MS Windows
briani 27239
Presario ny og større HD med Recovery CD,~
Fra : Jens U

Dato : 14-08-05 22:37

Jeg har en Compaq Presario 5366EA,
hvor harddiske en 40 GB/5200/2MB WD Protégé WD400EB
som har opgivet at snurre mere.

Nu havde jeg tænkt mig at putte en
80 GB/7200/8MB WD Caviar WD800JB
i stedet for den døde.

Jeg går ikke ud fra at det giver problemer med BIOS og MB,
men hvad med recovery CD'en kan den finde ud af at HD'en
er blevet dobbelt så stor.

Recovery CD fra Compaq formatere den ikke HD'en i to partitioner.
Den gamle havde c-drev på 34 GB NTFS og et d-drev på 6 GB FAT 32

Recovery CD'en indeholder Win XP Home edit. for Compaq Computers

Er der nogle der vil dele ud af deres erfaring.

--
Hilsen Jens
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Jens U

Dato : 16-08-05 00:55

Jens U skrev ...
> Jeg har en Compaq Presario 5366EA,
Cut:

Jeg spørger på en anden måde.
Kan nogle så henvise mig til nyhedsgruppe
der omhandler Revovery CD's eller Compaq.
Gerne på dansk

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 16-08-05 07:33

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message
> Jens U skrev ...
>
> Jeg spørger på en anden måde.
> Kan nogle så henvise mig til nyhedsgruppe
> der omhandler Revovery CD's eller Compaq.

Næh, men du skulle prøve at få fat på en Microsoft OEM CD så du
slipper for Compaq's ideer.

/klaus

Fra : Jens U

Dato : 16-08-05 11:43

Klaus Jorgensen skrev ...

> Næh, men du skulle prøve at få fat på en Microsoft OEM CD så du
> slipper for Compaq's ideer.

Tak for tilbage meldingen.

Jeg tror ikke at det vil virke, da mit serie nummer ikke er af OEM slagsen.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 16-08-05 14:24

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message

> Klaus Jorgensen skrev ...
>
> Jeg tror ikke at det vil virke, da mit serie nummer ikke er af OEM
> slagsen.

Hvad skulle det så være når Compaq medleverer en licens?

/klaus

Fra : Jens U

Dato : 19-08-05 00:45

Jens U skrev ...
> [...]
> Den gamle havde c-drev på 34 GB NTFS og et d-drev på 6 GB FAT 32
>
> Recovery CD'en indeholder Win XP Home edit. for Compaq Computers

Til andre

Jeg har gjort som over stående og det virker desværre ikke.

Under start af recovery CD frem kommer en rød skærm med teksten Compaq Recovery
CD Error
og en blinkende gul teksten "Please Contact Compaq Technical Support" det var
det som jeg frygtede mest.

Jeg tror ikke der er så meget hjælp at hente hos Compaq( der er HP nu )
da pc' er over 4 år gammel.

Årsagen at jeg vil bruge Recovery CD er der er ekstra hardware i pc'en
og softwaren til dette ligger på Recovery CD'en

Nu kan jeg godt bruge lidt hjælp

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 18:14

Prøv at fdiske hdd til 40GB. Virker det ikke så vend lige tilbage:) Send mig
evt. en mail, jeg har tidligere lavet support på Compaq:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Jens U

Dato : 20-08-05 12:58

Thunder skrev ...
> "Jens U" skrev ...

> Prøv at fdiske hdd til 40GB. Virker det ikke så vend lige tilbage:) Send mig
> evt. en mail, jeg har tidligere lavet support på Compaq:)

Hej Jan

Jeg har prøver at lave en partition på primær 36 GB(NTFS)
og en udvidet DOS partition på 6 GB(FAT32)

Jeg fik redet lidt data fra SYSTEM_SAV partitionen på den gamle HD
og kopiere jeg de data i 6 GB partitionen så vil den god starte Recovery CD'en

Den starter Recovery programmet og får følgende valgmuligheder,
(1) Reparationdiskette
(2) Brugersikkerhedskopiering
(3) Brugergendannelse
(4) Gendan fabriksindstillinger
(5) Afslut
men vælger jeg at restore pc'en til fabrik indstilling(4), efter en del
advarsler om at den nulstiller alt, så kommer der en fejl meddelelse med teksten
"Fejl under QuickRestore # 102:9" og "kontakt Compaqs kundeservice"
"Tryk Enter" og gør jeg dette skifter teksten til "arbejder..." pc'en er
herefter kørt helt fast.

Så er det lige hvad "QuickRestore # 102:9" betyder

I vejledningen Compaq Genoprettelse (Recovery Process) stå der følgende
"bestil et gratis eks. af compaq "QuickRestore" Du vil kun få brug for QR
værktøj, hvis du sletter forud installeret eller i det usandsynlige tilfælde at
din harddisk svigter"
Der henvises til følgende nr. +45 7028 7545 (dette nr findes ikke mere)

Fra : Jens U

Dato : 21-08-05 03:33

Er nået et lille stykke videre, men ikke lang nok.

Fandt noget efter en tids søgning på google
http://blog.roundtripsolutions.com/2005/02/17/90/compaq-quick-restore-with-the-cd/

Har prøvet at tilpasse den min, da restore hedder qrestore.scr
og data ligger i mappen d:\data\da\factory.pqi

Den starter PowerQuest op med Compaq's quickRestore,
men den kan ikke boote på c-drev bag efter og der er ingen data på c drev

Hvis det er fejl i opsætning af PowerQuest for at det skal lykkes,
hvordan skal kommando linjen så se ud.