MS Windows
briani 27239
Windows 2000 og opstart af programmer
Fra : Joke

Dato : 16-08-05 21:41

Hejsa

har man i w2k en mulighed for ligesom man kan i xp (msconfig) af få lov at
fravælge opstatende programmet ved at fjerne flueben ?, eller hvordan gør
man det ellers

Hilsen

Johnny

Fra : MadHatter

Dato : 16-08-05 21:53

On Tue, 16 Aug 2005 22:40:37 +0200, "Joke"
<lpogjpspamershit@hotmail.com> wrote:

>har man i w2k en mulighed for ligesom man kan i xp (msconfig) af få lov at
>fravælge opstatende programmet ved at fjerne flueben ?, eller hvordan gør
>man det ellers

Hvis jeg husker ret, er w2k leveret uden det udmærkede program
MSCONFIG.EXE..

Men heldigvis fungerer XP's program også under w2k..

Så du må i byen for at låne

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-08-05 21:57

Joke wrote:

> [...]
> fravælge opstatende programmet ved at fjerne flueben ?, eller hvordan gør

Man kan kikke under følgende key i regedit:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Se også runonce og under HKEY_LOCAL_MACHINE

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : John

Dato : 16-08-05 22:09

"Joke" skrev i en meddelelse

> har man i w2k en mulighed for ligesom man kan i xp (msconfig) af få lov at
> fravælge opstatende programmet ved at fjerne flueben ?

Næh.. men se evt nederst på denne side:
http://www.thetechguide.com/downloads.html

Mvh John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-05 13:07

"Joke" <lpogjpspamershit@hotmail.com> skrev

> har man i w2k en mulighed for ligesom man kan i xp (msconfig) af få lov at
> fravælge opstatende programmet ved at fjerne flueben ?, eller hvordan gør
> man det ellers

I administration under "services".

Claus

Fra : ///M

Dato : 17-08-05 15:25

Claus Tersgov wrote:
> "Joke" <lpogjpspamershit@hotmail.com> skrev

> I administration under "services".

Det er kun (næsten kun) Windows' egne programmer man kan styre der. Hvis man
fx. har MSN, ICQ, antivirus m.m. skal man ikke regne med at finde det der.

Men tilgengæld kan du uden videre kopiere msconfig.exe til din Win2000 pc og
køre den.
http://www.techadvice.com/win2000/m/msconfig_w2k.htm

///M

Fra : Ole C

Dato : 17-08-05 15:45

Joke skrev blandt andet:

> har man i w2k en mulighed for ligesom man kan i xp (msconfig) af få
> lov at fravælge opstatende programmet ved at fjerne flueben ?, eller
> hvordan gør man det ellers

I mange tilfælde foretrækker jeg "Startup Control" fra http://www.mlin.net/
Lægger sig i Kontrolpanel.

--
vh
Ole C

Fra : jda^fx

Dato : 20-08-05 09:47

On Tue, 16 Aug 2005 22:40:37 +0200, Joke wrote:

> [...]
> fravælge opstatende programmet ved at fjerne flueben ?, eller hvordan gør

Hvis du installerer Spybot S&D
http://www.safer-networking.org/en/index.html så får du ud over at
kunne søge for spyware en fin kontrol over hvilke programmer der skal
starte. msconfig er mere et diagnostisk værktøj end det er til
konfiguration på trods af sit navn.
--
Jakob