MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg mit foto ud af XP
Fra : Leon

Dato : 08-08-05 08:09

Hej i Gruppen

Jeg har fået slettet mit livs foto, imidlertid er det lagt ind som baggrund
på mit skrivebord.

Kan jeg redde billedet og hvor i pc'en kan jeg hente det ?

Jeg har XP pro Dk

På forhånd tak
Leon

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-08-05 08:31

"Leon" <leon@cybercity.dk> wrote

> Jeg har fået slettet mit livs foto, imidlertid er det lagt ind som
> baggrund på mit skrivebord.

Højreklik på skrivebordet og naviger ind til der hvor man kan angive et
baggrundsbillede. Der er en liste af billeder, hvor dit gerne skulle
være markeret. Så har du navnet på billedet.

Kig i Windows-mappen efter dette navn. Hvis det ikke er der, så brug
den indbyggede søgefunktion i Windows til at gennemsøge harddisken
efter det.

Fra : Holst

Dato : 08-08-05 08:51

Toke Eskildsen wrote:

> Højreklik på skrivebordet og naviger ind til der hvor man kan angive et
> baggrundsbillede. Der er en liste af billeder, hvor dit gerne skulle
> være markeret. Så har du navnet på billedet.

Ja, og klikken han så på "Gennemse ..." burde den åbne i den mappe,
hvori billedet ligger. Det vil nok være nemmere end:

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-08-05 13:19

Holst <newsaug05@shelter.dk> wrote

> Ja, og klikken han så på "Gennemse ..." burde den åbne i den
> mappe, hvori billedet ligger. Det vil nok være nemmere end:

Det kommer an på hvordan baggrunden er sat. Hvis den blev sat gennem
den almindelige dialog, så er stien der. Hvis et andet program satte
det, er stien sandsynligvis ikke opdateret.

Givet at Leon har mistet originalbilledet og givet at baggrundsbilledet
stadig vises, er det højst sandsynligt et andet program, der har sat
det. Havde han brugt den almindelige dialog, ville baggrundsbilledet
forsvinde, i det øjeblik originalen blev slettet.

Fra : Leon

Dato : 08-08-05 08:54

Hej Toke

Tak for dit svar, men jeg får kun et genvejsikon op, ikke et jpg foto !
Og jeg har forsøgt at søge på hele harddisken, også i skjulte filer, hvad
går galt ?????

Kan du hjælpe mig mere på vej ?

Hilsen
Leon

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 08-08-05 08:59

"Leon" <leon@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tak for dit svar, men jeg får kun et genvejsikon op, ikke et jpg foto !
> Og jeg har forsøgt at søge på hele harddisken, også i skjulte filer, hvad

check "egenskaber" i genvejen, det skullegerne give dig en sti til billedet.

Niels Svendsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-05 09:48

Leon skrev:

>Kan du hjælpe mig mere på vej ?

Prøv at kikke i C:\Windows\Web\Wallpaper

Erstat evt. Windows med WinNT (eller andet som dit systemdrev
måtte hedde).

--
Bertel

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 08-08-05 13:29

> Tak for dit svar, men jeg får kun et genvejsikon op, ikke et jpg foto !

Højreklik på ikonet -> Properties -> Shortcut, så burde det stå under Target

> Og jeg har forsøgt at søge på hele harddisken, også i skjulte filer, hvad
> går galt ?????
>
> Kan du hjælpe mig mere på vej ?

En sidste udvej kunne være at fjerne/flytte alle ikoner og med Print Scrn
tage en kopi af billedet og hente den ind i f.eks. paint. Ikke godt, men når
nu det er dit "livs billede".

- Mickel

Fra : kim petersen

Dato : 08-08-05 09:12

> [...]
> baggrund på mit skrivebord.
>
> Kan jeg redde billedet og hvor i pc'en kan jeg hente det ?

Jeg kom for en par måneder siden til at
slette en mappe med billeder som jeg
ikke havde fået taget en sikkerhedskopi af
først.Men så gik jeg bare ind i 'systemgendannelse'
og gik tilbage til den dato lige før jeg slettede
billederne og så var de der. Tog en kopi
på dvd af billederne og gik derefter ind i
systemgendannelse igen og valgte
'fortryd systemgendannelse' .
Hilsen kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-08-05 09:19

kim petersen skrev:

snip

> [...]
> og gik tilbage til den dato lige før jeg slettede
> billederne og så var de der. Tog en kopi
> på dvd af billederne og gik derefter ind i

Smart!

