindelse, kan du måske
> endda klare dig med endnu mindre.

Den stod til 1249 MB, så jeg kan ikke rigtig forstå at
der skulle være noget problem, men det var der

Har nu prøvet med 30 MB, så må vi se.

VH Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-08-05 18:39

Henrik skrev:

> Og den lader vi lige stå lidt....

Outlook Express er et lysende eksempel.
Et andet er at Windows som standard skjuler kendte filtyper osv. osv.

> Den stod til 1249 MB, så jeg kan ikke rigtig forstå at der
> skulle være noget problem, men det var der

1.2 GB harddiskplads blot til at indeholde midlertidige internetfiler
er i mine øjne dybt godnat. Det var en fordel, da man sad med et
14.4K modem, som var så langsomt, at man blev nødt til at have hele
Internettet liggende på sin harddisk, men den tid er heldigvis forbi
for de fleste.

> Har nu prøvet med 30 MB, så må vi se.

Det skal nok hjælpe.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-08-05 18:43

Thomas G. Madsen skrev:

>1.2 GB harddiskplads blot til at indeholde midlertidige internetfiler
>er i mine øjne dybt godnat. Det var en fordel, da man sad med et
>14.4K modem,

Dengang var der nok ikke ret mange der havde så meget harddiskplads til
cachen.
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-08-05 18:50

Ivan V. Klattrup skrev:

> Dengang var der nok ikke ret mange der havde så meget
> harddiskplads til cachen.

Nej, men det burde heller ikke være nødvendigt i dag med de hurtige
ADSL-forbindelser, som de fleste sidder med.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pipeline

Dato : 21-08-05 12:39

"Henrik" <ikke.nogen@slet.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv om billederne ligger i JPG-format.
>
> Jeg kan ikke mindes at jeg har installeret nogle programmer der
> skulle kunde ændre på indstillingerne....

Det er en gammelkendt bug i Explorer.
Slet dine Midlertidige Internetfiler, så virker det igen.

MVH
Pipeline