MS Windows
briani 27239
Problemer med XP nøgle fra IBM lab-top
Fra : Grønne

Dato : 05-08-05 20:29

Jeg er indehaver af en IBM lab-top, med den er der en XP nøgle der står på
maskinen. Nu har jeg så re installeret maskinen med en tilfældig XP skive,
men det virker ikke ???

Hvordan kan det være og hvordan kommer jeg videre ?

Håber der en nogen der kan hjælpen snarest muligt, jeg skulle jo gerne
videre !!!

/Grønne

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-05 20:50

Grønne wrote:
> Jeg er indehaver af en IBM lab-top, med den er der en XP nøgle
> der står på maskinen. Nu har jeg så re installeret maskinen
> med en tilfældig XP skive, men det virker ikke ???

Du skal bruge et medie der passer til nøglen, find det medie
maskinen er købt med.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Grønne

Dato : 05-08-05 20:53

> Du skal bruge et medie der passer til nøglen, find det medie maskinen er
> købt med.

Og hvis ikke det kan findes ???

Fra : Max

Dato : 05-08-05 21:03

Hej

> Og hvis ikke det kan findes ???

Du skal nok have en genetablerings disk fra IBM.

Mvh Max

Fra : Grønne

Dato : 05-08-05 21:25

> Du skal nok have en genetablerings disk fra IBM.

Jeg ville bare så gerne undgå det IBM built og det tror jeg ikke men kan med
IBM´s skiver, men jeg har dem ikke her så jeg kan prøve.

/Grønne

Fra : Max

Dato : 05-08-05 21:38

Hej Grønne

> Jeg ville bare så gerne undgå det IBM built og det tror jeg ikke men kan
med
> IBM´s skiver, men jeg har dem ikke her så jeg kan prøve.

Den licensnøgle du har på den maskine er jo bundled med IBM software, så
jeg tror ikke du kan undgå det. Men du kan jo købe en almindelig XP licens
og slippe for IBM problemer.

Mvh Max

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 08:37

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Den licensnøgle du har på den maskine er jo bundled med IBM software, så
> jeg tror ikke du kan undgå det. Men du kan jo købe en almindelig XP licens
> og slippe for IBM problemer.

Jeg ringede til IBM, og de sendte mig retablerings CDere med bl.a.
Windows XP Pro. Desværre uden Office Pro, som forhandleren har bragt til
maskinen - desværre kender min fagforenings edb-folk {som jeg har lånt
laptoppen fra} ikke forhandleren ;-(.

I øvrigt er det i det hele taget absurd at bruge CDere til noget sådant.
MacOS X 10.4 kommer da også på en bootbar DVD, det eneste rigtige.

--
Per Erik Rønne

Fra : Max

Dato : 06-08-05 09:44

Hej Per

> I øvrigt er det i det hele taget absurd at bruge CDere til noget sådant.
> MacOS X 10.4 kommer da også på en bootbar DVD, det eneste rigtige.

Undskyld jeg spørger, men hvad er forskellen ?

Mvh Max

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 11:07

> Undskyld jeg spørger, men hvad er forskellen ?

Man slipper for hele tiden at skifte CDere, for at installere tingene.
Hverken OSere eller større applikationspakker som MS Office Pro kan jo
efterhånden være på én CD - eksempelvis fylder MacOS X på
original-dvd'en ≈ 2,5 G. Og en almindelig Linux fylder godt 4 G.

Kan du huske da man skulle bruge 40-80 1,4 M disketter for at installere
Oracle?

--
Per Erik Rønne

Fra : Max

Dato : 06-08-05 11:44

Hej Per

> Kan du huske da man skulle bruge 40-80 1,4 M disketter for at installere
> Oracle?

Ja, jeg han huske at vi brugte 1 stk. 5 1/4" diskette med DOS :)

Men problemet er nok at der ikke er DVD drev i alle maskiner, men
det kommer nok hen af vejen.

Mvh Max

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 12:04

> Ja, jeg han huske at vi brugte 1 stk. 5 1/4" diskette med DOS :)

> Men problemet er nok at der ikke er DVD drev i alle maskiner, men
> det kommer nok hen af vejen.

Der er nok DVD-drev i alle maskiner, der kan køre de nyere systemer. I
øvrigt kan man købe en DL dvd-brænder for kun godt 300 kroner.

--
Per Erik Rønne

Fra : Max

Dato : 06-08-05 12:46

Hej Per

> Der er nok DVD-drev i alle maskiner, der kan køre de nyere systemer. I
> øvrigt kan man købe en DL dvd-brænder for kun godt 300 kroner.

Så kan jeg da ikke forstå at du ikke har lavet en DVD med dine
installationer for længe siden :)

Mvh Max

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 12:49

> Så kan jeg da ikke forstå at du ikke har lavet en DVD med dine
> installationer for længe siden :)

Det regner jeg skam også med, men tilsyneladende er Norton Utilities
ikke kompatibel med nødvendige Windows-programmr som QuicKeys og
VitualCD. I øvrigt skal jeg først have brændt alle mine vhs-baserede
operaer og balletter først.

--
Per Erik Rønne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-08-05 15:22

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev

> [...]
> efterhånden være på én CD - eksempelvis fylder MacOS X på
> original-dvd'en ? 2,5 G. Og en almindelig Linux fylder godt 4 G.

Hvad skal alle de brugere af IBM maskiner, som ikke har DVD drev så gøre??

Dem er der sgu nok kun et par millioner af....

Claus

Fra : Michael Frandsen

Dato : 08-08-05 17:17

kom du til at betale for den Genetablerings cd

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 06-08-05 17:51

"Grønne" <anders@and.dk> wrote in message
> Jeg er indehaver af en IBM lab-top, med den er der en XP nøgle der
> står på maskinen. Nu har jeg så re installeret maskinen med en
> tilfældig XP skive, men det virker ikke ???

Jeg vil da mene at IBM's XP er en almindelig OEM-version, så du skal
bare have en plade fra en eller anden der f.eks. har købt en
bambus-maskine med tilhørende Microsoft OEM XP.

/klaus