MS Windows
briani 27239
Opgradering af ME UK til Win2000 pro - pro~
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 16:33

Jeg er ikke stødt på dette før så jeg spørger i gruppen.

Jeg har en bærbar IBM 760XL som jeg har opgraderet med en 4GB hdd. Det
virker fint og da jeg installerede W98SE UK på den virkede det også fint.
Min Bærbare har ikke indbygget CDrom så jeg bruger et PCMCIA drev. Der kan
ikke bootes fra det. Det var grunden til at jeg installerede W98SE. Da jeg
så i W98SE UK, ville opgradere til Win2000 pro UK kom den med en fejl om at
min version ikke var understøttet. Det fandt jeg mærkeligt da det er
original versioner begge 2. Jeg opgradrede så til ME UK, men her kommer den
så også og siger at den ikke er understøttet og det er også original
version. Jeg kan dog få lov til at lave en ny installation, men det var jo
ikke lige det der var meningen.

Er der en måde jeg kan komme udenom dette problem?

Jeg kan boote fra en dos bootdisk lavet specielt til mit drev. Er der en
mulighed for at opgradere til Win2000 pro fra dos?

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ricko.

Dato : 13-08-05 17:12

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke lige det der var meningen.
>
> Er der en måde jeg kan komme udenom dette problem?

For mange opgd . føre ofte til det prob. srtart forfra med win 200 først

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-08-05 17:59

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev

> Jeg kan boote fra en dos bootdisk lavet specielt til mit drev. Er der en
> mulighed for at opgradere til Win2000 pro fra dos?

Ja, w2k pro kan så vidt jeg husker startes fra DOS. Alternativt kan man
hente de fire bootdisketter, der nogen gang skal til. Har din bærbare ikke
diskettedrev?

Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-08-05 20:08

Claus Tersgov skrev:

>Ja, w2k pro kan så vidt jeg husker startes fra DOS. Alternativt kan man
>hente de fire bootdisketter, der nogen gang skal til.

Hvorfor hente?

De ligger på cd'en i Win 2000.
--
Knud

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-08-05 01:30

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Hvorfor hente?
> De ligger på cd'en i Win 2000.

Ok, det er bare ikke alle versioner, de er med på, ligesom det heller ikke
er alle versioner, du kan installere via en almindelig DOS boot.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 16:24

Tak for svarene, men her er problemet: CDrom drevet er et PCMCIA drev, det
bliver ikke fundet af Windows under installationen hvis jeg laver en ny
installation, jeg er nødt til at have Windows liggende først.

Er der nogen der kan komme med en mulig forklaring på hvorfor den ikke ville
opgradere en Original Windows 98 SE? Og senere WinME?

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-08-05 17:26

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev

> Er der nogen der kan komme med en mulig forklaring på hvorfor den ikke
ville
> opgradere en Original Windows 98 SE? Og senere WinME?

Det er næsten umuligt at svare på. Jeg har eksempelvis fire forskellige
CD'er af Win Me, og de opfører sig alle ekstremt forskelligt når man
forsøger at installere/opgradere. Bl.a identificerer de CPU vidt
forskelligt...

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 17:58

OK, nu gider jeg ikke det mere! Jeg har købt en adapter så jeg lkan sætte
HDD ind i min pc og installere derfra. Bagefter sætter jeg HDD tilbage i
laptoppen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-05 09:59

> [...]

> HDD ind i min pc og installere derfra. Bagefter sætter jeg HDD tilbage i

Dårlig ide!

Ps hvorfor blæser du konstant på citatreglerne? www.usenet.dk

Du har tilsyneladende mange problemer, du gerne vil have hjælpe af andre
til, og så er det ret dumt at blæse på folk på den måde...

Claus