MS Windows
briani 27239
genveje
Fra : kim petersen

Dato : 30-07-05 15:06

Hej.
Hvordan er det nu lige at man i xp home
tager en genvej fra skrivebordet og ligger
ned i en mappe?? Jeg har lavet en mappe på
skrivebordet der hedder 'spil' .
Hilsen kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-07-05 16:16

"kim petersen" <kongstad@FJERNDETTEtdcspace.dk> skrev

> Hvordan er det nu lige at man i xp home
> tager en genvej fra skrivebordet og ligger
> ned i en mappe?? Jeg har lavet en mappe på
> skrivebordet der hedder 'spil' .

Man gør akkurat som man gør i alle andre windowsversioner, man trækker den
blot over på mappen

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-05 19:18

kim petersen skrev:

>Hvordan er det nu lige at man i xp home
>tager en genvej fra skrivebordet og ligger
>ned i en mappe?? Jeg har lavet en mappe på
>skrivebordet der hedder 'spil' .

Jeg anbefaler at man altid bruger *højre*klik når man skal flytte
noget.

'Løft' genvejen op med et højreklik og slip den oven på mappen -
lukket eller åben er ligemeget. Der kommer da en menu hvor du kan
vælge "Flyt".

Hvis man bruger venstreklik, vil genstanden somme tider bliver
flyttet og somme tider blive kopieret, og det finder jeg ganske
forvirrende.

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-07-05 19:20

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvis man bruger venstreklik, vil genstanden somme tider bliver
> flyttet og somme tider blive kopieret, og det finder jeg ganske
> forvirrende.

Ditto. Jeg foretrækker også højrekliksmetoden af samme grund.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-08-05 06:17

Den 31-07-05 20.18 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Jeg anbefaler at man altid bruger *højre*klik når man skal flytte
> noget.

Alternativt kan man holde skift nede, mens man flytter. Vil man
gennemtvinge en kopiering, kan man i stedet holde Ctrl nede. Og nu vi
alligevel er i gang med at bruge tastaturet: Trykker man både skift og
Ctrl ned, oprettes en genvej. Man kan med fordel holde øje med
musemarkøren, hvis man er i tvivl om, hvad der sker.

> Hvis man bruger venstreklik, vil genstanden somme tider bliver
> flyttet og somme tider blive kopieret, og det finder jeg ganske
> forvirrende.

Du får det til at lyde tilfældigt. Så vidt jeg har forstået, så kopieres
der, hvis man flytter fra ét drev til et andet, og flyttes, hvis det er
samme drev.

Ikke fordi jeg skal argumentere mod at bruge højre museknap - jeg bruger
den selv, men det er nok især, fordi det er standardknappen til den
slags i OS/2.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Else Holm

Dato : 01-08-05 09:45

> [...]
jeg
> bruger den selv, men det er nok især, fordi det er

Er der slet ingen, der bruger tastaturet? CTR + C osv. virker
også i Stifinder! - og så er mulighederne for at komme til at
"aflevere forkert" kraftigt reduceret!

--
Else

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-05 10:32

Kim Ludvigsen skrev:

>Du får det til at lyde tilfældigt. Så vidt jeg har forstået, så kopieres
>der, hvis man flytter fra ét drev til et andet, og flyttes, hvis det er
>samme drev.

Jeg ved godt at der er system i det, men jeg vil ikke spekulere
på hvorfra og hvortil jeg flytter. Nu er jeg vant til at bruge
højreknappen. Hvis jeg ikke havde været det, ville jeg måske have
overvejet din løsning.

Til ældre mennesker vil jeg kun anbefale brugen af højreknappen.
Der kan man direkte se hvad man vælger.

--
Bertel