MS Windows
briani 27239
fjern Longhorn
Fra : Claus jepsen

Dato : 06-08-05 13:44

Jeg har haft en ver. af windows longhorn lagt ind, og nu ville jeg gerne
have den væk igen og vende tilbage til XP...

hvordan gør man det ??

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 13:52

Claus jepsen skrev:

> have den væk igen og vende tilbage til XP...

Har du installeret Longhorn på samme partition som WinXP?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus jepsen

Dato : 06-08-05 13:53

nej den ligge på en anden HD...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 13:58

Claus jepsen skrev:

> nej den ligge på en anden HD...

Så er det vel bare at slette de mapper, som hører til Longhorn
eller formatere disken, hvis alt på den hører til Longhorn, og
derefter rette i Boot.ini, så den ikke optræder på bootmenuen,
eller slå bootmenuen fra. Det kan du gøre ved at boote til WinXP
og gå ind i Control Panel > System > Advanced > Settings ud for
'Startup and Recovery'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jim

Dato : 06-08-05 14:13

"Claus jepsen" <nespej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har haft en ver. af windows longhorn lagt ind, og nu ville jeg gerne
> have den væk igen og vende tilbage til XP...

Er det muligt som alm. bruger at hente en beta-version af Longhorn/Vista til
evaluering.

Mvh. Jim.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-05 14:39

Jim skrev:

>Er det muligt som alm. bruger at hente en beta-version af Longhorn/Vista til
>evaluering.

Nej, ikke lovligt.
--
Knud

Fra : Jim

Dato : 06-08-05 14:51

> Nej, ikke lovligt.

Det var da trist.
Jeg har nemlig ingen intensioner om at bryde loven.

Men tak alligevel.

Fra : Jim

Dato : 07-08-05 02:21

> Nej, ikke lovligt.

Og dog...
Jeg fandt et sted, hvor man kan downloade en beta-version, hvis man er
subscriber på http://www.msdn.com , eller rettere

J.

Fra : Lyrik

Dato : 07-08-05 11:41

"Claus jepsen" <nespej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har haft en ver. af windows longhorn lagt ind, og nu ville jeg gerne
> have den væk igen og vende tilbage til XP...
>
> hvordan gør man det ??
+++++++++++++++++++++++++++++++
Man gør det alt,-alt for besværligt med de editorer der er tilgængelige i
operativsystemerne.
Alle med en PC burde have et eksemplar af Paragon Partition Manager.
Jeg har en gammel version som var gratis. Du kan gøre alt med den.
Den booter fra en diskette uden nogen krav. Derefter kan du formattere på
enhver måde i dit filsystem, resize og slette partitioner.
Slettede partitioner kan omgående genformatteres og resizes fra den samme
skærm uden evindelige opstarter og andet bøvl.
Fat16, fat32, ntfs og alle de andre, efter eget valg på samme opstartskærm.

Drop de værktøjer som følger med XP og de andre Windows. Diskette Paragon i
og færdig arbejde.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 07-08-05 11:44

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Drop de værktøjer som følger med XP og de andre Windows. Diskette Paragon
> i og færdig arbejde.
Lad mig lige tilføje en bemærkning. Under reformatteringer gør den lige selv
det at den gennemgår disken og isolerer sektorer med fejl. Derefter
formatterer den udenom fejlene, så selv en halvdefekt gammel disk får nyt
liv.

Hilsen igen fra Jens