MS Windows
briani 27239
XP pro, og proces prioritet, hvordan sætte~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-07-05 20:10

Hej NG.

Jeg kører XPpro, og ønsker at sætte proces prioriteten lav, for nogle
bestemte exe filer. Men jeg vil gerne have det automatiseret, i stedet for
at jeg hver gang skal ind i joblisten og pille. Kan det fixes?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-07-05 20:43

Petersen_Michael skrev:

> Jeg kører XPpro, og ønsker at sætte proces prioriteten lav,
> for nogle bestemte exe filer. Men jeg vil gerne have det
> automatiseret, i stedet for at jeg hver gang skal ind i
> joblisten og pille. Kan det fixes?

Mig bekendt er det kun muligt vha. en bat-fil.

Der er et eksempel her: <http://www.iamnotageek.com/a/73-p1.php>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : G B

Dato : 30-07-05 00:14

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Mig bekendt er det kun muligt vha. en bat-fil.

Hvilken bat-fil?

Hvad med This Computer->Properties->Advanced->Optimize performance for->
Applications|Background services? Eller gpedit.msc?

> Der er et eksempel her: <http://www.iamnotageek.com/a/73-p1.php>.

Den side vil jeg ikke røre med en ildtang. Den virker særdeles suspekt.

GB

Fra : jda^fx

Dato : 30-07-05 02:27

On 29 Jul 2005 23:13:52 GMT, G B wrote:

> [...]
> Applications|Background services? Eller gpedit.msc?

> Den side vil jeg ikke røre med en ildtang. Den virker særdeles suspekt.

Hvis du hellere vil have noget der ikke er i en .bat fil, kan du godt få
noget der er lavet i vb. (Og det er heller ikke fra iamnotageek)

Option Explicit

Dim objWMIService
Dim objStartup
Dim strComputer
Dim objConfig
Dim objProcess

Const NORMAL_PRIORITY_CLASS = &H20
Const IDLE_PRIORITY_CLASS = &H40
Const HIGH_PRIORITY_CLASS = &H80
Const REALTIME_PRIORITY_CLASS = &H100

strComputer = "."

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" &
"{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set objStartup = objWMIService.Get("Win32_ProcessStartup")

Set objConfig = objStartup.SpawnInstance_
objConfig.PriorityClass = HIGH_PRIORITY_CLASS
Set objProcess = GetObject("winmgmts:root\cimv2:Win32_Process")
objProcess.Create "C:\programmer\mozilla firefox\firefox.exe", Null,
objConfig

Udskift stien til Firefox med stien til dit program og sæt den proritet du
vil have. Her er valgt høj med 'objConfig.PriorityClass =
HIGH_PRIORITY_CLASS' Du kan så vælge en af de andre hvis du har brug for
det. Gem scriptet med et passende navn.vbs og brug det til at starte dit
program
--
Jakob

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-07-05 08:37

In news:42eab830$0$86563$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
G B <nonono@nospam.invalid> Typed:

> Hvad med This Computer->Properties->Advanced->Optimize performance
> for-> Applications|Background services?

Der kan jeg jo kun vælge generelt.. Programmer eller baggrundstjenester..

Det jeg ønsker er at specifikt at begrænse DVD shrinks
udfoldelsesmulighedder (det program sutter alt liv ud af min PC) bortset fra
det er det et udemærket program

> Eller gpedit.msc?

Kan godt finde ind i gpedit, men ikke se hvor jeg kan trimme?

> Den side vil jeg ikke røre med en ildtang. Den virker særdeles
> suspekt.

Well. Jeg prøvede at krere kommandolinien
cmd /c start /Low "D:\Braender-dvd-programmer\DVD Shrink\DVD Shrink 3.2.exe"

Men det virker ikke..

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 30-07-05 09:01

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote
in message news:42eb2e0b$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Well. Jeg prøvede at krere kommandolinien
> cmd /c start /Low "D:\Braender-dvd-programmer\DVD Shrink\DVD Shrink
> 3.2.exe"
> Men det virker ikke..

Prøv:

pushd "D:\Braender-dvd-programmer\DVD Shrink"
start /low "DVD Shrink 3.2.exe"
popd

/klaus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-07-05 10:09

In news:5tGGe.12$Fo2.2@news.get2net.dk,
Klaus Jorgensen <kj@no.spam> Typed:

> Prøv:
>
> pushd "D:\Braender-dvd-programmer\DVD Shrink"
> start /low "DVD Shrink 3.2.exe"
> popd

Jeg får samme problem, som med den oprindelige kommando linie..
Der bliver åbnet et "Dos vindue" men ikke startet en exe fil..

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 30-07-05 10:22

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote
in message news:42eb43a7$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:5tGGe.12$Fo2.2@news.get2net.dk,
> Klaus Jorgensen <kj@no.spam> Typed:

> Jeg får samme problem, som med den oprindelige kommando linie..
> Der bliver åbnet et "Dos vindue" men ikke startet en exe fil..

Aha, det er fordi start-kommandoen ikke kan finde ud af ""-erne

pushd "D:\Braender-dvd-programmer\DVD Shrink"
start /low DVDSHR~1.exe
popd

/klaus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-07-05 13:56

In news:HFHGe.4$9A.1@news.get2net.dk,
Klaus Jorgensen <kj@no.spam> Typed:

> Aha, det er fordi start-kommandoen ikke kan finde ud af ""-erne
>
> pushd "D:\Braender-dvd-programmer\DVD Shrink"
> start /low DVDSHR~1.exe
> popd

Så jeg skal omdøve exe filen?

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 31-07-05 15:02

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote
in message news:42ecca4a$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:HFHGe.4$9A.1@news.get2net.dk,
> Klaus Jorgensen <kj@no.spam> Typed:

> Så jeg skal omdøve exe filen?

Det skulle ikke være nødvendigt. Det ser ud til at start-kommandoen
accepterer lange filnavne, men der bliver problemer hvis filnavnet
indeholder blanke tegn. Så kan man bare skrive filnavnet i 8.3-format
som vist ovenfor (dvdshr~1.exe). Der er ikke forskel på store/små
bogstaver, og man kan se 8.3-filnavnet hvis man laver en "dir /x" i en
kommandoprompt.

/klaus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-07-05 09:48

G B skrev:

> Hvilken bat-fil?

Den der er beskrevet på det link, jeg sendte.

> Hvad med This Computer->Properties->Advanced->Optimize
> performance for-> Applications|Background services?

Det ændrer på samtlige programmer og ikke kun på et enkelt.

> Eller gpedit.msc?

Hvordan vil du gøre det med gpedit.msc?

> Den side vil jeg ikke røre med en ildtang. Den virker særdeles
> suspekt.

Hvad er der suspekt ved: cmd /c start /AboveNormal FireFox.exe ?

--
Hilsen
Madsen