MS Windows
briani 27239
Meget langsom start efter XP SP2
Fra : Allan Nielsen

Dato : 13-08-05 16:44

Hej

Jeg har efter en formatering fået et problem med, at computeren starter
meget langsomt efter SP 2 er installeret. Der er ingen problemer med opstart
uden SP 2. Er der nogen der kan hjælpe med et hint?
ps. Det er XP home edition.

Allan

Fra : Ricko.

Dato : 13-08-05 16:50

"Allan Nielsen" <ahsn@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstart
> uden SP 2. Er der nogen der kan hjælpe med et hint?

Ja gå ind og søg på div adware og virus , du har sikkert været på nettet
inden du opdaterede din win xp (ikke)

Fra : John

Dato : 13-08-05 20:18

"Ricko." skrev i en meddelelse

> "Allan Nielsen" <ahsn@mail.dk> skrev i en meddelelse

> søg på div adware og virus , du har sikkert været på nettet inden du
> opdaterede din win xp (ikke)

Go' ide, da din windows ikke er fuldt opdateret og dermed stadig sårbar.
Derudover kan du evt prøve at rydde lidt op med et par gratis programmer:
http://majorgeeks.com/download.php?det=1738

http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

-og evt også køre en defragmentering.

Tip:

http://www.tweakxp.com/article37006.aspx

- og når du alligevel er 'derinde', kan du med fordel også fjerne flueben i
'sommerfuglen' samt windows messenger, medmindre du ønsker at benytte disse
to programmer.

Mvh John

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-08-05 18:30

> [...]
> opstart
> uden SP 2. Er der nogen der kan hjælpe med et hint?

Hej jeg skal komme med et hint, du bruger Amd det har vist sig at nogle
PC'ere baseret på Amd bliver langsommere efter opgradering til SP2, dette
gælder dog ikke for min egen måske fordi den er installeret samtidig med XP?
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 21:00

Allan Nielsen wrote:
> [...]
> starter meget langsomt efter SP 2 er installeret. Der er ingen
> problemer med opstart uden SP 2. Er der nogen der kan hjælpe med et

Jeg havde samme oplevelse med XP Prof. på min gamle Intel P-III PC.
Alting kørte i ultra-slowmotion efter installation af SP2 opdateringen.
Ingen af de mange gode råd hjalp. Så den røg ud igen.

Senere fik jeg fat en CD med en udgave af XP prof. med "indbygget"
SP2. Jeg kørte så en helt alm. opdatering af hele Windows ved hjælp
af denne CD og siden har det bare kørt "som Hans i Grethe".

Så hvis alt andet svigter, så prøv at skaffe en XP med indbygget SP2
og lav så en opdatering af Windows. Og husk nu endelig at besøge
windowsupdate.microsoft.com umiddelbart efter, for der er kommet
flere tons opdateringer og patches siden SP2.

-E.G.

Fra : jda^fx

Dato : 13-08-05 21:09

On Sat, 13 Aug 2005 17:43:58 +0200, Allan Nielsen wrote:

> [...]
> meget langsomt efter SP 2 er installeret. Der er ingen problemer med opstart
> uden SP 2. Er der nogen der kan hjælpe med et hint?

Måske trænger du bare til at få ryddet op i alle dine temp filer. Et
rigtigt godt (næsten uundværligt) program er HDvalet. Kan hentes her:
http://www.homecraft.bc.ca/software.htm

--
Jakob

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-08-05 21:29

Hej jda^fx, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Et rigtigt godt (næsten uundværligt) program er HDvalet. Kan
> hentes her: http://www.homecraft.bc.ca/software.htm

Jeg har kigget på det flere gange gennem et halvt års tid, fordi du har
nævnt det. Har du nogen ide om, hvorfor de overalt udelukkende nævner
det til brug under Windows 9x, NT og 2000 (men ikke XP)?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : jda^fx

Dato : 13-08-05 21:47

On Sat, 13 Aug 2005 22:28:34 +0200, Rudi Stegen wrote:

> Jeg har kigget på det flere gange gennem et halvt års tid, fordi du har
> nævnt det. Har du nogen ide om, hvorfor de overalt udelukkende nævner
> det til brug under Windows 9x, NT og 2000 (men ikke XP)?

