MS Windows
briani 27239
Monitoring logon and logout
Fra : Per Münster

Dato : 15-08-05 17:23

Davs,

Jeg har et stærkt ønske om at kunne monitorere min søns logon og logud af
hans computer. Jeg kan nok ikke se hvilke programmer han har benyttet. Jeg
har set lidt på et logonscript han trækker på husets server (ikke en dc, med
de logfaciliteter det giver). Men det rækker ikke, med mindre jeg også kan
få det tidspunkt, hvor han forlader computeren. Hvad kan man gøre?

Per

Fra : Neil Southwood

Dato : 15-08-05 19:22

I news:4300c169$0$82787$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
skrev Per Münster <nospam@nowhere.com> bl.a.:
> [...]
> med de logfaciliteter det giver). Men det rækker ikke,
> med mindre jeg også kan få det tidspunkt, hvor han

Bare sønneken nu ikke giver sig til at overvåge faderen.

--
Go on punk - make my day!

Fra : Per Münster

Dato : 18-08-05 14:51

Ja den tanke tør man slet ikke tænke

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-08-05 19:44

"Per Münster" <nospam@nowhere.com> wrote:

> [...]
>de logfaciliteter det giver). Men det rækker ikke, med mindre jeg også kan
>få det tidspunkt, hvor han forlader computeren. Hvad kan man gøre?

Jeg ved ikke med XP Home, men i XP Pro er det ikke noget problem at
logge logon-hændelser.

Jeg gør det endda på min egen maskine - Men her sker det som led i
overvågningenen af eventuelt uauthoriseret indtrængen på lokalnettet...

Jeg ku' sgu' da ikke drømme om at monitorere min søns brug af computer..

<mlr>

Fra : ///M

Dato : 16-08-05 09:58

Per Münster wrote:
> [...]
> server (ikke en dc, med de logfaciliteter det giver). Men det rækker
> ikke, med mindre jeg også kan få det tidspunkt, hvor han forlader

Mig bekendt skal du bare kigge i Control Panel - Administratative Tools -
Event Viewer. Check "Security"-mappen og hust at benytte filter-funktionen.

///M

Fra : emj

Dato : 19-08-05 20:28

Per Münster skrev:

> [...]
>de logfaciliteter det giver). Men det rækker ikke, med mindre jeg også kan
>få det tidspunkt, hvor han forlader computeren. Hvad kan man gøre?

Skamme sig over egen nysgerrighed.
Hilsen emj