MS Windows
briani 27239
Kan ikke aktivere XP - hvad nu??
Fra : Sven

Dato : 04-08-05 22:43

Hej.
Jeg er ved at bygge mig en ny PC, og i går fik jeg den op at køre, og jeg
nåede at aktivere min WindowsXP (uden problemer) over internettet, da den
var næsten færdig installeret.
Harddisken brændte af, og i dag fik jeg så en ny. Jeg har installeret
windowsXP igen, men nu siger den, at jeg har aktiveret de gange min
produktnøgle giver tilladelse til. Hvad gør jeg nu? Der er et telefonnummer
man kan ringe til, men de lukkede kl 22, så jeg ved ikke hvad man så gør?
Skal jeg ud og købe ny Windows, og installere alt forfra igen? Eller er der
en chance for, at de vil hjælpe mig i telefonen i morgen?

Det er sgu kompliceret at gøre noget lovligt!

Sven

Fra : Karsten Madsen

Dato : 04-08-05 23:01

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> der en chance for, at de vil hjælpe mig i telefonen i morgen?
>
> Det er sgu kompliceret at gøre noget lovligt!

Du kan sagtens ringe til Microsoft og få koden til registreringen. Jeg har
gjort det flere gange - helt uden problemer

/karsten

Fra : jda^fx

Dato : 04-08-05 23:02

On Thu, 4 Aug 2005 23:43:22 +0200, Sven wrote:

> [...]
> en chance for, at de vil hjælpe mig i telefonen i morgen?
>
> Det er sgu kompliceret at gøre noget lovligt!

Du ringer bare til det telefonnummer. Så får du en kode til aktivere din
Windows med. Selvfølgelig skal man ikke ud og købe en ny licens på grund af
hardware fejl
--
Jakob

Fra : Sven

Dato : 04-08-05 23:41

> Du ringer bare til det telefonnummer. Så får du en kode til aktivere din
> Windows med. Selvfølgelig skal man ikke ud og købe en ny licens på grund
> [...]

Tak for svaret til jer begge. Skal jeg så komme med en længere forklaring
til manden/damen om jeg har flere PC'ere, eller om jeg har købt den "på
torvet"? Eller går det nemt nok? Skal jeg have nogle ting klar udover min
cd-key? Jeg synes ikke rigtig der er andet på pakken (udover en stregkode,
som jeg tror er fra den forretning jeg handlede i), som Microsoft kan bruge.

>Du kan sagtens ringe til Microsoft og få koden til registreringen. Jeg har
>gjort det flere gange - helt uden problemer
>
>/karsten

Hvad skal man så oplyse? Navn og adresse og det der lange installationsID,
eller er det CD-keyen de er interesseret i?

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 00:21

> [...]
>
> Hvad skal man så oplyse? Navn og adresse og det der lange installationsID,
> eller er det CD-keyen de er interesseret i?

Du oplyser nøglen, men tag det bare cool, du bliver guidet nemt og
smertefrit igennem .-)

Mvh. Finn

Fra : Hans

Dato : 05-08-05 12:54

Finn Holbek" <fholbek"stavsnabela wrote:

> Du oplyser nøglen, men tag det bare cool, du bliver guidet nemt og
> smertefrit igennem .-)

(Hjælp! Gisp!) Jeg skal tale med (Gulp!) Microsoft (Bævre ryste...).

Hans

Fra : Erling Grau

Dato : 05-08-05 15:41

> (Hjælp! Gisp!) Jeg skal tale med (Gulp!) Microsoft (Bævre ryste...).
>
> Hans

Bare tag det cool. Bill Gates ta'r ikke selv tlf. Der sidder ikke et levende
menneske ved tlf. - selvom det måske lyder sådan.
Go' fornøjelse

Erling

Fra : Sven

Dato : 05-08-05 15:47

> Bare tag det cool. Bill Gates ta'r ikke selv tlf. Der sidder ikke et
> levende menneske ved tlf. - selvom det måske lyder sådan.
> Go' fornøjelse
>
> Erling

Jo, det kom der til, for den automatiske telefonaktivering virkede ikke, men
så blev jeg stillet om til deres help-tlf, og snakkede der med en mand, som
fik læst mit installationsid op. Der gik så et øjeblik, så sagde han et nyt
installationsid, som jeg skulle indtaste (altså IKKE en ny produktnøgle), og
så blev den aktiveret.

Men eh ... hvad nu næste gang jeg skal installere WindowsXP? Skal jeg så
igennem dette igen?

Sven

Fra : Jim

Dato : 05-08-05 16:09

> [...]
> produktnøgle), og så blev den aktiveret.
>
> Men eh ... hvad nu næste gang jeg skal installere WindowsXP? Skal jeg så

Ja, men det er gratis. ;0)

Vær dog opmærksom på, at du kan komme til at tale med en svensker, hvis du
får behov for personlig betjening.
Jeg har selv været turen igennem, og jeg var selv bekymret for., om det nu
også kunne lade sig gøre uden sprogproblemer.
Jeg var advaret om, at jeg kunne blive udsat for svensk sprogturbulens.

J.

Fra : Sven

Dato : 05-08-05 20:56

> Ja, men det er gratis. ;0)

Ja, men de lukker allerede kl 22, så jeg sad hele natten og rodede med en
Windows jeg ikke vidste om kom til at virke

> [...]
> også kunne lade sig gøre uden sprogproblemer.
> Jeg var advaret om, at jeg kunne blive udsat for svensk sprogturbulens.

Så har jeg været heldig. Jeg talte med en meget flink dansk mand.

