MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
CorelDraw 11 og ikon
Fra : Lars HT

Dato : 04-08-05 20:19

Hej

Når jeg gemmer en cdr-fil, vises ikke noget ikon, blot en hvid firkant!
Hvordan ordner jeg dette?

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-08-05 23:15

Lars HT skrev:

>Når jeg gemmer en cdr-fil, vises ikke noget ikon, blot en hvid firkant!
>Hvordan ordner jeg dette?

Kontrolpanel => Mappeindstillinger => Filtyper => find cdr =>
rediger og du får mulighed for at skifte ikon.
--
Knud

Fra : Lars HT

Dato : 05-08-05 09:17

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Kontrolpanel => Mappeindstillinger => Filtyper => find cdr =>
> rediger og du får mulighed for at skifte ikon.
> --

Den genvej kendte jeg ikke! Tak for den!
Jeg har i stedet været inde og ændret ikonet direkte i RegDB.

Men af en eller anden grund virker det ikke! Når jeg følger dit tip, ses at
ikonet for cdr-filer er path/coreldraw.ico, og ikonet ser rigtigt ud på
listen over filtyper, men i explorer er det stadig blot en hvid firkant.
Også efter genstart!

Cdr-filer er den eneste filtype, som jeg har problemer med! Alle andre vises
fint.

Se evt. dk.binaer: Tråd: Coreldraw Ikon

Lars

Fra : Lars HT

Dato : 05-08-05 10:13

Det er det samme problem på en anden PC!

Lars

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 12:14

Lars HT skrev:

> Det er det samme problem på en anden PC!

Prøv at slette .cdr inde fra Mappeindstillinger -> Filtyper og
genstart computeren.

Efter genstarten finder du en mappe med .cdr-filer, højreklikker på
en af dem og vælger 'Åben med...'. Vælg så CorelDraw på listen og
husk et flueben i 'Brug altid dette program...'. Du skal muligvis
genstarte computeren endnu engang for at få Explorer til at vise
ikonerne.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars HT

Dato : 06-08-05 12:40

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> husk et flueben i 'Brug altid dette program...'. Du skal muligvis
> genstarte computeren endnu engang for at få Explorer til at vise

Desværre, nej, det virker ikke!

Ellers tak for svaret!

Lars

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 12:46

Lars HT skrev:

> Desværre, nej, det virker ikke!

Sært. Har du prøvet at geninstallere CorelDraw?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars HT

Dato : 06-08-05 12:53

> Sært. Har du prøvet at geninstallere CorelDraw?

Nej, men det er bare underligt, at det sker på to forskellige computere, så
det hjælper nok ikke.

Lars

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 13:41

Lars HT skrev:

> Nej, men det er bare underligt, at det sker på to forskellige
> computere, så det hjælper nok ikke.

Det sker ikke med min udgave af CorelDraw 11, som jeg dog ikke har
installeret lige pt., men hvis den havde lavet samme nummer, ville
jeg kunne huske det.

--
Hilsen
Madsen