Manglende adgang til lokal computer
Fra : Fietsenmaker

Dato : 03-09-05 08:01

Vi har skiftet fra 10Mb coax til 100Mb twistet pair hjem hos os.
Der er 5 computere med hver sin ip-adresse som kører win xp sp 2 fuld
opdateret.
Mit problem er, at jeg ikke kan komme på en af maskinerne.
Maskinen kan fint komme på internet, jeg kan pinge den fra min maskine,
men se filerne kan jeg ikke. Samtlige drev på maskinen er delt.
Jeg kan også se den på oversigten på arbejdsgruppe computerne, men får
ikke lov til at se filerne, så svarer windows at jeg muligvis ikke har
rettighederne.
Jeg har ikke ændret noget på noget i maskinerne.
Mine grå hår er ved at blive hvidt, jeg må indrømme at jeg ikke aner
hvad jeg skal gøre for at skabe kontakt.
Håber at der her i gruppen er nogle gode ideer.
På forhånd tak
Fietsenmaker

Fra : *** Calle ***

Dato : 04-09-05 09:09

Fietsenmaker wrote:
> [...]
> hvad jeg skal gøre for at skabe kontakt.
> Håber at der her i gruppen er nogle gode ideer.
Da du har skiftet netkort, skal du nok lige ind i firewall og åbne for
fildeling igen. Samtidig bør du lige tjekke på arbejdsgruppenavnet er det
samme på alle, da Windows sætter den til mshome
--
*** Calle ***

Fra : Fietsenmaker

Dato : 05-09-05 05:01

*** Calle *** skrev:

> Da du har skiftet netkort, skal du nok lige ind i firewall og åbne for
> fildeling igen. Samtidig bør du lige tjekke på arbejdsgruppenavnet er det
> samme på alle, da Windows sætter den til mshome
Tak for svaret, problemet blev på mystisk vis løst ved at jeg flyttede
netkortet til et andet slot. Så nu er der glæde i det lille hjem.