LAN problem med hastighed
Fra : Sven

Dato : 05-09-05 22:59

Hej.
2 PC'ere en med WinXP og en med WinME.
I delte mapper kan der kun kopieres temmelig langsomt mellem PC'erne, ca
1800 kbyte/sek, men pingtider, spil osv kører fint. Det er i begge tilfælde
SMC EZ 10/100 netkort, og i.flg. switchen kører begge netkort i 100Mbit
mode.
Vi har kørt netværksguiden på WinXP maskinen, lavet en floppy, og brugt
denne floppy på WinME maskinen. Hvad kan der mon være galt?
Når jeg tilslutter min bærbare (winXP home) til "mainfraimen" WindowsXP Pro,
så er det en helt anden hastighed der kan kopieres med, så jeg tror fejlen
ligger i winME maskinen.

Sven

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-09-05 07:26

On Mon, 5 Sep 2005 23:59:02 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

> Når jeg tilslutter min bærbare (winXP home) til "mainfraimen"
> WindowsXP Pro, så er det en helt anden hastighed der kan kopieres
> med, så jeg tror fejlen ligger i winME maskinen.

Windows 9x (inkl. Me) er mildt sagt ikke særlig effektivt på et net,
så det er tænkeligt, du bare ikke når længere med det OS i den ene
ende.

Der kan dog også være andre faktorer (som sløve diske og filsystemer),
der spiller ind, så prøv at køre en test mellem de to maskiner med
TTCP. (Brug www.google.com, ttcp for windows, I'm feeling lucky eller
søg tilbage her i gruppen, evt. http://groups.google.com).

-A