MS Windows
briani 27239
pop-up djævelsk spyware...
Fra : H.S.

Dato : 03-08-05 19:48

jeg har fået noget spyware af en slags på min maskine... der kommer en
pop-up (ikke i explorer) - men sådan en lille windows-pop-up med en gul
trekant med et udråbstegn i.

Teksten er en masse ulælige karakterer, det eneste jeg kan genkende er
"691:" - hvilket henleder mig på en opkaldsfejl.

Jeg kan vælge at trykke på to knapper - den venstre åbner en
modem-opkaldsprofil - og den højre får boksen til at forsvinde i 20
sekunder - hvorefter den kommer igen.

Har prøvet diverse spyware fjernere - men intet hjælper.

nogen der har et bud på hvordan jeg får det fjernet ?

--
----
Henrik

Besøg www.aficionado.dk
Forum, anmeldelser, nyheder m.m. for
cigar og pibe rygere.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-08-05 20:54

H.S. wrote:
> [...]
> "691:" - hvilket henleder mig på en opkaldsfejl.
>
> Har prøvet diverse spyware fjernere - men intet hjælper.

Har du prøvet både SpyBot, AdAware og mwav?
Har du nogen ukendte processer der starter samtidig med dit Windows?
(Start -> Kør -> msconfig [Enter] -> Start)
Eller i Start -> Alle Programmer -> Start?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-08-05 21:00

From: =?Windows-1252?Q?Mikael_N=F8rrelund_Andersen?= <noerrelund@pc.dk>
Subject: =?Windows-1252?Q?Re:_pop-up_dj=E6velsk_spyware...?=

Phew, hvornår dropper du Windows-1252?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-08-05 07:39

Lars Stokholm wrote:
> From: =?Windows-1252?Q?Mikael_N=F8rrelund_Andersen?=
> <noerrelund@pc.dk> Subject:
> =?Windows-1252?Q?Re:_pop-up_dj=E6velsk_spyware...?=
>
> Phew, hvornår dropper du Windows-1252?

Jeg kan ikke huske hvad der er "det rigtige" tegnsæt...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 04-08-05 08:57

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Jeg kan ikke huske hvad der er "det rigtige" tegnsæt...

Den er god nok nu (ISO-8859-1). :)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-08-05 21:04

Lars Stokholm wrote:

> Den er god nok nu (ISO-8859-1). :)

Aha, jeg legede også lidt med Madsens guide ;)
- Tak, Madsen...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : H.S.

Dato : 04-08-05 18:29

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> [...]
Tak for jeres forslag.
Løsningen var en scan med antivirus...så forsvandt den...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-08-05 21:05

H.S. wrote:
> Tak for jeres forslag.

Det var skam så lidt.

> Løsningen var en scan med antivirus...så forsvandt den...

Nå ja, den glemmer jeg altid... Godt du fandt en løsning ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-05 21:52

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> - Tak, Madsen...

Velbekomme. ;)

Husk det der med at fjerne fluebenet i 'Svar i samme format', så
den ikke pludselig skifter til Windows-1252, bare fordi du svarer
en stakkel, som bruger det tegnsæt.

Du skal dog være opmærksom på, at den nogle gang godt kan finde
på at svare i Windows-1252 alligevel, og specielt hvis den du
svarer, ikke har angivet noget tegnsæt, hvilket Henrik (H.S)
jo f.eks. ikke har. Det er derfor en god idé at holde et vågent
øje med menuen Format > Kodning (eller hvad det nu end hedder
på dansk) i meddelelsesvinduet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-05 17:19

Thomas G. Madsen wrote:
> Du skal dog være opmærksom på, at den nogle gang godt kan finde
> på at svare i Windows-1252 alligevel, og specielt hvis den du
> svarer, ikke har angivet noget tegnsæt

Okay, tak.

> Det er derfor en god idé at holde et vågent
> øje med menuen Format > Kodning (eller hvad det nu end hedder
> på dansk) i meddelelsesvinduet.

"Format -> Tegnsætning" må det være...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 11:09

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> "Format -> Tegnsætning" må det være...

Ja, det er den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 04-08-05 08:51

"H.S." <public@NOSPAMqlm.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har prøvet diverse spyware fjernere - men intet hjælper.
>
> nogen der har et bud på hvordan jeg får det fjernet ?

Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og køre [indsæt antispyware
efter eget valg]?

--
Morten