låse et netværk
Fra : Thomsen

Dato : 26-08-05 13:14

Hej

Jeg har et netværk med en trådløs router.
Er der noget med at man kan låse dette til en pc's mac adresse og i så fald
hvordan gør man dette.

mvh Michael

Fra : ///M

Dato : 26-08-05 13:42

Thomsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har et netværk med en trådløs router.
> Er der noget med at man kan låse dette til en pc's mac adresse og i
> så fald hvordan gør man dette.
>
> mvh Michael

Tjae - hvilken router har du???

///M

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-05 13:49

Thomsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har et netværk med en trådløs router.
> Er der noget med at man kan låse dette til en pc's mac adresse og i så fald
> hvordan gør man dette.

De fleste trådløse routere kan sættes til kun at tillade bestemte MAC
adresser, men sikkerheden i det er begrænset. Hvis du ønsker at kun en
maskine skal have adgang, så krypter netværket med WPA-PSK og nøjes med
at installer nøglen på den ene maskine.

Peter

Fra : Thomsen

Dato : 26-08-05 21:52

Hej

Er det et program ? i så fald er det freeware ?

mvh Michael

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-05 22:34

Thomsen wrote:
[om WPA-PSK]

> Er det et program ? i så fald er det freeware ?

Nej. Det er (forhåbentlig) en konfigurations-mulighed i dit netværksudstyr.

Peter