Cybercity ADSL og andet modem
Fra : Morten Jensen

Dato : 05-09-05 14:25

Er der nogle der ved om man kan sætte et ADSL modem på en CC ADSL?

Jeg har kig på et Linksys, men det er et ADSL2, er det bagud kompatibelt?

Fra : ///M

Dato : 05-09-05 15:34

Morten Jensen wrote:
> Er der nogle der ved om man kan sætte et ADSL modem på en CC ADSL?
>
> Jeg har kig på et Linksys, men det er et ADSL2, er det bagud
> kompatibelt?

Mit Cybercity modem er også router, og i det skal jeg opsætte mit brugernavn
og password før jeg kan få hul til nettet. Jeg ved ikke om det i sig selv er
noget specielt lavet, eller om det er ligesom ved PPPoE/PPPoA, men i hvert
fald har routeren en særlig menu som er lavet til CC, så noget har de haft
gang i i softwaren.

Hvad med at spørge CC?

--
///M

Fra : Morten Jensen

Dato : 06-09-05 07:19

> [...]
> PPPoE/PPPoA, men i hvert fald har routeren en særlig menu som er lavet til
> CC, så noget har de haft gang i i softwaren.

På min egen Zyxel router har jeg opdateret med en officel Zyxel firmware, og
det virker, så jeg tror ikke at CC har lavet noget ved den de bruger.

Jeg har skrevet til CC, men har ikke hørt fra dem.

Fra : Morten Andersen

Dato : 07-09-05 20:25

Morten Jensen skrev:
> Er der nogle der ved om man kan sætte et ADSL modem på en CC ADSL?

ja, det kan du godt

> Jeg har kig på et Linksys, men det er et ADSL2, er det bagud kompatibelt?

hvilken model har du kigget på?

Jeg har selv en d-link dsl-g604t, men den driller mig lidt med min
downloadhastighed. Den jeg omtaler kan dog erstatte den Zyxel jeg har
fra CC og den hub jeg har tilsluttet (og så lige lidt til)

--
mvh Morten Andersen