MS Windows
briani 27239
Bruger I regclean eller lign?
Fra : TGJ

Dato : 06-08-05 13:15

Hej,

Har ved installation af frisk XP pro fået samme problem som Stig
(02-08-2005) med at der kommer en meddelse
om at reg. basen er corrupt.

Har dog i første omgang valgt at ignore dette og har skannet for spyware
etc.

Men bruger I nogle af de reg cleaner programmer der findes og hvad er jeres
erfaringer med dem?

Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-08-05 13:23

Den 06-08-05 14.14 skrev TGJ følgende:

> Har ved installation af frisk XP pro fået samme problem som Stig
> (02-08-2005) med at der kommer en meddelse
> om at reg. basen er corrupt.

Nu har du set, at hans registreringsdatabase netop ikke var korrupt?

> Har dog i første omgang valgt at ignore dette og har skannet for spyware
> etc.

Fjern i stedet tjenesten Messenger:

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : TGJ

Dato : 06-08-05 13:31

> Nu har du set, at hans registreringsdatabase netop ikke var korrupt?

Yes, men jeg tænkte på lidt længere sigt, når jeg begynder at installere og
afinstallere forskelligt

> Fjern i stedet tjenesten Messenger:
..dk

ok

Fra : Jakob

Dato : 06-08-05 14:13

In article <42f4a9b1$0$9900$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, tgsj@FJERN-
DETTEmail.dk says...
> Hej,
>
> Har ved installation af frisk XP pro fået samme problem som Stig
> (02-08-2005) med at der kommer en meddelse
> om at reg. basen er corrupt.

Jeg bruger et program der hedder Tuneup Utilities, det kan du sikkert
google, det er betalingsprogram men man kan hente en demo.

Det funger fint, men hvor grundigt eller teknisk godt det er aner jeg
ikke.

Nogen gange kan man jo godt få den ide at sådanne programmer bare
"angiver" at de udfører en masse, det er jo lidt svært at checke om de
er så effektive som de gerne vil se ud som.

Eksemplevis har jeg lidt svært ved at kapere at hvis man kører
programmet 2 gange i træk finder den noget begge gange...hmm det virker
sgu da ikke helt rent i kanten :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-08-05 14:22

Hej!

TGJ wrote:

> Har ved installation af frisk XP pro fået samme problem som Stig
> (02-08-2005) med at der kommer en meddelse
> om at reg. basen er corrupt.

Det er IKKE fordi din registreringsdatabase er korrupt, men derimod et billigt
forsøg på at få dig til at investere i en spammers software.

Så servicen "Messenger" fra og glem alt om det - så får du heller ikke alle
mulige andre 'tilbud'.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John

Dato : 06-08-05 15:46

"TGJ" skrev i en meddelelse

> bruger I nogle af de reg cleaner programmer der findes og

Ja, dem findes der jo rigtig mange af. Til oprydning på vore to 'putere m/xp
har vi valgt følgende (gratis):

G-Lock Temp Cleaner:
http://www.snapfiles.com/get/glocktemp.html

Den 'legendariske': Regcleaner 4.3 780 (Bemærk: Nyere version er ikke
gratis! Download gl version via PC World's link, og ikke via hjemmesiden):
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559

Programmet kan stilles til dansk: Indstillinger> Sprog. En funktion, vi
hyppigt benytter: Værktøjer> Registrerings Oprydning> Kør dem alle.

> hvad er jeres erfaringer med dem?

Der findes mange flotte, forkromede programmer, der kan alt muligt. Disse to
er enkle, glimrende til lidt forårsrengøring, og ingen problemer..:)

Mvh John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-08-05 19:35

John wrote:
> [...]
> Programmet kan stilles til dansk: Indstillinger> Sprog. En
> funktion, vi hyppigt benytter: Værktøjer> Registrerings

Jeg er også stor fan af ovenstående program (og funktion), men
pt. benytter jeg Registry Mechanic på forsøgsbasis og indtil
videre virker det faktisk bedre.
Jeg kan ikke uddybe "bedre" lige pt.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jack

Dato : 06-08-05 16:14

"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en

Prøv det her fra Tucows downloadside, syntes det virker godt til at peppe
lidt op på maskinen

http://www.tucows.com/preview/284138

Fra : hansen

Dato : 07-08-05 11:29

"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> etc.
>
> Men bruger I nogle af de reg cleaner programmer der findes og hvad er

Nej. Ingen.