MS Windows
briani 27239
Millenium kører i ring ...
Fra : ab©

Dato : 10-08-05 10:24

.... under et forsøg på at geninstallere for at opgradere til W2K kommer
systemet ikke længere end til "Systemet installerer hardware" og kører så
her i timevis uden at komme videre

Har prøvet at fjerne alt "unødvendigt" hardware - men uden resultat.

Gode forslag modtages med stor taksigelse.

ab (-c:)

Fra : Lyrik

Dato : 10-08-05 10:27

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Har prøvet at fjerne alt "unødvendigt" hardware - men uden resultat.
>
> Gode forslag modtages med stor taksigelse.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Få fat i en XP i stedet. Så kører det bare.
Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 10:57

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++++++++++++++++
> Få fat i en XP i stedet. Så kører det bare.

Husk på at XP sætter lidt større krav (end Windows 2000) til minimums
processorhastighed, så ved gamle små maskiner er det nok klogt at checke det
først. Dertil kommer at XP kun lige akkurat fungerer (og herrelangsomt) hvis
RAM er under 256 MB, efter min mening skal den helst være 512 MB men det
officielle minimumskrav er 128 MB.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-08-05 12:42

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev

> Få fat i en XP i stedet. Så kører det bare.

Hvad skal han bruge den slags åndsvage svar til?

Tænk dig dog lidt om, inden du svarer!

Claus

Fra : Lyrik

Dato : 11-08-05 07:41

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev

> Hvad skal han bruge den slags åndsvage svar til?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Til at få løst sit problem, som jeg fortolker som et overflødigt problem.
Når de styresystemer han bruger ikke kan erkende og installere hans
hardware, så er XP den eneste løsning efer min mening.
Windows 2000 har kun én fordel. Det er at den kan køre på en 133 MHtz
Pentium med 64 Mgb-Ram.
Med XP skal han nok "helt op" på en 500 MGHtz og 128 MgB Ram.

Hvor mange danskere må PT af fattigdomsgrunde nøjes med sådanne maskiner?

Det må være en han har pillet op af skraldebøtten?........under alle
omstændigheder er det ikke bøvlet værd. Så hellere kigge i nogle flere
skraldebøtter indtil han finder en som kan køre XP.

Hilsen
Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-08-05 11:25

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev

> Det må være en han har pillet op af skraldebøtten?........under alle

Du er simpelthen for dum!

Claus

Fra : Lyrik

Dato : 11-08-05 13:17

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev

> Du er simpelthen for dum!
>
> Claus
++++++++++++++++++++++++++++++++
Nej jeg er realist. Der er problemer som ikke skulle være problemer. Et af
dem er at prøve at få skrot til at blive til PC.

Hilsen
Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-08-05 12:02

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev

> Nej jeg er realist. Der er problemer som ikke skulle være problemer. Et af
> dem er at prøve at få skrot til at blive til PC.

Hvad rager det dig?

Du kan sgu da ikke tillade dig at spille dommer over, hvilket udstyr folk
skal bruge. Hvis han har sine grunde til at gøre som han gør, så er det hans
problem og ikke dit.

Og hvis du ikke kan hjælpe folk med de problemer de nu engang har uden at
spille idiot, så bland dig dog uden om.

Claus

Fra : Lyrik

Dato : 12-08-05 22:34

> [...]
> problem og ikke dit.
>
> Og hvis du ikke kan hjælpe folk med de problemer de nu engang har uden at

++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg kan ikke se at du selv bidrager til andet end bøvl.
*PLONK*

Fra : Richard Thune

Dato : 10-08-05 11:24

klip
> ... under et forsøg på at geninstallere for at opgradere til W2K kommer
> systemet ikke længere end til "Systemet installerer hardware" og kører så
> her i timevis uden at komme videre
Hvis det er fordi W2K er en opdatering så behøver du ikke at installere ME
først, W2K vil bare "se" ME-cd'en på et tidspunkt.
RT

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-08-05 12:48

> [...]

> Har prøvet at fjerne alt "unødvendigt" hardware - men uden resultat.
> Gode forslag modtages med stor taksigelse.

Gem de data, du har behov for, og slet så alt, så du kan starte på en frisk
installation helt fra bunden. Det er altid en dårlig ide at opgradere et OS,
når der er tale om så dramatisk et skifte. Der kommer alligevel til at ligge
en masse unødvendige filer på din disk, og det gavner ikke ligefrem
stabiliteten i fremtiden, at der er en masse sammenblandede filer.

Samtidig importerer en opgradering også alle de dårligdomme, det gamle
system havde som eventuelle trediepartsprogrammer kan være skyld i.

Så hvis du vil være stensikker på et 100% velfungerende og optimalt system,
så starter du fra bunden.

Claus

Fra : GB

Dato : 10-08-05 14:54

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> Gode forslag modtages med stor taksigelse.

Start op med en Windows 98SE bootdiskette (http://www.bootdisk.com), kør en
FDISK, slet partition og formatter disken (husk at tage en backup først?!).

Genstart med bootdisk, sig ja til understøttelse af CD, gå ind på CD'en på
.../i386/ og kør winnt.exe. Følg instrukserne på skærmen.

GB

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 00:30

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Genstart med bootdisk, sig ja til understøttelse af CD, gå ind på CD'en på
> ../i386/ og kør winnt.exe. Følg instrukserne på skærmen.

Det vil da være det rene tidsspilde, Win 2000 sørger jo selv for
formateringen. Derimod vil det måske være en god ide at lade din harddisk
køre som slave på en anden maskine, overføre alle data du ikke vil miste og
når du har gjort det, sætte harddisken i den gamle maskine igen og lad
Windows 2000 CD-ROM´en klare ærterne med formatering og en ny installation
fra bunden af og så til sidst tilbageføre data igen ved at lade harddisken
køre som slave en sidste gang på den anden maskine.