Ferie fodder ?
Fra : Simon

Dato : 06-06-01 07:56

Hejsa,

er der mulighed for at man kan få noget "ferie fodder" til sine fisk, da jeg
skal væk 2x1 uge i sommerferien ?

Jeg mindes engang at have set nogen hvide tabletter formet som
muslingeskaller ? Er det brugbart (har mest sorte mollyer, og sejlfinne
mollyer)....

tak

mvh.Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-06-01 08:46

Fra : Simon

Dato : 06-06-01 09:02

det var også mere for en sikkerheds skyld, for den anden uge jeg skal afsted
ligger 3 dage efter den første....
- man skal jo passe på de kære små :)
-Simon

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-06-01 17:27

Dette emne har tidligere været vendt og drejet i gruppen under megen buldren
og bragen, så der må kunne findes noget på Google.

Men ellers: Også 3 uger går uden foder medmindre der er tale om små unger.

mvh
Jan

Fra : Gaute Gløersen

Dato : 08-06-01 23:00

La fiskene gå uten for også når du er hjemme i tre dager. Friske, voksne
fisk klarer noen uker uten for uten problemer. Men etter en sulteperiode
bør de få en god periode med mat før de igjen kan gå på en sulteperiode. Tre
dager med for midt inne i en sultperiode vil bare stresse fiskene.

Feriefor bør du ikke bruke, det er etter min mening det bare å gi seg selv
(og fiskene) problemer.

mvh Gaute G

Fra : Dan Andersen

Dato : 11-06-01 21:22

Vi har lige fået akvarie og er nybegyndere på dette område, men interessen
griber hurtigt om sig!

Vi købte feriefoder i forbindelse med en kort tur på 3 dage. Vores erfaring
er, at det ikke virker. Faktisk var tabletterne næsten ikke eroderet efter
de tre dage. Under alle omstændigheder vil jeg anbefale at man tester
foderet før man tager afsted for at se, hvordan det udarter sig i akvariet.
På pakkerne skrives der også, at det kan virke mere eller mindre effektivt
alt efter vandets Ph værdi og cirkulation.

Hilsen
Dan, Aalborg

Fra : Gert

Dato : 06-06-01 17:38

Hej,

Som de 2 andre skriver tager dine fisk ikke skade af at være uden foder i
den periode du skal være væk.

Hilsen
Gert

Fra : Laila

Dato : 06-06-01 22:45

Hej Simon.

Du kan jo også vælge at købe en foderautomat.

Laila
Simon <guden@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b1dd48a$0$63566$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 07-06-01 20:03

Hej.
Hvis du skal have fat i noget feriefodder, så ikke køb det hvide som ligner
på en muslingeskal. Du får bare et værre søl at komme hjem til. Det er
nemlig ikke mad, men kalk, og giver nogle avlejringer i akvariet. Hvis du
vælger at købe nopget feriefodder, så forsøg at få fat i noget af det brune
som ligner brune udgaver af slikket "tavlekridt". Så er du i hvert fald
sikker på at dine fisk har noget at sutte på, som ikke giver nogle mindre
pæne særpreg til akvariet.
Hilsen Ditte

Fra : Emmer

Dato : 12-06-01 11:22

Du kunne evt. snakke med naboen eller en ven der kunne komme over og fodre
dine fisk. Sort molly har det vel med at få unger hele tiden og ungerne kan
ikke gå så lang tid uden at få mad, som det også er skrevet før.
Hilsen Maria E

Fra : Svein Tore Sølvik

Dato : 12-06-01 12:28

On Tue, 12 Jun 2001 12:22:05 +0200, "Emmer" <emmer@mail.dk> wrote:

>Du kunne evt. snakke med naboen eller en ven der kunne komme over og fodre
>dine fisk. Sort molly har det vel med at få unger hele tiden og ungerne kan
>ikke gå så lang tid uden at få mad, som det også er skrevet før.

Ungene passer vel perfekt som mat for de andre? :)