MS Windows
briani 27239
Modem 56 K
Fra : Pico

Dato : 10-08-05 17:38

Jeg sender denne i både dk.edb.system.ms-windows og dk.edb.hardware da
det er et spørgsmål om gammeldags 56 k (v 90) modem og jeg ikke kan
finde en gruppe der omhandler modem på dansk. Riv nu ikke hovedet af mig
hvis der er en mere relevant gruppe.
En bekendt har købt en ny Pc og vil på nettet med modem , en anden
bekendt har hjulpet ham, men de kan ikke få det til at virke, de har sat
modemet i og installeret driverne, i netværksforbindelsen vises kun LAN,
som jeg over telefonen har guidet dem igennem til at disable, men ikke
andre forbindelser. Går de ind i enhåndsorienteringen under modem siger
de at det er installeret der ?
Jeg har så været så ufornuftig at love at se på det og er imellemtiden
kommet i tanke om at jeg ikke har rodet med modem i en del år, alle har
efterhånden Cable eller ADSL så min viden er nok lidt blakket
efterhånden.
Er der en der kan give en forklaring på hvad det er man skal gøre, jeg
er ikke i tvivl om at sætte op til TDC som han har i forvejen, det er
mere det praktiske med modemet

Pico

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 10-08-05 18:26

Pico skrev:
> [...]

> Er der en der kan give en forklaring på hvad det er man skal gøre, jeg
> er ikke i tvivl om at sætte op til TDC som han har i forvejen, det er

Er der installeret Netværk via modem?

--
Lars Fragstrup

Fra : Pico

Dato : 10-08-05 18:36

Lars Fragstrup wrote:

> Er der installeret Netværk via modem?

Næ, det er der såmænd nok ikke ? Hvordan gøres det ? Jeg kan ikke huske
ret meget kom modem. Jeg har glemt at skrive at han har XP Home.
Pico

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 10-08-05 18:42

Pico skrev:

> Næ, det er der såmænd nok ikke ? Hvordan gøres det ? Jeg kan ikke
> huske ret meget kom modem. Jeg har glemt at skrive at han har XP Home.

Nu ved jeg ikke med XP, men i de "gamle win
versioner" er det under tilføj windows komponenter.

--
Lars Fragstrup

Fra : Pico

Dato : 10-08-05 19:01

Lars Fragstrup wrote:

> Nu ved jeg ikke med XP, men i de "gamle win
> versioner" er det under tilføj windows komponenter.

Der har jeg på min XP Pro prøvet at lede uden at finde det, jeg kørere
ADSL.
Er der nogen der ved hvordan det gøres i XP ?
Pico

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-08-05 19:37

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ADSL.
> Er der nogen der ved hvordan det gøres i XP ?

Hvis ellers modem kan ses i enhedshåndteringen er det vel nok at køre
"guiden ny forbindelse" ? (start-programmer-tilbehør-kommunikation )

Hilsen
Michael

Fra : Pico

Dato : 10-08-05 20:12

Michael Rasmussen wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis ellers modem kan ses i enhedshåndteringen er det vel nok at køre
> "guiden ny forbindelse" ? (start-programmer-tilbehør-kommunikation )

Det vil jeg så prøve, jeg har lige sidet og tyret hjælpen igennem, men
det fremgår ikke særligt tydeligt.
Tak for indputene.
Pico