Hjælp / ide til applet
Fra : Pho

Dato : 06-06-01 10:39

Hej

Jeg har brug for gode ideer til en applet.

Jeg skal udvikle en applet der indeholder ca. 200 ens felter placeret i en
matrix. Det skal nærmest se ud som et regneark. Hvert felt har en label
(feks. T101) hvorunder der skal være en variabel værdi (feks. 10.2 kg) der
opdateres af en 5 sekund timer/tråd i appletten. Feltet skal samtidig være
som en knap der feks. giver en link til en anden URL.
Antallet af felter er variabelt afhængig af opsætning (dog er antallet fast
når browseren åbner appletten) og jeg forestiller mig løsningen kunne være
en class FELT nedarvet fra f.eks. Button, hvor der er tilføjet en ekstra
"label" property der kan holde den opdaterede værdi. Der er behov for at
feltets label- og variabeldel kan have forskellige fore/background color og
borderline skal gerne kunne angives, også i farver.
Denne class FELT vil jeg så indsætte mellem 1 og 200 instancer af på en
PANEL når appletten aktiveres. Det skal altsammen kunne køre på en standard
browser IE5.5 og der må vel så kun anvendes AWT komponenter og JDK1.2
Kommentar ønskes, også hvis I mener det ikke kan lade sig gøre.

Hilsen
Peter Horsager

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 12-06-01 22:45

"Pho" <pho@kk-electronic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
standard
> browser IE5.5 og der må vel så kun anvendes AWT komponenter og JDK1.2

IE? Så kan du kun anvende JDK 1.1. Alternativt, hvis du KUN skal køre i IE,
kan du evt.
lave det hele i dynamisk HTML - det vil måske være hurtigere?

> Kommentar ønskes, også hvis I mener det ikke kan lade sig gøre.

Hvis du har budget til det, så køb evt en færdig komponent så som JClass
LiveTable (http://www.klgroup.com/software/jclass/jclasslivetable.html)
- det vil være langt det hurtigste, når du også skal understøtte
borderlines, farver osv osv og have rimelig performance.

God fornøjelse

Fra : Pho

Dato : 14-06-01 07:18

Hej Niels
Har kigget på den anbefalede link - ser spændende ud og er helt sikkert en
mulighed.
Jeg har dog pt.et krav om ikke at måtte anvende Java plugins og det tror jeg
denne kræver.
Tak for tippet.

mvh
Peter

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 16-06-01 14:30

> [...]
> mulighed.

> Jeg har dog pt.et krav om ikke at måtte anvende Java plugins og det tror
Øh - hvorfor tror du det? Du får version 3.6 med, og den kører på JDK 1.0.2
og op. Se
http://www.klgroup.com/software/jclass/jclass36.html