MS Windows
briani 27239
Codecs eller ikke! Der er et alternativ!
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 14:40

Brug VLC player, den tager stort set alle formater og bruger sine egne
indbyggede codecs, så I ikke behøver at installere alle mulig codec for at
kunne afspille en film:)

Findes til flere forskelige OS.

Læs om den her www.videolan.org

og her kan den downloades:

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Der er også ældre versioner. Hvis du skaulle få et problem med at afspille
så, prøv en ældre version:)

Jeg selv bruger 0.7.1 og den fungerer fint:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 14:48

Hej!

Thunder wrote:

> Brug VLC player, den tager stort set alle formater og bruger sine egne
> indbyggede codecs, så I ikke behøver at installere alle mulig codec for at
> kunne afspille en film:)

VideoLAN er fin, ingen tvivl om det, men der kommer altså tider hvor man skal
bruge codec's alligevel. F.eks. bruger jeg også ZoomPlayer og hvad gavner
VideoLAN så?

Ergo, efter min mening er VideoLAN et lækkert alternativ, men det kan altså ikke
erstatte resten.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-05 15:36

Kim Voss Schrader wrote:

> Ergo, efter min mening er VideoLAN et lækkert alternativ, men det kan
> altså ikke erstatte resten.

Hvorfor ik'? Den har fint erstattet resten her.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 18:23

Hej!

Lars Stokholm wrote:

> Hvorfor ik'? Den har fint erstattet resten her.

Der er nul og niks der kan tweakes. Men du kan da prøve at kaste bomben i
dk.teknik.tv+video

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-05 18:43

Kim Voss Schrader wrote:

> Der er nul og niks der kan tweakes.

Tænk jeg har en helt anden opfattelse, men jeg er heller ikke nogen
særligt krævende (af det program).

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-05 18:49

Hej!

Lars Stokholm wrote:

> Tænk jeg har en helt anden opfattelse, men jeg er heller ikke nogen
> særligt krævende (af det program).

Uanset din opfattelse så er der altså ikke så mange indstillinger i VLC som i
f.eks. ZoomPlayer med FFDShow, DScaler m.m.

Om man så bruger det til noget er en anden sag

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-05 17:05

Thunder skrev:

>Brug VLC player, den tager stort set alle formater og bruger sine egne
>indbyggede codecs

Det gjorde mediaplayer jo også engang. Men så var det at der
skete noget nyt på lyd- og billedområdet ...

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-05 21:02

Thunder skrev:

> Brug VLC player, den tager stort set alle formater og bruger
> sine egne indbyggede codecs, så I ikke behøver at installere
> alle mulig codec for at kunne afspille en film:)

Er det samme egentlig ikke tilfældet med MPlayer?
(Har aldrig prøvet den, men overvejer at gøre det).

<http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/info.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-05 07:11

Thomas G. Madsen skrev:

>Er det samme egentlig ikke tilfældet med MPlayer?

Er det i grunden ikke et meningsløst spørgsmål (og diskussion)?
Et musikprogram kan håndtere det som det er programmeret til at
kende. Det betyder at der er indbygget (eller præinstalleret)
visse codecs. Med tiden når nye kommer til, må man så vælge ikke
at kunne høre den slags, at installere nye codecs eller at
udskifte programmet.

Jeg kan ikke se det som en speciel kvalitet at man ikke skulle
kunne installere codecs, men det kan da godt ske at et eller
andet program p.t. har flere indbygget end andre. Den slags ville
jeg end ikke overveje hvis jeg skulle vælge. Jeg ville se på
brugerfladen.

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-05 16:09

Bertel Lund Hansen skrev:

> Er det i grunden ikke et meningsløst spørgsmål (og diskussion)?

Tjo, måske.

> Jeg kan ikke se det som en speciel kvalitet at man ikke skulle
> kunne installere codecs, men det kan da godt ske at et eller
> andet program p.t. har flere indbygget end andre.

Det ville ikke gøre mig noget at få en afspiller ind, som kan
klare alle mine filmklips uden at der er behov for at installere
codecs. Det er f.eks. en stor fordel ved VLC på min Mac, da der
pt. ikke er kommet et selvstændigt DivX-codec til OS 10.4x endnu
og på Windows ville det også være rart at slippe for alle de
selvstændige codecs, man er pisket til at installere, hvis man
gerne vil kunne afspille diverse filmklips i f.eks. Windows Media
Player.

> Den slags ville jeg end ikke overveje hvis jeg skulle vælge.
> Jeg ville se på brugerfladen.

Brugerfladen har også høj prioritet her, men den er ikke alt.
Pt. er ZoomPlayer min favorit, men får jeg nys om andre, som ser
ud til at være interessante, så bliver de prøvet af.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rado

Dato : 10-08-05 21:31

On Wed, 10 Aug 2005 15:40:12 +0200, "Thunder"
<thunderSNABELAget2net.dk> wrote:

Et andet alternativ er Media Player Classic. Ligner den gamle WMP 6.4,
men har en masse features den ikke har, og kan afspille mange ting den
ikke kan afspille. Og så er der kun en enkelt exe fil, der kører
direkte, uden installation.

http://sourceforge.net/projects/guliverkli/

--
Rado