Måske fordi de ikke har prøvet det under XP. Det har jeg og det virker
fremragende. Ikke til at undvære. Der er en mærkbar forskel i ydelse
med det samme hvis man skal prøve at hjælpe nogen med at få lidt liv i
en sløv PC. Der er dog en hage ved det: Hvis man har installeret
Office fra et administrativt installation point på sin harddisk så
skal man gå ind i papirkurven og gendanne en fil der hedder 'opa.bak'
så vidt jeg husker før man tømmer den. Ellers virker ens adm point
ikke længere
--
Jakob

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-08-05 16:55

Hej jda^fx, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

[HDvalet]

> Måske fordi de ikke har prøvet det under XP.

Rimelig antagelse. Det er bare påfaldende at se XP unævnt efter så lang
tid med det på markedet.

> Det har jeg og det virker fremragende.

Glimragende. Så kan jeg prøvede det ved lejlighed.

"Harmløse" programmer a la mailtjekkere o.m.a. har jeg for vane blot at
se, om de virker, uanset om XP er nævnt eller ej. Men diverse
værktøjer, der roder ved systemet, vil jeg godt lige have bekræftet.

Så tak

> Der er dog en hage ved det: Hvis man har installeret Office fra et
> administrativt installation point

Ingen problemer der. Jeg har kun de Microsoftprogrammer, der ligger på
installations-cd'en.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : John T.

Dato : 14-08-05 11:20

> Måske trænger du bare til at få ryddet op i alle dine temp filer. Et
> rigtigt godt (næsten uundværligt) program er HDvalet. Kan hentes her:
> http://www.homecraft.bc.ca/software.htm
> Jakob

Er det den rigtige link ?
Jeg kan ikke se programmet, det hedder måske
noget andet ?
Hilsen John

Fra : jda^fx

Dato : 14-08-05 12:09

On Sun, 14 Aug 2005 12:19:37 +0200, John T. wrote:

> Er det den rigtige link ?
> Jeg kan ikke se programmet, det hedder måske
> noget andet ?

Sorry. Det er der jeg før har hentet den, og da den stadig kom på
google smed jeg linket uden at chekke det ordentligt. Her kommer et
bedre:
http://www.capautomation.com/products/downloads/misc_fixes.html

--
Jakob

Fra : John T.

Dato : 14-08-05 15:03

> Sorry. Det er der jeg før har hentet den, og da den stadig kom på
> google smed jeg linket uden at chekke det ordentligt. Her kommer et
> [...]

Ja det var bedre TAK !!
(den snuppede 79 filer)
John

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-08-05 21:42

On Sat, 13 Aug 2005 17:43:58 +0200, "Allan Nielsen" <ahsn@mail.dk>
wrote:

> [...]
>meget langsomt efter SP 2 er installeret. Der er ingen problemer med opstart
>uden SP 2. Er der nogen der kan hjælpe med et hint?

Prøv at se om Bootvis kan afhjælpe det:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/BootVis.shtml

For at bruge den:

1. Gå til \Windows\Prefetch folderen på din harddisk og slet alt
indhold (bare rolig, der sker ikke noget ved det)

2. Start Bootvis og vælg Trace Menu og "Optimize System". Lad
programmen genstarte din maskine, og når din maskine er genstartet vil
den optimere lidt tid. Når det er færdig kan du prøve at genstarte
systemet og se om det hjalp.

Jeg skal måske lige komme med en advarsel, bootvis er blevet fjernet
fra Microsofts egne sider af en uvis grund, det kan muligvis være
fordi den kan give problemer på visse maskiner, men jeg har selv brugt
den ret tit på flere systemer, og den har altid kunne optimere ret
godt.