MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
kopiering - planlagt opgave
Fra : jhh

Dato : 08-08-05 15:27

Måske for simpelt til dette forum -
jeg vil gerne i XP-pro lave en "planlagt opgave" hvor jeg kopiere nogle
filer fra mit c-drev til en extern harddisk (som en slags sikkerhedskopi)
hvordag gøres dette?

--
Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-05 16:21

"jhh" <jhh@solrod-el.dk> skrev

> Måske for simpelt til dette forum -
> jeg vil gerne i XP-pro lave en "planlagt opgave" hvor jeg kopiere nogle
> filer fra mit c-drev til en extern harddisk (som en slags sikkerhedskopi)
> hvordag gøres dette?

Den simple måde er at lave en BAT fil, hvor du kopierer filerne. Så går du
bare ind i "planlagte opgaver" og opretter en ny opgave, hvor du afvikler
din BAT fil.

Alternativt kan du bruge "sikkerhedskopiering", der er også mulighed for at
vælge bestemte filer samt tidspunkter det skal gøres på. Jeg har kun w2k, så
jeg ved ikke, hvad det ligger under i XP, men kig allerførst under
"systemværktøjer".

Claus

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-08-05 16:55

On Mon, 8 Aug 2005 16:27:11 +0200, "jhh" <jhh@solrod-el.dk> wrote:

>Måske for simpelt til dette forum -
>jeg vil gerne i XP-pro lave en "planlagt opgave" hvor jeg kopiere nogle
>filer fra mit c-drev til en extern harddisk (som en slags sikkerhedskopi)
>hvordag gøres dette?

Microsofts egne backup værktøj har en kalender hvor du kan sætte
planlagte opgaver ind. Jeg skal sige at jeg aldrig selv har brugt den,
men det ser ikke så svært ud, se evt:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;308422

Og hvis du bruger Home udgaven af XP:
http://support.microsoft.com/kb/302894/