MS Windows
briani 27239
Tilføjelsesprogrammer i XP
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 11:58

Hvor kan jeg finde en oversigt over de tilføjelsesprogrammer der er
installeret til Internet Explorer ( Shockwave osv ) ?

Maskinen kører med XP SP1

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ole C

Dato : 12-08-05 12:10

Rysz ( 8900 ) skrev blandt andet:

> Hvor kan jeg finde en oversigt over de tilføjelsesprogrammer der er
> installeret til Internet Explorer ( Shockwave osv ) ?

Spørgsmålet burde egentlig stilles i dk.edb.software.browser
Men du kan se inder "Funktioner">"Administrer tilføjelsesprogrammer"

> Maskinen kører med XP SP1

Og bør opgraderes til SP2.......

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 12-08-05 12:18

Ole C skrev blandt andet:

> Spørgsmålet burde egentlig stilles i dk.edb.software.browser

- som retteligt hedder dk.edb.internet.software.browser

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 18:20

> - som retteligt hedder dk.edb.internet.software.browser

Jeg rykker mit spørgsmål til den rette gruppe beklager

Mvh
Jan Rysz

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-05 12:26

"Rysz \( 8900 \)" <rysz(snabela)rysz(dot)net> skrev:

>Hvor kan jeg finde en oversigt over de tilføjelsesprogrammer der er
>installeret til Internet Explorer ( Shockwave osv ) ?

Internetindstillinger - Programmer - Administrer (nede til
venstre).

Nås fra kontrolpanel eller fra IE's Funktioner-menu.

--
Bertel

Fra : ///M

Dato : 12-08-05 12:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> Internetindstillinger - Programmer - Administrer (nede til
> venstre).
>
> Nås fra kontrolpanel eller fra IE's Funktioner-menu.

Kun i XP SP2 og det har han ikke.
Link til screenshot af XP SP1 IE6: http://www.libellules.ch/connexion555.gif

///M

Fra : Ole C

Dato : 12-08-05 12:59

///M skrev blandt andet:

> Kun i XP SP2 og det har han ikke.

Så er det på høje tid!

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-05 13:01

///M skrev:

>Kun i XP SP2 og det har han ikke.

Åh. Det er en af ulemperne ved at købe en præinstalleret maskine.

Tak for oplysningen.

--
Bertel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-08-05 13:27

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev

> Åh. Det er en af ulemperne ved at købe en præinstalleret maskine.

Sikke dog noget vrøvl!

Det er kun nogle få procent af befolkningen, som er i stand til at
installere et operativsystem helt fra bunden!

Det er jo netop derfor, at MS har lavet det så smart, at systemet automatisk
opdaterer sig selv.

Det er jo helt og aldeles fuldstændigt umuligt at sælge en computer, som
altid har de allerseneste opdateringer......

Claus

Fra : Ole C

Dato : 12-08-05 17:22

Claus Tersgov skrev blandt andet:

> Det er jo netop derfor, at MS har lavet det så smart, at systemet
> automatisk opdaterer sig selv.

Hvis man altså bruger den funktion. Det gør Rysz åbenbart ikke.

> Det er jo helt og aldeles fuldstændigt umuligt at sælge en computer,
> som altid har de allerseneste opdateringer.....

Og derfor gør Rysz klogt i at opdatere sin computer.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 18:20

> Hvis man altså bruger den funktion. Det gør Rysz åbenbart ikke.

Jeg har sat den til at informere om opdateringer, men så jeg selv kan styre
hvad der skal hentes. Og ja, jeg har selv installeret systemet fra bunden.

Spørgsmålet var afledt af en side fra en her gruppen ang. spyware. Jeg
undrede mig bare over hvor funktionen var, når man ikke kørte med SP2

> Og derfor gør Rysz klogt i at opdatere sin computer.

Jeg har med vilje undladt enkelte opdateringer, da flere af dem giver
problemer. Bl.a den sidste opdatering til Outlook Express, gør at jeg ikke
kan svare på indlæg i nyhedsgrupper.

Jeg tager back-up hver uge, har systemet koblet på en routeren, hvor stort
set alle porte er lukket. Kører med antivirus og tjekker jævnligt for
spyware og trojaner. Så sikkerheden fejler ikke noget. Tror faktisk at jeg
er bedre sikret end dem der bare installere SP2 og så tror at den hellige
grav er velforvaret.

Anyway, det var et spørgsmål om en knap i Windows, og ikke en diskussion om
sikkerhed. Såfremt en sådan ønskes, bedes den flyttet til dk.edb.sikkerhed

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ole C

Dato : 12-08-05 22:00

> [...]

> problemer.
> Bl.a den sidste opdatering til Outlook Express, gør at jeg ikke kan svare

Så er der noget andet galt.

> Jeg tager back-up hver uge, har systemet koblet på en routeren, hvor
> stort set alle porte er lukket.

Rigtig god idé.

>Kører med antivirus og tjekker jævnligt for spyware og trojaner.

Også god idé.

> Så sikkerheden fejler ikke noget.

Bortset fra at XP kun med SP1 har adskillige dokumenterede
sikkerhedsbrister.

>Tror faktisk at jeg er bedre sikret end dem der bare installere SP2
> og så tror at den hellige grav er velforvaret.

Det er der vel ingen fornuftige brugere der gør - og Microsoft bruger ikke
energi på at lukke konstaterede sikkerhedshuller i deres produkter bare for
sjov.
--
vh
Ole C