MS Windows
briani 27239
Min Windows er gået sort
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 29-07-05 10:56

Sad og rodede lidt med indstillinger for Windows XP Pro temaer, og åbenbart
har jeg et tema hvor stort set alt, pånær ikoner, bliver sort - Ret
upraktisk faktisk.
Men nu kan jeg jo ikke komme tilbage til et tema hvor man kan se hvad der er
på skærmen, plejer jo at højreklikke på skrivebordet og gå til skrivebords
indstillinger via 'Egenskaber' - Men den boks der kommer op når man
højreklikker, den kan jeg jo slet, slet ikke se.

Hjælp, hvad gør jeg?

--
Jan

Fra : Peter

Dato : 29-07-05 11:19

Hej Jan

Jan Allan Andersen wrote:

> [...]
> indstillinger via 'Egenskaber' - Men den boks der kommer op når man
> højreklikker, den kan jeg jo slet, slet ikke se.

Måske forstår jeg ikke helt dit spørsmål, men prøv :

Højereklik som normalt, så kommer menuen du ikke kan se teksten i. Tryk
derefter på 'e' tasten så vælger du Egenskaber uden du skal finde den
med musen (i hvert fald på den Win2000 jeg pt. sidder ved).

Hvis du ikke kan se den dialog menu med egenskaber for skærm der så
kommer, så er du selvfølgelig stadig på'en...
Man kan godt med tap og pile ændre det, men så skal jeg side ved en xp
pro for at være sikker på at menuen er den samme og så tælle trykkene
for dig, for i hvert fald at få menu baggrunden tilbage til noget der
kan ses..

Jeg har en XP Pro DK hjemme, men er på arbejde nu.

Mvh Peter

Fra : hansen

Dato : 29-07-05 11:26

"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indstillinger via 'Egenskaber' - Men den boks der kommer op når man
> højreklikker, den kan jeg jo slet, slet ikke se.

Bruger et gendannelsespunkt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-05 12:54

hansen skrev:

>Bruger et gendannelsespunkt.

Hvordan er det lige man får aktiveret det når skærmen er helt
sort?

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 29-07-05 13:53

On Fri, 29 Jul 2005 13:54:00 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Hvordan er det lige man får aktiveret det når skærmen er helt
>sort?

3.parts software som Winternal Administratorpack kan klare det

Fra : John

Dato : 29-07-05 11:31

"Jan Allan Andersen" skrev i en meddelelse

> [...]
> har jeg et tema hvor stort set alt, pånær ikoner, bliver sort
> Men nu kan jeg jo ikke komme tilbage til et tema hvor man kan se hvad der

Græder? :)

Start evt op i 'fejlsikker tilstand' (tryk F8 under opstart), og lav en
'system gendannelse'.

Mvh John

Fra : John T.

Dato : 29-07-05 12:47

> Start evt op i 'fejlsikker tilstand' (tryk F8 under opstart), og lav en
> 'system gendannelse'.
>
> Mvh John

Det nummer har jeg også engang lavet, nu havde jeg et image liggende på
D-drevet (Power Quest Image) så jeg kunne lægge den skive i og
hente mit image.
Så hvis du kan starte med F8 i fejlsikret tilstand, ville jeg så skifte til
XP tema.
Der har bestemt været sort rude i det themes du valgte og her gætter jeg så

at du ikke har skiftet uxthemes.dll- filen der ligger i System 32
Kan du ikke få billede på med F8 ja så er gode råd dyre,
for du har jo en helt sort skærm og kan derfor ikke se hvor du skal trykke,
selv om pc,en starter normalt op.
Jeg kører selv med et andet udseende
så jeg har også prøvet disse ubehageligheder !!
John

Fra : John T.

Dato : 29-07-05 13:05

> Jeg kører selv med et andet udseende
> så jeg har også prøvet disse ubehageligheder !!
> John

Kan ikke komme i tanke om andet end at lægge skiven i
og køre rep. (Hvis du ikke ved hvad jeg mener, så slå på tråden,
så skal jeg forsøge at hjælpe dig: 40 61 19 09
Den vil godt nok vise dit nye themes men ikke helt rigtigt,
men du kan da se hvad du laver og du har alt tilbage.
Når du når så langt så skal ha ændret din DLL-fil.
Hilsen John

Fra : Kizzita

Dato : 29-07-05 16:21

On Fri, 29 Jul 2005 11:56:28 +0200, Jan Allan Andersen
<akkerdk@gmail.com> wrote:

> [...]
>indstillinger via 'Egenskaber' - Men den boks der kommer op når man
>højreklikker, den kan jeg jo slet, slet ikke se.

Jeg har to forslag. Genstart > tryk f8 under opstart af Windows (tryk
gerne flere gange) > Vælg den danske pendant til 'Last known good'.
Når du først har logget ind, forsvinder den mulighed.

En anden er: Tryk f8 under opstart > vælg fejlsikret tilstand > Fjern
skærmkortet i enhedshåndteringen > Genstart > Installer grafikkortet
påny.

Håber det lykkes for dig.

Mvh.
Lotte

Fra : Ricko.

Dato : 29-07-05 16:30

"Kizzita hotmail.com>" <lbh5045@<fjernes> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En anden er: Tryk f8 under opstart > vælg fejlsikret tilstand > Fjern
> skærmkortet i enhedshåndteringen > Genstart > Installer grafikkortet

Det vil ikke virke da det intet har med kortet at gøre

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 29-07-05 22:36

Jan Allan Andersen skrev:

> Hjælp, hvad gør jeg?

Jeg takker mange gange for jeres indsats

Det lykkedes mig at komme ud af "dead'locken" med forslaget om at trykke
"e" efter at have højreklikket på skrivebordet - En ekstra mange tak for
det.

Jan

Fra : jamen

Dato : 29-07-05 22:41

Jan Allan Andersen wrote:

> Det lykkedes mig at komme ud af "dead'locken" med forslaget om at trykke
> "e" efter at have højreklikket på skrivebordet

En mere sikker måde: højreklik og tryk [pil op] efterfulgt af [enter]
det virker uanset Windows version :)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-07-05 16:22

"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> skrev

> Hjælp, hvad gør jeg?

Starter op i fejlsikret tilstand og nulstiller dit tema. Prøv at trykke på
F8 under opstart.

Claus