MS Windows
briani 27239
USB2, Opsætning hvordan ?
Fra : Leon

Dato : 14-08-05 17:47

Hej NG

Når jeg sætter mit kort i min kortlæser til mit kamera siger min XP at noget
med "Denne enhed kan arbejde hurtigere bla bla...."

Det er vis noget med at opsætte min USB til at kunne køre USB2

Er der nogen her som ved hvordan det gøres ?

På forhånd tak

Leon

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-08-05 18:20

"Leon" <leon@cybercity.dk> wrote:

>Når jeg sætter mit kort i min kortlæser til mit kamera siger min XP at noget
>med "Denne enhed kan arbejde hurtigere bla bla...."
>
>Det er vis noget med at opsætte min USB til at kunne køre USB2

Du har en ældre computer med USB1 der kører op til 11 Mbit/sek.

Og kortlæseren understøtter åbenbart den nyere USB2.0 standard der kører
480 MBit/sek.

Du kan altså vinde lidt hastighed, hvis du investerer i et løst pci USB2
kort til 1-200 kroner.

- Hvis du kun arbejder med kortlæseren en-gang-imellem tror jeg ikke det
kan betale sig. Men bruger du også (usb) scannere eller harddiske, er
det er vældig godt ide at opgradere maskinen...

<mlr>

Fra : Leon

Dato : 14-08-05 18:45

Hej Michael

Tak for dit hurtige svar !

Jeg har en fladbed scanner som også er tilsluttet en USB.

Jeg tror at jeg vil se mig om efter sådan et kort, for jeg går også med
overvejelser om at købe en extern harddisk til sikkerhedsbackup,
og så er det vel nærmest et "must" er det ikke ?

Hilsen
Leon

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-08-05 19:05

"Leon" <leon@cybercity.dk> wrote:

>Jeg har en fladbed scanner som også er tilsluttet en USB.

Hvis ikke windows har beklaget sig, kører scanneren nok også USB1.

>Jeg tror at jeg vil se mig om efter sådan et kort, for jeg går også med
>overvejelser om at købe en extern harddisk til sikkerhedsbackup,
>og så er det vel nærmest et "must" er det ikke ?

Helt korrekt - Livet er for kort til at køre harddiske på USB1.0

<mlr>

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-08-05 19:47

Michael Rasmussen wrote:

> Helt korrekt - Livet er for kort til at køre harddiske på USB1.0

Helt sikkert. Jeg fik min 160 gb externe disk, før jeg fik investeret i en
USB 2 controller. Det tog en hel aften + det meste af natten af formatere
den.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 15-08-05 08:49

> Du har en ældre computer med USB1 der kører op til 11 Mbit/sek.

Det er muligt, men jeg ville ikke være så skråsikker. Min kærestes
computer, der (så vidt jeg husker) er en Dell bærbar fra 2003, kørte
fint med diverse udstyr, men begyndte så pludseligt med den
fejlmeddelelse, du omtaler.

Jeg har mange gange forhørt mig herinde om, hvad det kan skyldes og
hvordan vi får den tilbage til USB2.0, men desværre har jeg ikke fået
brugbare svar.

- Mickel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-08-05 18:48

Mickel Hedemand <mickel@FISK.DETTE.VÆKset.auc.dk> wrote:

> [...]

>Jeg har mange gange forhørt mig herinde om, hvad det kan skyldes og
>hvordan vi får den tilbage til USB2.0, men desværre har jeg ikke fået

Ok, maskinen er forsynet med USB2...

Så er problemet manglende drivere til bundkort / usb-controller.

Mon ikke du kan finde dem på DELL's support sider...

Alternativt kan du med et program som f.ex. Everest bestemme hvilket
chipset maskinen er bygget over. Så kan driverne hentes på chipset
fabrikantens site

Everest kan hentes her:

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Du er altid velkommen til at vende tilbage hertil med Everest udskifter
fra 'Motherboard' og 'PCI-Enheder'

<mlr>

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-08-05 07:45

Michael Rasmussen wrote:

> Du har en ældre computer med USB1 der kører op til 11 Mbit/sek.

Det kan også være PCen har USB2.0, men at XP ikke er opgraderet
til min. SP1.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund