Netværk via lysnettet??
Fra : Rikke & Per

Dato : 07-09-05 16:04

Har netop set, at man bl.a. hos Energi Nord, kan købe et adapter-sæt, hvor
man kan etablere sit hjemmenetværk via lysnettet - se
www.energinordbutikken.dk/product.asp?product=178&sub=36

Vil gerne høre nogle erfaringer!!

m.v.h.
Per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-09-05 16:32

"Rikke & Per" <>>prikke@newmail.dk<<> wrote:

>Har netop set, at man bl.a. hos Energi Nord, kan købe et adapter-sæt, hvor
>man kan etablere sit hjemmenetværk via lysnettet - se
>www.energinordbutikken.dk/product.asp?product=178&sub=36

Allnet's produkter blev anmeldt i AltOmData for nogen tid siden:
Konklusionen blev at teknologien var for langsom og for dyr !

Hvis du absolut vil undgå at trække kabler, tror jeg du er bedre tjent
med trådløst netværk...

<mlr>

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 08-09-05 12:54

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> wrote in message
> Har netop set, at man bl.a. hos Energi Nord, kan købe et adapter-sæt, hvor
> man kan etablere sit hjemmenetværk via lysnettet - se
> [...]

Jeg har sådan et par, og svigerforældrene har også et par.
Jeg havde nemmelig problemer med at få det trådløsenet til at række.
Og her klare dette produkt sig rigtigt fint.

Svigerforældrene bruger det imellem to PCs i deres hus.
Og det køre rigtigt fornuftigt (omkring de 10 Mbit (halvduplex tror jeg nok
det er))

Personligt bruger jeg det fra PC til min DVD afspiller i stuen.
Her fungere det også rigtigt godt.

Produktet er rigtigt nemt at sætte op.
Hvis man er ligeglad med sikkerhed er det bare at plugge i og så køre det.
Hvis man vil have lidt sikkerhed følger der et program med der kan "ordne"
det.
Jeg ved ikke hvad maxrækkeviden er, men producenten plejer vist at påstå at
det automatisk stopper ved din hovedafbryder.
(Hvad det så skulle være i ens hovedafbryder der stopper sådannogle signaler
ved jeg ikke )

Men ja de er nok lidt dyre, medmindre man er heldig at finde dem på tilbud
eller lign.

/Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-09-05 13:01

Thomas O. Thomsen explained :
> (Hvad det så skulle være i ens hovedafbryder der stopper sådannogle signaler
> ved jeg ikke )

Formentlig spoler eller lign. Så vide vides virker netværket også kun
for stikkontakter på samme faser (hvilket i nogen huse giver
problemer).

Fra : Erik Semey

Dato : 07-11-05 23:43

Man kan fint kombinere en installation hvor man springer mellem grupperne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-11-05 16:23

Erik Semey explained on 07-11-2005 :
> Man kan fint kombinere en installation hvor man springer mellem grupperne.

Sikkert - men ikke umidelbart mellem forskellige faser hvilket giver et
problem i nogle bygninger.