Jeg fandt *mit* billede på nettet igen da det ikke var så gammelt.
Hans

Fra : Henning

Dato : 08-08-05 09:59

On Mon, 8 Aug 2005 09:09:24 +0200, "Leon" <leon@cybercity.dk> wrote:

>Hej i Gruppen
>
>Jeg har fået slettet mit livs foto, imidlertid er det lagt ind som baggrund
>på mit skrivebord.

Undskyld - "mit livs foto", så har du da forhåbentlig en backup på cd
eller lign??

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Max

Dato : 08-08-05 10:01

Hej Henning

> Undskyld - "mit livs foto", så har du da forhåbentlig en backup på cd
> eller lign??

Du burde da vide at rigtige mænd ikke tager backup, de græder
og jamrer sig :)

Mvh Max

Fra : Leon

Dato : 08-08-05 17:51

Korrekt Max

Men jeg blev så befippet over dette foto, at jeg lavede et wallpaper direkte
fra min Sandisk kortlæser som det første.
Efterfølgende overførte jeg "alle" fotos til harddisken, for senere at lave
en samlet backup på DVD.
Det var under denne overførsel, at det gik galt, at netop dette foto ikke
kom med.
Og så slettede jeg mit kamerakort uden at verificere, at det som lå på
harddisken var det samme som jeg havde på kortet.

Nu er det hele backetup og gemt på 2 DVD'er

men tak for påmindelsen

Leon

Fra : newbie@news

Dato : 08-08-05 13:07

> [...]
baggrund
> på mit skrivebord.
>
> Kan jeg redde billedet og hvor i pc'en kan jeg hente det ?

Hej

Den kunne også ligge under Dokumenter>Billeder
Eller en af de andre mapper i Dokumenter som hedder noget med Mine....
Eller blot C:\windows (hedder den vist i XP)
Eller lav en søgning på alle dine *.jpg filer og så i skjulte mapper.

Hilsen nybien

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 08-08-05 13:26

> Eller lav en søgning på alle dine *.jpg filer og så i skjulte mapper.

Den kan vel også ligge i et andet format. Hvis kameraet gemmer i et andet
format, kan det meget vel ligge i det. Eller hvis billedet har været gennem
et billedbehandlingsprogram. Så led f.eks. efter

*.jpg
*.jpeg
*.jpe
*.jfif
*.gif
*.tiff
*.tif
*.bmp
*.dib
*.png
*.ps
*.eps
*.psd
*.wmf
samt ikke mindst de formater, dit billedbehandlingsprogram ellers kan finde
på at gemme i.

- Mickel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-05 13:54

Den 08-08-05 09.09 skrev Leon følgende:

> Jeg har fået slettet mit livs foto, imidlertid er det lagt ind som baggrund
> på mit skrivebord.
>
> Kan jeg redde billedet og hvor i pc'en kan jeg hente det ?

Vi havde samme problem tilbage i maj. Du kan finde hjælp her:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/bdf60bc37fc2d37e?hl=da

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Leon

Dato : 08-08-05 16:45

Hej Kim

Den er reddet, tusind tak nu har jeg fået mit foto.
Godt nok er billedet nu konverteret til et bitmap med det kan vel ændres.

God link.

Hilsen
Leon

Iøvrigt tak for de mange løsningsforslag

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-08-05 20:59

> [...]
>
> Hilsen
> Leon
>
> Iøvrigt tak for de mange løsningsforslag

www.pcinspector.de
Der kan du hente gratisprogrammet Smart recovery.
Det er beregnet til at redde slettede filer fra kamerakort m.m. Så hvis ikke
du har overskrevet kortet igen, skulle der være en stor chance for, at du
kan genskabe originalen.

Kurt

Fra : Leon

Dato : 08-08-05 21:18

Tak Kurt

Dette program kendte jeg ikke, det skal lige studeres nærmere, for det kunne
da blive interessant en anden gang.
For fremtiden vil jeg ændre min procedure og blot slette fotos på kortet,
for jeg havde faktisk formateret det, så løbet var nok kørt hvis jeg ikke
havde fået ovenstående hjælp.
Tak for linken !
Hilsen
Leon

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-08-05 22:23

> [...]
> for jeg havde faktisk formateret det, så løbet var nok kørt hvis jeg ikke

Velbekomme - og jeg kan så lige tilføje, at den også kan grave billederne
frem, selv om der også er formatteret.
På samme hjemmeside kan du også finde gratis programmet pcinspector File
Recovery til harddiske, disketter m.m.
Det graver også slettede filer frem, også selv om der er både partitioneret
og formatteret, så det er ret stærke programmer, selv om de er gratis.

Kurt

Fra : kenzo

Dato : 08-08-05 16:04

brug get data back http://www.runtime.org/ og genskab dit billede igen