Sven

Fra : jda^fx

Dato : 05-08-05 16:27

On Fri, 5 Aug 2005 16:46:55 +0200, Sven wrote:

> [...]
> så blev den aktiveret.
>
> Men eh ... hvad nu næste gang jeg skal installere WindowsXP? Skal jeg så

Ikke hvis du venter 120 dage eller mere før du geninstallerer. Så kan du
aktivere igen uden bøvl
--
Jakob

Fra : Sven

Dato : 05-08-05 20:54

> Ikke hvis du venter 120 dage eller mere før du geninstallerer. Så kan du
> aktivere igen uden bøvl
> --
> Jakob

Hov, DET lyder interessant. Vil det sige, at næste gang jeg geninstallerer
(om tidligst 120 dage), så kan den aktivere over internettet? Eller mener
du, at jeg så kan bruge den "automatiske" telefon-aktivering?
Jeg har ikke så meget mod dette aktiveringscirkus, når det virker, hvis det
kan bremse piratkopiering bare lidt, men det andet her er lige kompliceret
nok, bare fordi jeg er lovlydig.

Hvor står der noget om dette med, at der skal være 120 dage mellem
aktiveringerne? Ikke at jeg regner med at skulle gennem alt dette indenfor
de næste 120 dage, men jeg har aldrig hørt om det før. Er det lavet for, at
man kun kan aktivere sin Windows 3 gange om året? Hvad er grunden til dette
mon?

Sven

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-08-05 02:36

Hej Sven, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hov, DET lyder interessant. Vil det sige, at næste gang jeg
> geninstallerer (om tidligst 120 dage), så kan den aktivere over
> internettet?

Ja, det er det, at Jakob mener. Se fx <http://aumha.org/win5/a/wpa.htm>
og søg på "120" på siden (altså bare selve siden - Ctrl+B og tast 120
ind - ikke sitet). Det nævnes to steder, sted to er det mest
neonbøjede.

> [...]
> indenfor de næste 120 dage, men jeg har aldrig hørt om det før. Er
> det lavet for, at man kun kan aktivere sin Windows 3 gange om

Microsoft ved helt sikkert, at det aktiveringsfis er aversivt for
kunderne. Det koster også dem selv en del del penge. Grundideen er jo
udelukkende at genere pirater (at metoden så er temmelig clumsy er en
anden sag men dog i bedste Microsoftstil...)

Hvis det skal gå 120 dage mellem hver piratkopi skal anvendes i praksis
(aktives og opdateres) - *og* den foregående med samme licensnummer så
derefter ikke kan opdateres - begynder det hele at lyde som en lidt for
ubrugbar piratide.

Omvendt ved enhver, at der skiftes hardware i ny og næ. Den absolutte
majoritet af brugere skifter dog ikke nok indenfor 120 dage (4 mdr.)
til at genere Windows XP SP1/SP2 (samme sted står, hvad der må skiftes
indenfor denne periode uden genaktivering).

Så har de åbenbart kommet frem til det kompromis, at laves den
'tavleudviskning' efter 120 dage siden forrige aktivering generes
yderst få legale brugere, da der alligevel går (væsentlig) længere tid,
inden de har skiftet så meget hardware, at SP1/SP2 brokker sig.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 06-08-05 04:36

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (aktives og opdateres) - *og* den foregående med samme licensnummer så
> derefter ikke kan opdateres - begynder det hele at lyde som en lidt for

Lige et pip herfra. En piratkopi skal ikke aktiveres. De eneste der har
gener med aktivering, er dem der har købt en lovlig kopi.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-08-05 15:48

Hej Flemming Nielsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Lige et pip herfra. En piratkopi skal ikke aktiveres. De eneste
> der har gener med aktivering, er dem der har købt en lovlig kopi.

Ja, jeg vrøvlede. Det er naturligvis kun opdatering, der er indblandet
som problem. (Og for at opdatere en legal udgave - bortset fra Devil's
Own - skal den aktiveres, hvorved aktiveringsskribleriet kom ind i
billedet og fejlagtigt blev der).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Sven

Dato : 07-08-05 21:17

> [...]
> yderst få legale brugere, da der alligevel går (væsentlig) længere tid,
> inden de har skiftet så meget hardware, at SP1/SP2 brokker sig.

Det lyder sørme lækkert. Så vil jeg ikke tænke mere på det, for næste jeg
skal geninstallere bliver bestemt ikke før i juleferien (jeg har ikke tid
før), så indtil da må mit image program klare opgaven, og da jeg ikke regner
med at købe ny hardware til min nye PC inden for de næste 4 mdr. er alt OK.

Mange tak for oplysningen!

Sven

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-08-05 22:26

Sven wrote:

> Men eh ... hvad nu næste gang jeg skal installere WindowsXP? Skal jeg
> så igennem dette igen?

Har set her igruppen beskrevet hvordan kan kan hive idfilen ud og gemme
så ved en geninstallereing skal windows ikke aktiveres.

Er der nogen der ved lige hvor beskrivelsen ligger så hyl op.

mvh
Henning

Fra : Ole C

Dato : 05-08-05 23:12

Henning Præstegaard skrev blandt andet:

> Har set her igruppen beskrevet hvordan kan kan hive idfilen ud og
> gemme så ved en geninstallereing skal windows ikke aktiveres.
>
> Er der nogen der ved lige hvor beskrivelsen ligger så hyl op.

Google ER nu ret smart - finder for eksemepel denne:
http://www.theeldergeek.com/activation_workaround.htm

--
vh
Ole C