MS Windows
briani 27239
Stifinder lukker ned ved bestemte mapper
Fra : Filip Skjerning

Dato : 09-08-05 23:34

Hej.
Jeg har to computere, der er forbundet i netværk: en windows XP-maskine
(SP2) og en win 98.
Min stifinder i win XP har længe haft problemer med at læse
dokumentmappen i win98-computeren. Når jeg gik ind i de fleste
underfoldere i dokumentmappen på 98-maskinen fra min xp-maskine, kom der
hurtigt en fejlmeddelelse, og stifinderen lukkede ned.

Nu har jeg prøvet at flytte dokumenterne over i dokumentmappen på
xp-maskinen, men når jeg prøver at få adgang til dokumenterne, som jeg
har flyttet over, får jeg den samme fejl igen. Der er altså nu en del
dokumenter i dokument-mappen på min xp-maskine, jeg har svært ved at få
adgang til, idet stifinderen ofte lukker ned, når jeg prøver at gå ind i
dem.
Det er ikke altid de samme undermapper, der giver problemer - men vist
nok altid nogle af dem, der indeholder filer, jeg har flyttet fra
98-computeren.

Har I nogen råd til, hvordan jeg kan få løst det problem (og evt. også
en forklaring på, hvorfor det er opstået)?

Vh. Filip

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 13:12

Prøv at kigge her og om den rettelse ikke skulle løse dit problem:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=49E589AE-2F93-48DC-A39A-C9D98DADA7A5

Den løste mit:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Filip Skjerning

Dato : 10-08-05 18:24

Thunder skrev:
> Prøv at kigge her og om den rettelse ikke skulle løse dit problem:
>
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=49E589AE-2F93-48DC-A39A-C9D98DADA7A5
>
> Den løste mit:)

Desværre løste den ikke mit
Mit problem svarer dog heller ikke helt til beskrivelsen "Stifinder kan
frembringe en programfejl, når du lukker en mappe". Hos mig opstår
programfejlen i det øjeblik, jeg åbner en af de "problematiske" mapper.

Men tak for forslaget! Nogen, der har andre forslag?

--
Venlig hilsen

Filip Skjerning
http://skjerning.net - http://cns-quartet.dk

Fra : News

Dato : 10-08-05 19:26

Virus ??

Hilsen Lars

Fra : Filip Skjerning

Dato : 10-08-05 22:21

News skrev:
> Virus ??

Nej, det er jeg temmelig sikker på, jeg ikke har. Jeg kører altid med et
opdateret virusprogram og er meget forsigtig med, hvad jeg åbner/kigger på.

Som nævnt tidligere virker det snarere som om XP har haft et problem med
nogle mapper på en gammel 98-maskine, og efter jeg har flyttet mapperne
over på XP-maskinen, er problemerne med disse mapper fulgt med.

Kan det mon være nogle af filerne i de pågældende mapper, der giver
problemer?

Fra : Mads

Dato : 10-08-05 23:51

On Wed, 10 Aug 2005 19:23:56 +0200, Filip Skjerning
<fornavnefternavn@hotmail.com> wrote:

> [...]
>programfejlen i det øjeblik, jeg åbner en af de "problematiske" mapper.
>
>Men tak for forslaget! Nogen, der har andre forslag?

Hvad er der i mapperne ?

Er der video filer imellem?

I så fald kan det meget vel være en dårlig codec.
Jeg set problemet på flere maskiner efterhånden og
løsningen var hver gang den samme. Ud med de gamle
codecs og installere dem igen, evt. med en opdatering
til de nyeste.

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Filip Skjerning

Dato : 11-08-05 20:54

Mads skrev:

> Hvad er der i mapperne ?
>
> Er der video filer imellem?
>
> I så fald kan det meget vel være en dårlig codec.

Der er alt muligt. De mapper, der primært var problemer med, da
dokumenterne skulle hentes via netværk på en win98-computer, var
internet-mappen (hjemmesider m.m.) og tekstdokumenter af forskellig slags.
Efter jeg har flyttet det hele til XP-maskinen, er det alle
dokumentmapperne, der giver problemer.

Jeg har prøvet at flytte alle videofiler væk (til en anden maskine), men
det ændrer ikke på situationen.

Kan det være andre typer filer, der driller, eller ligger der en eller
anden formatering i de gamle mapper/filer, der gør, at XP genkender
mapperne/filerne (og giver problemer), selvom det hele nu er flyttet til
XP-maskinen?

Hvis ikke der findes et svar på dette, er der så evt. et (gratis, men
lige så godt) alternativ til windows stifinder, jeg kunne bruge i stedet
for?