Scalare spørgsmål?
Fra : Simon

Dato : 06-06-01 07:54

Hejsa,

Jeg har gået og tænkt lidt på at anskaffe mig 2 flotte scalare til mit
selskabsakvarium (250L - er det nok ? der er en del planter i), men men
men - spiser de unger sådan nogen scalare (har sejlfinne molly og sort molly
der begge hyppigt skulle få unger)?

Nu har jeg også en rimeligt kraftig pumpe (Eheim 650L/T) - og den laver
strøm i mit akavarie, de andre fisk elsker at svømme ind i den ser det ud
til, men hvad med sådan et par store scalare ? er det for meget for dem tror
i ? de har jo rimeligt let ved at blive fanget i strømmen med den form der -
og det ville jo være synd .....

mange tak

mvh.Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-06-01 08:53

"Simon" <guden@iname.com> wrote in message
> men - spiser de unger sådan nogen scalare (har sejlfinne molly og sort
molly
> der begge hyppigt skulle få unger)?

Ja - de spiser unger - men det gøt mollyerne jo også selv.....

Men scalarerne kan nok tage dem lidt større end mollyerne.....

Men hvis der er rigelig planter at gemme sig mellem, så vil der
sikkert være nogle, der overlever.

Men hvis du vil have unger i større stil, så skal du nok IKKE vælge
scalarer -
selvom de kan være ret flotte !

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Simon

Dato : 06-06-01 09:01

ja de er flotte..... nå det er bare surt.... :(
- mine mollyer spiser ikke rigtig nogen unger synes jeg... det kan egenligt
godt være man skulle prøve at lægge mærke til det :)

tak
-Simon

Fra : Aardvark

Dato : 06-06-01 20:34

Lad mig sige det på denne måde....Scalarer elsker alt godt fra
havet/søen....deres livret er fiske-yngel.

/Brian