Hastighedstest for TDC Bredbånd | ADSL ?
Fra : Daniel

Dato : 06-06-01 07:36

Findes der ikke en dansk webside hvor jeg kan teste down/up-stream ?

(Ikke TDCs egen FTPtest) Jeg leder efter en test der giver et grafisk og
sammenlignligt indtryk af hastighed - ligesom amerikanske testsites.

Har lige snakket med en dame på 80808016, og hun bad mig gå ind på
tucows.dk og downloade en stor fil for at teste min hastighed !!!
Det er åbenbart kun på "det danske Internet" at de garanterer hastighederne.

Jeg har bestilt en 512/128 ADSL men min downstream er ikke kommet
over 256 kbit/s i den uge jeg har haft linjen.

Daniel

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-06-01 08:12

> (Ikke TDCs egen FTPtest) Jeg leder efter en test der giver et grafisk og
> sammenlignligt indtryk af hastighed - ligesom amerikanske testsites.

Det er ellers den absolut bedste test når du nu er koblet op hos TDC.

> [...]
> tucows.dk og downloade en stor fil for at teste min hastighed !!!
> Det er åbenbart kun på "det danske Internet" at de garanterer

Jeg tror næppe de /garanterer/ hastighed til noget andet end den første
central.

Du forventer vel ikke at TDC garanterer dig fuld hastighed til en vilkårlig,
lille server på et kroatisk kollegie?

> Jeg har bestilt en 512/128 ADSL men min downstream er ikke kommet
> over 256 kbit/s i den uge jeg har haft linjen.

Du burde kunne trække 512 kbit/s fra TDCs egen FTPtest, ellers er der noget
galt.

mvh
Kim Jensen

Fra : Daniel

Dato : 06-06-01 12:45

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vilkårlig,
> lille server på et kroatisk kollegie?

> Du burde kunne trække 512 kbit/s fra TDCs egen FTPtest, ellers er der

Hvordan skal jeg måle hastigheden fra det FTP site, når jeg i min IE 5.5.
browser
kun kan vælge "Kopier til mappe" og filen efterfølgende så bare kopieres som
i windows.
I min FTP klient kan jeg muligvis se det, men nu er det jo download fra via
HTTP
jeg oftest kommer ud for, og derfor det der interessere mig mest.
Desuden giver det ikke et særligt godt indtryk af den gennemsnitlige
hastighed at
downloade en pakke på 512K.

På tucows.dk (TDC server) prøvede jeg at downloade Paint Shop Pro (32 Mb)
og på 1 minut faldt hastigheden fra 24 Kb til 12 Kb og blev der.
Burde 512 Kbit ikke svarer til ca 64 Kb ??

Med garanti mener jeg at de forud for leveringen gennemmåler ens kobber for
at se
hvilken hastighed de kan leverer. Efterfølgende har de bekræftet at kunne
leverer
en 512/128 Kbit/s. Nogle steder kan man f.eks. ikke opgraderer til 1024/512
osv.
pga. kvaliteten, men i mit tilfælde kunne de sagtens leverer en 512/128
Kbit/s.

Daniel

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-06-01 18:47

On Wed, 6 Jun 2001 13:44:41 +0200, "Daniel" <daniel@nerdlab.dk> wrote:

>På tucows.dk (TDC server) prøvede jeg at downloade Paint Shop Pro (32 Mb)
>og på 1 minut faldt hastigheden fra 24 Kb til 12 Kb og blev der.
>Burde 512 Kbit ikke svarer til ca 64 Kb ??

Nej, med en 512 Kbit ADSL kan du ikke forvente mere end ~ 55KB.
Du skal huske på at der er et overhead på øhe ~10% Hvis jeg ikke
husker forkert,,,

Fra : Daniel

Dato : 06-06-01 22:24

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

| Nej, med en 512 Kbit ADSL kan du ikke forvente mere end ~ 55KB.
| Du skal huske på at der er et overhead på øhe ~10% Hvis jeg ikke
| husker forkert,,,

Ok, men der er stadigvæk et stykke vej fra de 24 Kb op til de 55!

Daniel

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 06-06-01 23:12

"Daniel" <daniel@nerdlab.dk> skrev i en meddelelse
> På tucows.dk (TDC server) prøvede jeg at downloade Paint Shop Pro (32 Mb)
> og på 1 minut faldt hastigheden fra 24 Kb til 12 Kb og blev der.
> Burde 512 Kbit ikke svarer til ca 64 Kb ??

Hmm, du skal ikke bruge TDC's Tucows server til sådan en test. Den server
skulle efter sigende være en halvgammel spand. Prøv i stedet f.eks. UNI-C's
server hvorfra jeg har hentet med ca. 55kb/s med min Pro@ccess 512/512.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Morten Boysen

Dato : 06-06-01 23:27

"Daniel" <daniel@nerdlab.dk> wrote in message
> [...]
fra via
> HTTP
> jeg oftest kommer ud for, og derfor det der interessere mig mest.

Det er flintrende ligegyldigt. hvilket program du bruger til at hente
med. Enten har du den bestilte båndbredde eller ej. Derudover skulle der
vidst være en lille fejl i IE, som gør at den regner forkert i starten
af en download. Derfor vil en FTP-klient være at foretrække.

> Desuden giver det ikke et særligt godt indtryk af den gennemsnitlige
> hastighed at
> downloade en pakke på 512K.

Så tag en fil, der er større.

--
Morten Boysen

Fra : nnnn

Dato : 07-06-01 10:29

Daniel wrote:

> [...]
>
> Jeg har bestilt en 512/128 ADSL men min downstream er ikke kommet
> over 256 kbit/s i den uge jeg har haft linjen.

Følg TDC egen vejledning:

I Win9x gøres følgende fra en DOS prompt:

* ftp ftptest1.tele.dk
* anonymous
* a@b.com
* cd pub