MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
hjælp
Fra : johny møller

Dato : 20-08-05 12:18

vi har fået fat i en gammel skole com og den kan vi ikke komme til at putte
windows i
der ligger windows 98 på men på grund af at det har været en netværks com
kan vi ikke komme til at formatere og ligge nyt program i er der nogen af
jer der ved hvordan vi gør det???

Fra : Lars HT

Dato : 20-08-05 12:52

detvilleværerartatfålidtflereoplysningerogatdusatteetparpunktummerengangimellemdukanvejaltidsættedenienandenpcogformatteredender

Fra : Peter

Dato : 20-08-05 14:25

"johny møller" <bejo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan vi ikke komme til at formatere og ligge nyt program i er der nogen af

Du skal have (eller lave) en opstartsdiskette.
Derefter booter du på disketten. Når computeren er startet op, og du har en
A prompt, skriver du format c: - og trykker på enter. Følg derefter skræm
instrukser.
Du kan evt. hente en opstartsdiskette her: http://www.bootdisk.com/

Når du har formateret, smider du Windows skiven i cd drevet, og booter igen
på opstartsdisketten. Når A prompten er fremme, skiftet du til det
drevbogstav der er dit cd-drev og skriver install. Så skulle installationen
gerne begynde.

Peter B

Fra : Pico

Dato : 20-08-05 22:01

Peter wrote:
> [...]
> Derefter booter du på disketten. Når computeren er startet op, og du
> har en A prompt, skriver du format c: - og trykker på enter. Følg

Han skriver han ikke kan formatere af en eller anden grund, det var
måske en ide at prøve at kørere en Fdisk, ved A promten skriver du Fdisk
og trykker Enter, følg så vejledningen. Husk efterfølgene skal alle
partioner formateres.
Pico

Fra : johny møller

Dato : 21-08-05 06:49

hejsa
tusinde tak for svarene.
jeg prøver det med at boote den op
for det tror jeg godt kan gøre
der
takker
hilsen
jobe

Fra : johny møller

Dato : 21-08-05 16:27

hejsa
hvilken del skal jeg downloade inde på den hjemmeside
det er window 98 se, som ligger på den pc vi har fået.
men vi kan ikke bruge den da det har været en gammel, skole pc.
hvordan gør vi, og helst helt fra bunden
hilsen
jobe

Fra : emj

Dato : 21-08-05 17:52

johny møller skrev:

>hejsa
>hvilken del skal jeg downloade inde på den hjemmeside
>det er window 98 se, som ligger på den pc vi har fået.

Hvilken hjemmeside, snakker du om?

>men vi kan ikke bruge den da det har været en gammel, skole pc.
>hvordan gør vi, og helst helt fra bunden

Kan du ikke konkretisere dit problem lidt bedre?
Skal du have formatteret maskinen?
Har du et styresystem at putte i den?
Skal den på nettet?
Hvilken maskine drejer det sig om?
En gammel skolePC kan jo være alt muligt lige fra en 286 til en
pentium 4
Kik under kontrolpanel/system, hvor du kan aflæse maskindata.

Hilsen emj

Fra : Peter

Dato : 21-08-05 22:27

> [...]
> men vi kan ikke bruge den da det har været en gammel, skole pc.
> hvordan gør vi, og helst helt fra bunden

Du klikker simpelthen bare på det øverste link:
DOS/Windows9X/Me/NT/2K/XP Excellent Bootdisks
og så vælger du denne: (klik på Mirror1 eller 2)
Windows 95 Original | Mirror1 | 2

Ja, jeg ved godt det er til en Windows 95, men det har ikke noget at sige,
og den er nemmere for dig at bruge, da Win98 bootdisken opretter et ram
drive, som bare vil forvirre dig.

Peter B

Fra : johny møller

Dato : 23-08-05 19:05

hejsa
det virker ikke.
det er en 200mhz comp
når jeg sætter en disk i som jeg har hentet fra bootdisk.com.
så skriver den at det er en ugyldig system disk
hilsen
johny