MS Windows
briani 27239
Power Quest og compaq presario factory ima~
Fra : Jens U

Dato : 21-08-05 11:43

Jeg har en Compaq Presario 5366EA,
Jeg har putte en 80 GB/7200/8MB WD Caviar WD800JB i stedet for den 40 GB
mappen D som inder holder "system_sav" filer er oprette
og kopieret over på den nye HD.

Fandt noget efter en tids søgning på google
http://blog.roundtripsolutions.com/2005/02/17/90/compaq-quick-restore-with-the-cd/

Har prøvet at tilpasse den til min, da restore hedder qrestore.scr
og data ligger i mappen d:\data\da\factory.pqi

Den starter PowerQuest op med Compaq's quickRestore,
men den kan ikke boote på c-drev bag efter og der er ingen data på c drev.

Er det fordi min image ikke passer til den nye HDs størrelse at det ikke virker.

"qrestore.scr"
SELECT DRIVE 1
SELECT PARTITION 1
STORE WITH COMPRESSION HIGH

"restore.scr"
SELECT DRIVE 1
SELECT PARTITION 1
DELETE
SELECT FREESPACE LARGEST
SELECT IMAGE 1
RESTORE
SELECT PARTITION 1
SET ACTIVE

"restore.bat"
d:\cpqs\tools\pqdice.exe /cmd=a:\restore.scr /img=d:\data\da\factory.pqi /nrb
echo Now remove the disks and reboot

Hvordan skal kommando linjen så tilpasses, så den kan
installere image filen fra fabrikken.

--
Hilsen Jens
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 17:06

Jeg bruger Powerquest meget og når jeg backer en hdd op lægger jeg PQI filen
ned på en CD eller DVD:) Derefter hvis jeg skal geninstallere, booter jeg
med de 2 boot disketter som jeg har lavet, i Drive Image programmet, og
finder CD/DVD drevet. Finder derefter filen og følger anvisninger på
skærmen.
Jeg gætter på at du ikke har de 2 disketter jeg snakker om, men prøv og se
om du ikke kan få dem lavet hos en kammerat der har Powerquest Drive image
installeret.
Kopier derefter PQI filen ned på en anden CD og prøv om du ikke kan få det
til at virke.

Der har være rigtigt meget bøvl med Compaq's CD'ere hvis man forsøger at
geninstallere på en ny hdd. Dog er problemerne forskellige fra model til
model.

Hvis du bor i nærheden af mig kan du tage pc'en under armen og komme forbi
en weekend og jeg skal så kigge på den, mod en flaske Cola:) Gerne Harboe:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Jens U

Dato : 22-08-05 21:31

Thunder skrev ...
> [...]
> om du ikke kan få dem lavet hos en kammerat der har Powerquest Drive image

Hej Jan

Nej de to disk har jeg ikke og kender ingen der har programmet.

> Der har være rigtigt meget bøvl med Compaq's CD'ere hvis man forsøger at
> geninstallere på en ny hdd. Dog er problemerne forskellige fra model til
> model.

Jo, har også prøvet en af de berygtet medarbejder pc
der også blev solgt tilbage i tiden, den blev også returneret,
men jeg troede at Compaq havde lært af deres tidligere fejl.
5366EA har nu kørt upåklageligt ind til HD crashet.

> Hvis du bor i nærheden af mig kan du tage pc'en under armen og komme forbi
> en weekend og jeg skal så kigge på den, mod en flaske Cola:) Gerne Harboe:)

Mange tak for sådan et fint tilbud :)

Jeg har valg den lette løsning, har en Medion bærbar med XP Home SP2.
Installerer cd-rom fra den på Compaq'en.
Under regestration skiftet jeg produkt nøglen til den der er
på Compaq'en.
Surt er det så at der ingen Word er, S/N er til 2000,
Medion bruger 2003 versionen og alle de andre
programmer der smutte i samme forbindelse