MS Windows
briani 27239
Win XP drev *vil* hede D: og ikke C:
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-08-05 21:16

Hejsa

Jeg har en disk med 2 partitioner. Jeg har haft windows på den første som
hed C: og den anden hed D: Nu har jeg så installeret windows XP igen, hvor
jeg under installationen slettede den gamle windows partition og oprettede
en ny for at kunne formatere den (er der andre muligheder?), men nu hedder
den partition lige pludselig D: og den anden C:, altså windows er
installeret på D:, hvilket jeg ikke synes så godt om, så hvordan fikser jeg
det? Jeg ved godt at man kan ændre drevbogstaver i windows, men det er vel
ikke så smart, vel?

mvh Frank

Xpost i dk.edb.system.ms-windows og dk.edb.hardware.drev

Fra : John T.

Dato : 19-08-05 00:29

> [...]
> jeg det? Jeg ved godt at man kan ændre drevbogstaver i windows, men det er

Jo, du kan sagtens ændre bogstav, det eneste det går ud over
er dine genveje, dem sletter du bare og opretter nogle nye !
Hilsen John

Fra : Lyrik

Dato : 19-08-05 00:40

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Jo, du kan sagtens ændre bogstav, det eneste det går ud over
> er dine genveje, dem sletter du bare og opretter nogle nye !
> Hilsen John
++++++++++++++++++++++++++++
Mig bekendt kan man ikke ændre bogstav på systemdisken.
Hilsen
Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-05 07:49

Lyrik skrev:

>Mig bekendt kan man ikke ændre bogstav på systemdisken.

Og hvis man kunne, holdt det hele op med at virke. Mange interne
henvisninger ville være forkerte.

--
Bertel

Fra : jda^fx

Dato : 20-08-05 09:19

On Thu, 18 Aug 2005 22:16:01 +0200, Frank K. Jensen wrote:

> [...]
> jeg under installationen slettede den gamle windows partition og oprettede
> en ny for at kunne formatere den (er der andre muligheder?),

Ja du behøver ikke at slette partition og oprette en ny. Du kan gøre
det når du får spørgsmålet om hvilket filsystem du vil bruge. Hvis du
vælger noget andet end at beholde det nuværende så bliver der
formatteret

--
Jakob