MS Windows
briani 27239
Ny serie-nr. på Windows XP proff.
Fra : Nanna

Dato : 29-07-05 12:40

Jeg har købt en ekstra version af XP til at installere på familiens PC nr. 2
i stedet for at køre med den samme XP på begge PC´er - skal jeg virkelig
geninstallere, eller er der en "smutvej" ?

NB

Fra : jamen

Dato : 29-07-05 12:48

http://www.petri.co.il/change_the_serial_in_windows_xp.htm

Fra : John T.

Dato : 29-07-05 12:58

"Nanna" <glemikke@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 i stedet for at køre med den samme XP på begge PC´er - skal jeg virkelig
> geninstallere, eller er der en "smutvej" ?

Mig bekendt må du install. den samme XP på alle de
maskiner du har i huset,
så længe du er ejer.
De skriver jo: EN bruger !
Så inden for hjemmets 4 vægge betyder ÉN bruger.
Som med TV/Radio licensen.
Så jeg gætter på at du har spildt nogle penge.
(Er spændt på om jeg har ret)
Hilsen John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-05 13:07

Den 29-07-05 13.58 skrev John T. følgende:

> Mig bekendt må du install. den samme XP på alle de
> maskiner du har i huset,

Nej, licensen gælder kun én computer. Andre programmer må installeres på
flere computere (det gælder vist nok Officepakken), men Windows må ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Denn!s H

Dato : 29-07-05 13:36

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så inden for hjemmets 4 vægge betyder ÉN bruger.
> Som med TV/Radio licensen.
> Så jeg gætter på at du har spildt nogle penge.

Vil der ikke gå ged i online registreringen af WinXP, hvis man installerer
den samme på flere maskiner(?)

--

vh
Denn!s H

Fra : hansen

Dato : 29-07-05 14:55

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse
> "John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Vil der ikke gå ged i online registreringen af WinXP, hvis man installerer
> den samme på flere maskiner(?)

Jo

Fra : Ricko.

Dato : 29-07-05 14:57

"hansen" <hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse

> "Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse

> Jo

Men mulighederne for at omgås denne regel er enorme, men det er en helt
anden sag.

Fra : hansen

Dato : 29-07-05 15:40

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "hansen" <hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse

> Men mulighederne for at omgås denne regel er enorme, men det er en helt
> anden sag.

Jo

Fra : Max

Dato : 29-07-05 14:35

Hej

> Mig bekendt må du install. den samme XP på alle de
> maskiner du har i huset,
> De skriver jo: EN bruger !

Nej, licensen er hængt op på hardwaren, så 1 PC er
1 licens. Noget andet er skoleudgaver af office programmer,
der må du installere på op til 3 PC'er i en husstand der
opfylder kriterierne for skoleudgaver.

Mvh Max

Fra : Mads

Dato : 29-07-05 15:07

On Fri, 29 Jul 2005 13:39:55 +0200, "Nanna" <glemikke@FJERNc.dk>
wrote:

>Jeg har købt en ekstra version af XP til at installere på familiens PC nr. 2
>i stedet for at køre med den samme XP på begge PC´er - skal jeg virkelig
>geninstallere, eller er der en "smutvej" ?

Der er skam en smutvej og du behøver ikke geninstallere Windows.
Du kan nøjes med at ændre serienummeret i den ene Windows til det
serienummer du fik sammen med den nye XP.
Dette kan f.eks. gøres med programmet Keyfinder som er gratis :
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
I menuen Options kan du ændre det eksisterende nummer.

Se det var jo nemt nok. Ikke sandt?

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-07-05 16:50

Nanna wrote:
> Jeg har købt en ekstra version af XP til at installere på familiens
> PC nr. 2 i stedet for at køre med den samme XP på begge PC´er - skal
> jeg virkelig geninstallere, eller er der en "smutvej" ?

Vil du lige have Microsofts bud også?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q328874

--
Mvh.