MS Windows
briani 27239
Dansk MCE2005 version
Fra : Hans Henrik

Dato : 15-08-05 20:36

Zitech har annonceret en dansk MCE version, hvilket må betyde at EPG er
klar til Danmark. Er der nogen der ved hvordan man får EPG data ind i en UK
version uden XML Tv osv.?

Hans Henrik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-08-05 21:09

Hej!

Hans Henrik wrote:

> Zitech har annonceret en dansk MCE version, hvilket må betyde at EPG er
> klar til Danmark. Er der nogen der ved hvordan man får EPG data ind i en UK
> version uden XML Tv osv.?

Det kommer ikke til at virke før senere på året :( Kig f.eks. på
http://www.thegreenbutton.com for en masse andre indlæg om det samme.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Lars

Dato : 16-08-05 16:05

On 15 Aug 2005 19:36:03 GMT, Hans Henrik <fkuggf@vfjlhf.fgf>
wrote:

>Zitech har annonceret en dansk MCE version, hvilket må betyde at EPG er
>klar til Danmark.

Fra <http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=158729>
"Kan bestilles nu. Til levering fra midt september."

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Henrik

Dato : 21-08-05 20:07

Hans Henrik wrote:
> [...]
> klar til Danmark. Er der nogen der ved hvordan man får EPG data ind i en UK

Hej
Jeg bruger selv mediaportal, hvor jeg har dansk tv-guide. Mediaportal
kører fint i den nyeste version. Hvorfor bruge MSMCE når man kan få
mediaportal gratis med danske menuer og tv-guide?
Henrik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-08-05 21:11

Hej!

Henrik wrote:

> Jeg bruger selv mediaportal, hvor jeg har dansk tv-guide. Mediaportal
> kører fint i den nyeste version. Hvorfor bruge MSMCE når man kan få
> mediaportal gratis med danske menuer og tv-guide?

Det er jo i sidste ende en smagssag. Jeg synes MCE 2005 er federe (jeg _hader_
danske menuer i Windows, uanset hvor) og så virker den faktisk også med tv-guide
hvis man ved hvordan*1.
MediaPortal virker "tungt" i det og uoverskueligt efter min mening.

*1. Bruger pt. O2Grabber og EPGGuide til dét foretagende.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Henrik

Dato : 21-08-05 22:06

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> MediaPortal virker "tungt" i det og uoverskueligt efter min mening.
>

> *1. Bruger pt. O2Grabber og EPGGuide til dét foretagende.

Man kan jo sagtens vælge engelsk som sprog, men vil du komme lidt ind i
hvorfor du synes MCE er federe? Måske skal jeg jo overveje at skifte.
Jeg ved intet om MCE, udover at brugerflade i MP ligner MCE lidt.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-08-05 23:33

Hej!

Henrik wrote:
> Man kan jo sagtens vælge engelsk som sprog, men vil du komme lidt ind i
> hvorfor du synes MCE er federe? Måske skal jeg jo overveje at skifte.
> Jeg ved intet om MCE, udover at brugerflade i MP ligner MCE lidt.

Well, jeg synes f.eks. at MCE virker mere overskueligt og MP virker tilgengæld
for "tungt" i det. MP er bedre til at finde kanaler - MCE finder en del "falske"
kanaler, men det kan der rettes op på når man synkroniserer ifbm. opsætning af
programguides (O2Grabber og EPGRunner) hvor de også kan navngives korrekt. MCE
er iøvrigt _nice_ til at pause fjernsynsudsendelser når man vil hente kakao :)

Nu fik jeg aldrig prøvet at timerindspille i MP, men det er ihvertfald nemt i
MCE - der kører en service som sørger for at indspille ens programmer selvom MCE
frontend'en ikke er startet. Servicen sløver slet ikke maskinen ned - jeg har
ihvertfald ikke bemærket hastighedsnedsættelse under normal brug.

Jeg savner dog nogle ting i MCE:

1. Man kan ikke klippe i videofilerne så man kan fjerne reklamer og trimme
start/slut (jeg kan ihvertfald ikke finde ud af det ).

2. Der opstår problemer ifbm. timerprogrammering af kanaler som ikke følger
deres program ordentligt (læs: TV3). Bliver måske fikset med den nye version -
lige pt. er programguides en relativt manuel affære.

3. Der kan ikke spoles i andre videofiler såsom DivX - bliver nok fikset til
næste udgave.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader