MS Windows
briani 27239
xp 64 bit
Fra : Lars K.

Dato : 30-07-05 15:01

kan subj. køre almindelige 32 bit programmer, jeg påtænker mig at få byttet
til den, men vil være sikker på at der ikke opstår for mange problemer.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-07-05 15:31

Lars K. skrev:

> kan subj. køre almindelige 32 bit programmer,

De fleste ja, men ikke dem, som integrerer sig med shell'en i
Windows (hedder det mon egenlig 'shell' på dansk?). Altså, f.eks.
et pakkeprogram eller antivirusprogram, som tilføjer genveje til
højrekliksmenuen. Programmer, som integrerer sig på den måde,
skal være skrevet i 64-bit. Visse programmers installations-
funktion nægter i øvrigt også at køre under det styresystem,
har jeg erfaret.

> jeg påtænker mig at få byttet til den, men vil være sikker på at
> der ikke opstår for mange problemer.

Det største problem er pt. at finde drivere til ens hardware.
Jeg mangler stadig drivere til mit eksterne lydkort, min scanner,
min printer, mit kalibreringsprogram til skærmen, min kortlæser
og mit digitale kamera, og jeg kan heller ikke lave PDF-filer med
Adobe Acrobat 7 Pro, da printer-drivere kører i "kernel space" og
det kræver at driveren er 64-bit i WinXP x64 Edition.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars K.