MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
remote control?
Fra : JJ

Dato : 25-07-05 08:39

Hej jeg er ved at lave en server.
Jeg regner med at bestille en Switch til min Zyxel router så jeg kan
forbinde 2 computere til internettet.
Men jeg skal lige høre. Da jeg ikke har skærm til den nye "server" vil
jeg gerne bruge noget remote control af en art. Hvad kan anbefales.
Den nye server kører pt kun win98 og er nok for svag til at køre eks.
XP. Så programmet skal snakke på tværs af forskellige
windowsplatforme.

Hvad kan I anbefale?

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-07-05 09:46

JJ skrev:
> [...]
> Den nye server kører pt kun win98 og er nok for svag til at køre eks.
> XP. Så programmet skal snakke på tværs af forskellige

Jeg ved ikke om VNC[1] kan snakke på tværs af Windows versioner, men ellers
vil jeg da anbefale en KVM switch. Jeg købte selv på et tidspunkt en ligende
denne model [2], som jeg har haft stor glæde af.

[1] http://www.realvnc.com/
[2] http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38914
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Henning

Dato : 25-07-05 09:47

On Mon, 25 Jul 2005 09:38:33 +0200, JJ <jesperj@it.dk> wrote:

> [...]
>Den nye server kører pt kun win98 og er nok for svag til at køre eks.
>XP. Så programmet skal snakke på tværs af forskellige

RealVNC - http://www.realvnc.com/
Klienten kan køres fra en vilkårlig browser, der understøtter java -
og så er det gratis!

Fra : hpf

Dato : 25-07-05 10:57

">>jeg gerne bruge noget remote control af en art. Hvad kan anbefales.

Jeg har tre pc'er tilsluttet een router, en med 98SE, en med 2000 og den 3.
med XP home , VNC fungere upåklageligt her, det eneste der er lidt
besværligt er at huske de enkelte maskiners IP numre (eller er der en måde
at navngive på?)
MVH
HPF

Fra : Calle.

Dato : 25-07-05 13:11

hpf wrote:
> [...]
> den 3. med XP home , VNC fungere upåklageligt her, det eneste der er
> lidt besværligt er at huske de enkelte maskiners IP numre (eller er
bare kald det navn PCen er døbt i windows
--
Calle.

Fra : hpf

Dato : 25-07-05 19:12

> bare kald det navn PCen er døbt i windows
> --
> Calle.

Hvor vil du skrive navnet? Der er jo kun plads til IP nummeret.

mvh
HPF

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-05 19:49

Den 25-07-05 11.56 skrev hpf følgende:

> [...]
> med XP home , VNC fungere upåklageligt her, det eneste der er lidt
> besværligt er at huske de enkelte maskiners IP numre (eller er der en måde

Prøv at oprette en ny genvej til VNC, åbn egenskaber. Efter filnavnet
tilføjer du et mellemrum og ip-nummeret. Omdøb genvejen, så du kan se,
hvilken maskine den fører til.

Jeg har ikke prøvet i Windows, men det virker fint på den måde i OS/2.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : hpf

Dato : 25-07-05 20:22

> [...]
> hvilken maskine den fører til.
>
> Jeg har ikke prøvet i Windows, men det virker fint på den måde i OS/2.

Herligt, det virker også i XP home.
Tak for hjælpen.
MVH
HPF