MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flere adgange til trådløse netværk på XP S~
Fra : Tommy Larsen

Dato : 16-08-05 20:51

Jeg har adgang til flere Access Points på min bærbare, og det irriterer mig
grusomt, at jeg skal ind manuelt hver gang og taste en IP-adresse, hvis ikke
der er en DHCP server i "den anden ende" - findes der virkelig ikke en
detalje i XP, som gør at den selv kan huske den IP adresse, man brugte
sidste gang, man loggede på det netværk? Den husker jo SSID samt koden til
det Access Point! Alternativt nogen, der kender til 3. parts software?

Mvh. Tommy Larsen

Fra : MadHatter

Dato : 16-08-05 21:23

On Tue, 16 Aug 2005 21:50:58 +0200, "Tommy Larsen" <tl@brix.dk> wrote:

> [...]
>sidste gang, man loggede på det netværk? Den husker jo SSID samt koden til
>det Access Point! Alternativt nogen, der kender til 3. parts software?

Hvem finder dog på at opsætte et access point uden DHCP-server ??

Som du har opdaget, gør det livet besværligt for brugerne - Og i
sikkerheds sammenhænge er det helt uden værdi, hackerne er fløjtende
ligeglade med DHCP-serveren..

Fra : jda^fx

Dato : 20-08-05 09:51

On Tue, 16 Aug 2005 21:50:58 +0200, Tommy Larsen wrote:

> [...]
> sidste gang, man loggede på det netværk? Den husker jo SSID samt koden til
> det Access Point! Alternativt nogen, der kender til 3. parts software?

Du kan gå ind i opsætningen for den trådløse forbindelse og sætte den
til at køre med et fast IP altid. Men hvis det er flere forskellige
netværk så tror jeg ikke at der er så meget at gøre, ud over at prøve
at få ændret på opsætningen på AP'et
--
Jakob