MS Windows
briani 27239
Sikre at et program køre
Fra : Lars Olsen

Dato : 25-07-05 07:56

Hej NG

Jeg har et overvågningsprogram som jeg gerne vil sikre køre konstant, hvis
en bruger ved en fejl lukker det så skulle win gerne starte det selv igen.
Jeg køre win XPpro sp2 dk

kan nogen hjælpe mig

LRO

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 25-07-05 16:00

Lars Olsen wrote:
> Jeg har et overvågningsprogram som jeg gerne vil sikre køre konstant, hvis
> en bruger ved en fejl lukker det så skulle win gerne starte det selv igen.
> Jeg køre win XPpro sp2 dk

En måske lidt grim løsning kunne være følgende:
- Du laver dit overvågningsprogram således, at det kun tillader een
instans.
- Du laver et andet program som starter dit overvågningsprogram med
jævne intervaller.

På den måde vil programmet altid være kørende i een instans. Du må dog
sikre dig, at dine brugere ikke lukker programmet som starter
overvågningsprogrammet.

Der findes helt sikkert nogle pænere måder at løse problemet på. Dette
er bare lige det eneste, jeg kan finde på lige nu.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk

``TV is chewing gum for the eyes.'' -- Frank Lloyd Wright

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 25-07-05 17:37

"Lars Olsen" <lars_olsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg har et overvågningsprogram som jeg gerne vil sikre køre
> konstant, hvis en bruger ved en fejl lukker det så skulle win gerne
> starte det selv igen.
> Jeg køre win XPpro sp2 dk

En simpel metode kunne være at hente Microsofts egen pulist.exe.
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=25128

Dette program viser en liste over kørende processer.
Lav en batch fil i opgavestyring til kørsel med x antal minutters
mellemrum.
Undersøg med pulist om dit overvågningsprogram kører, og start det
hvis det ikke gør.

/klaus

Fra : Lars Olsen

Dato : 25-07-05 20:59

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse
> "Lars Olsen" <lars_olsen@tdcadsl.dk> wrote in message

Tak til jer for hurtige svar.
Nu ligger det således at jeg ikke selv laver selve overvågningsprogrammet så
det har jeg ikke indflydelse på, så det må være løsningen
med at kontrolere om programmet køre men hvordan laves en sådan batch fil.

Fra : jda^fx

Dato : 26-07-05 14:05

On Mon, 25 Jul 2005 08:55:47 +0200, Lars Olsen wrote:

> [...]
> en bruger ved en fejl lukker det så skulle win gerne starte det selv igen.

Jeg tror at serverdoc er noget i den retning du kigger efter:
http://www.serverdoc.com/modules.php?name=DownloadPurchase Den gratis
version skulle være fin når det kun er et program der er snakke om

--
Jakob

Fra : Lars Olsen

Dato : 27-07-05 20:51

Kanon
tusind tak
LRO

Fra : Jylland

Dato : 27-07-05 21:05

Nu svarer jeg lidt ud i luften, men er det ikke bare at oprette et link i
mappen start?

-/Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-05 21:52

Den 27-07-05 22.05 skrev Jylland følgende:

> Nu svarer jeg lidt ud i luften, men er det ikke bare at oprette et link i
> mappen start?

Nej, går programmet ned, startes det ikke igen.

Et alternativ til de andre løsninger kunne være at lave et lille script,
der starter programmet. Scriptet venter så til programmet er lukket, og
udfører så den næste kommando - som er at starte programmet. Jeg ved
ikke, hvordan man laver sådan noget i Windows, derfor har jeg ikke
foreslået det tidligere, men det er ret nemt i OS/2.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : jda^fx

Dato : 30-07-05 01:18

On Wed, 27 Jul 2005 22:51:55 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> ikke, hvordan man laver sådan noget i Windows, derfor har jeg ikke
> foreslået det tidligere, men det er ret nemt i OS/2.

bruge vbscript, WshShell.Run og sætte WaitOnReturn til True og sætte det i
et loop
--
Jakob