MS Windows
briani 27239
zonealarm !
Fra : stroemer

Dato : 30-07-05 10:33

Hej !
Jeg anvender en dansk windows xp med det hele - kan jeg uden problemer
installere en zonealarm i tysk udgave, da jeg bedre kan håndtere tysk?

Lejf

ps. fjern "GRØN" fra min email adresse.

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 30-07-05 11:38

On Sat, 30 Jul 2005 11:32:32 +0200, stroemer <eljessenGRØN@lite.dk>
wrote:

>Hej !
>Jeg anvender en dansk windows xp med det hele - kan jeg uden problemer
>installere en zonealarm i tysk udgave, da jeg bedre kan håndtere tysk?

Hejsa
Ja det kan du sagtens gøre. MEN. Du skal være opmærksom på at de
fleste Antivirus programmer ikke arbejder særlig godt sammen med
Zonealarm.

Med venlig hilsen
Karsten Nielsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-07-05 12:09

Den 30-07-05 12.37 skrev Karsten Nielsen følgende:

> MEN. Du skal være opmærksom på at de
> fleste Antivirus programmer ikke arbejder særlig godt sammen med
> Zonealarm.

Hvad er problemet?
Har du evt. links til sider, der omtaler problemet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : stroemer

Dato : 30-07-05 14:41

Karsten Nielsen skrev:

> [...]
> Ja det kan du sagtens gøre. MEN. Du skal være opmærksom på at de
> fleste Antivirus programmer ikke arbejder særlig godt sammen med

Hej Karsten !

Tak for oplysningerne. Ja har nu ikke observeret problemer. Bruger
"Avast" som antivirus + andre, som jeg kører med jævne mellemrum.
Jeg var lidt usikker på, om man kunne blande dansk og tysk, men er glad
for, at du mener man kan.

Også tak til Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-07-05 16:10

"Karsten Nielsen" <pallesen@get2net.dk> skrev

> Ja det kan du sagtens gøre. MEN. Du skal være opmærksom på at de
> fleste Antivirus programmer ikke arbejder særlig godt sammen med
> Zonealarm.

Jeg har kørt med diverse udgaver af både den gratis ZA samt proudgaven på
mine egne maskiner, og jeg har aldrig oplevet problemer af nogen art med
forskellige antivirusprogrammer, heruden Grisoft samt Mcfeee og Norton.

Jeg har nok installeret den gratis Grisoft samt den gratis ZA på de første
100 maskiner, og har ikke set et eneste problem i den anledning....

Hvilke problemer mener du der er med ZA?

Claus

Fra : Jakob

Dato : 31-07-05 00:50

In article <urlme155eu4r57i4js78nhpun911dlvjnf@4ax.com>,
pallesen@get2net.dk says...

> Ja det kan du sagtens gøre. MEN. Du skal være opmærksom på at de
> fleste Antivirus programmer ikke arbejder særlig godt sammen med
> Zonealarm.

Har aldrig haft problemer spiller perfekt med avg, fantastisk gratis
kombo tager mig til hovedet af folk der køber programmer til det formål
for det må jo være mere sikkert når man betaler for det..........

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-07-05 12:54

"Jakob" <no@mail.com> skrev

> Har aldrig haft problemer spiller perfekt med avg, fantastisk gratis
> kombo tager mig til hovedet af folk der køber programmer til det formål
> for det må jo være mere sikkert når man betaler for det..........

Det eneste problem med ZA er, at selv om de skriver at den er gratis, så
udløber den alligevel efter nogle måneder, og så må man ominstallere.

Claus

Fra : Else Holm

Dato : 31-07-05 13:40

> [...]
gratis,
> så udløber den alligevel efter nogle måneder, og så må man

Det har jeg ikke oplevet - min ZA har kørt siden marts 2003 - med
diverse opdateringer, men ikke en ominstallering.

--
Else

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-08-05 13:39

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev

>Det har jeg ikke oplevet - min ZA har kørt siden marts 2003 - med
>diverse opdateringer, men ikke en ominstallering.

Jeg installerer den som standard på alle kundemaskiner, og jeg har i mange
tilfælde oplevet, at den efter nogle måneder melder, at den er udløbet. Det
er sket i mindt 15-20 tilfælde, hvor folk har ringet og fortalt, at den er
blevet slået fra. Der har jeg så måtte installere den seneste version.

Men det kan måske være, at problemet skyldes en enkelt version, som de måske
har lavet noget rod med. Det kunne passe meget godt med datoerne.

Claus

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 02-08-05 10:45

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> er sket i mindt 15-20 tilfælde, hvor folk har ringet og fortalt, at den er
> blevet slået fra. Der har jeg så måtte installere den seneste version.

Nu er jeg måske lidt langt ude ..... Men skidt pyt nu

Kunne det tænkes at der var installeret pro-versionen i testudgave, og
at det der blev sagt var at test-perioden nu var udløbet?

Jan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-08-05 12:46

"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> skrev

> Kunne det tænkes at der var installeret pro-versionen i testudgave, og
> at det der blev sagt var at test-perioden nu var udløbet?

Nej, vi taler om helt nye installationer af windows på nye/brugte maskiner,
og det er altid den samme, seneste gratisversion af softwaren (ZA, grisoft,
ADaware, Spybot osv), jeg bruger.

Claus

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 02-08-05 20:12

Claus Tersgov skrev:

> Nej, vi taler om helt nye installationer af windows på nye/brugte maskiner,
> og det er altid den samme, seneste gratisversion af softwaren (ZA, grisoft,
> ADaware, Spybot osv), jeg bruger.

Grunden til mit spørgsmål er jo lige netop, at når man idag installerer
den gratis version af ZoneAlarm, så får man jo muligheden for at vælge
om man i 30 dage vil prøve den i pro-version eller ej.
Det er ikke en special test-version af pro-udgaven man henter og
installerer, det er fuldstændig den samme version som gratis-versionen.
Derfor er det jo faktisk meget nemt at komme til at installere en
30-dages test af pro-versionen.

Jan

Fra : Jakob

Dato : 31-07-05 15:10

In article <42ecbb5e$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
nospamnews@tersgov.dk says...

> Det eneste problem med ZA er, at selv om de skriver at den er gratis, så
> udløber den alligevel efter nogle måneder, og så må man ominstallere.

Det passer da ikke, det er da kun nødvendigt når der er tale om
opdateringer, og det foregår fuldstændigt problemfrit og tager max 3
minutter.

--
Venlig hilsen

Jakob