MS Windows
briani 27239
Hvad er det..??
Fra : JA

Dato : 14-08-05 17:54

Nogen der kan give en forklaring på hvad
"Microsoft Printer Spooler Service", er.
Hvad står det for, hvad gør det, og ikke mindst skal man tillade
autokonfigurering af det??
Måske et "dumt" spørgsmål, men håber alligevel på et klogt svar..
På forhånd TAK

Jens

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 14-08-05 18:01

"JA" <gogjand@FJERN-DETTE-hotmail.com> wrote in message
> Nogen der kan give en forklaring på hvad
> "Microsoft Printer Spooler Service", er.
> Hvad står det for, hvad gør det, og ikke mindst skal man tillade
> autokonfigurering af det??

Det er det serviceprogram der håndterer udskriftskøen.
Jeg har nu aldrig hørt noget om autokonfigurering af dette - er det i
forbindelse med installation af printer?
Kunne også være en firewall der spørger, og dette skulle så opstå ifm
udskrift til en netværksprinter.

Bemærk at visse vira installerer sig med et program der hedder
spooler.exe, men er placeret i TEMP-mappen i stedet for i
c:\windows\system32.

/klaus

Fra : JA

Dato : 14-08-05 19:35

..
> [...]
>
> Bemærk at visse vira installerer sig med et program der hedder
> spooler.exe, men er placeret i TEMP-mappen i stedet for i

Tak til Klaus det er netop i.f.m. Norton Internet Security Pak jeg blev
spurgt om dette. Det jeg ikke forstår, er at jeg ikke har printer
installeret endnu, og slet ikke netværksp., da jeg lige er flyttet og er ved
at sætte mine ting op, derfor undre jeg mig over advarselsboksen fra Norton.
Håber ikke der er sket noget "grimt" for anden gang så teksten fra Norton
kom jeg ved en fejl til at klikke OK til at konfigurer..!!
Tak for svaret.
Hilsen Jens

Fra : jda^fx

Dato : 14-08-05 20:35

On Sun, 14 Aug 2005 20:35:22 +0200, JA wrote:

> [...]

> Håber ikke der er sket noget "grimt" for anden gang så teksten fra Norton
> kom jeg ved en fejl til at klikke OK til at konfigurer..!!

Nu har nok svaret ja til at Norton skulle autokonfigurere, og det
kommer du nok ikke helt galt af sted med. Men hvis du ikke har nogen
netprinter, og hvis din computer er 'stand-alone' dvs. du ikke skal
dele noget med nogen over et lokalnet, så kan du lige så godt slå alt
det fra:
Start -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> højreklik på den
forbindelse du bruger til internet -> egenskaber -> fjern krydset i
alt det du ikke behøver (alt andet end 'Internetprotokol(TCP/IP)'

--
Jakob