MS Windows
briani 27239
Hjælp hvad gør jeg?
Fra : Monty \(7000\)

Dato : 13-08-05 19:48

Jeg havde en disk hvor alle min kones backup data lå på. Hun kørte win98 og
skulle nu køre winxp. Da jeg lægger harddisken over i den nye maskine med xp
dukker der en box op under disk håndteringen hvor der spørges om at lave
disken om til en dynamisk enhed. Jeg svarer ja men jeg formatere ikke
disken. Når jeg går ind på disken spørger den om jeg skal formatere den og
det skal jeg jo netop ikke.

Hvordan får jeg reddet mine data tilbage igen? Og kan jeg overhovedet?

Monty

Fra : jda^fx

Dato : 13-08-05 21:05

On Sat, 13 Aug 2005 20:48:20 +0200, Monty (7000) wrote:

> [...]
> det skal jeg jo netop ikke.
>
> Hvordan får jeg reddet mine data tilbage igen? Og kan jeg overhovedet?

Det hele gik galt da du svarede ja til den dynamiske disk. Nu skal du
have fat i et program til data recovery. Selv bruger jeg Get data back
for NTFS (som koster penge) Det gør de fleste af den slags, i trial
versionerne kan man se filerne og så skal man op med penge før man kan
lave en recovery. Du skal nok have lavet en nedgradering igen:
Højreklik på 'Denne computer' -> administrer -> Diskhåndtering ->
'Konverter til grundliggende disk'
Hvis denne mulighed ikke er til stede, så er du nødt til at slette
partitionen først. Derefter skal du i gang med dit nye recovery
program, det kræver så at du har en anden disk du kan gemme dataene på

--
Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-08-05 22:56

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> for NTFS (som koster penge) Det gør de fleste af den slags, i trial
> versionerne kan man se filerne og så skal man op med penge før man kan

Pcinspector er et glimrende gratis program til dette formål.
www.pcinspector.de

Kurt

Fra : jda^fx

Dato : 14-08-05 10:39

On Sat, 13 Aug 2005 23:56:08 +0200, Kurt B. Andersen wrote:

> "jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> Pcinspector er et glimrende gratis program til dette formål.
> www.pcinspector.de

Hvis Pcinspector virker og er gratis så er det også fint. Der er
masser af programmer, og jeg regnede faktisk også med at der ville
komme nogle forslag. Bare det virker, for det er ikke lige tiden til
eksperimenter

--
Jakob

Fra : Monty \(7000\)

Dato : 14-08-05 13:33

Det blev den der blev vinderen. Den stod og tyggede igennem harddisken længe
og nogle gange gik den ned og svarede ikke men jeg fik fat i det alt sammen
igen så konen er glad og husfreden er genoprettet.

Takker mange gange for hjælpen

Monty

Fra : jda^fx

Dato : 14-08-05 13:51

On Sun, 14 Aug 2005 14:33:27 +0200, Monty (7000) wrote:

> [...]
> og nogle gange gik den ned og svarede ikke men jeg fik fat i det alt sammen
> igen så konen er glad og husfreden er genoprettet.

Velbekomme

--
Jakob