SS 5880
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 20-08-05 23:46

Jeg har med stor int. læst ovenstående tråd ang. SS5781.

Jeg har selv en 5880´er. Jeg har samme problem... jeg kan ikke komme til at
konfig. routeren.

Jeg prøvede derefter at koble en NetGear router på. Ingen forbindelse! Jeg
kan sagtens pinge routeren, men ikke komme på nettet. Derefter prøvede jeg
en trådløs "Noname" router. Samme resultat.

Min "opsætning" er nogenlunde den samme som Søren Rothjberg´s. TDC erhverv.
Det skal siges at "mit firma" bruger VPN...véd ikke om det gør nogen
forskel?

Men hvad skyldes problemet egenligt? Jeg har prøvet at trække et kabel til
min private pc... helt uden om routeren dvs. direkte fra modem... duede
ikke! Derefter prøvede jeg, at koble et ældre modem (Ericsson fra et
tidligere TDC abn) + skillefilter på i stedet for det Speedstream der følger
med det nye medarbejder abn. Heller intet held her!

Kræver TDC erhverv simpelt hen, at der sidder en SS5880 eller tilsvarende
router på forbind. for at det kører?

Det lyder da ufatteligt at TDC kan "tillade" sig at tage 900,- blot for at
åbne for et par porte?

Mvh

Jasper

Fra : Niels Callesøe

Dato : 21-08-05 07:39

Jasper Ahrensbach wrote in

> Min "opsætning" er nogenlunde den samme som Søren Rothjberg´s. TDC
> erhverv. Det skal siges at "mit firma" bruger VPN...véd ikke om
> det gør nogen forskel?

Det gør en meget stor forskel.
http://www.howstuffworks.com/vpn.htm

Lad være med at rode med det selv. Og lad rigtig meget være med at
resette din SS5880 til defaults, for så kan du slet ikke komme på
længere.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Fra : James Rune Hansen

Dato : 22-08-05 08:21

(SNIP

> Kræver TDC erhverv simpelt hen, at der sidder en SS5880 eller tilsvarende
> router på forbind. for at det kører?

(SNIP)

Nej det skulle jeg ikke mene.

Det du skal have fat i er IP adressen på dine line.

Jeg foreslår at du sætter din 5880 på.
Hopper ind på www.myip.dk
Skriver din ipadresse ned.
Så sætter du fx. din Netgear router på og logger ind og sætter den til
static ip.

Så skriver du den ip som du fik som ip adresse på www.myip.dk

IP: IP fra myip (xxx.xxx.xxx.xxx)
Subnet: 255.255.255.252
Gateway: IP fra myip -1 (xxx.xxx.xxx.xx(x-1))

Det er sådan de fleste Bredbånd proff er lavet fra tdc.

Håber det virker for dig

/James
Med dette svare er det kun mig selv jeg representere.

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 22-08-05 11:26

"Det skal siges at "mit firma" bruger VPN...véd ikke om det gør nogen
forskel?"

Ja det kan gør een kæmpe forskel.
Din SS5880 kan have en port der kobler op mod en koncentrator og så ind i
dit firmas MPLS.
Dine andre porte kommer sikkert "normalt" på internettet.
(Ved ikke om dette er tilfældet.)

Du har sikkert modtaget et kundebrev.
I det står der om din Inetforbindelse er en med statisk ip net (Så står der
noget med at du har et ip ned der hedder xxx.xxx.xxx.xxx/30)
Eller om du bare har en fast IP (så står IP'en der bare).

Med en Fast IP bliver din ipadresse DHCP tildelt, derfor skal du når du
piller din SS5880 af vente på at DHCP serveren "glemmer" den.
(Der går en time eller to)
Derefter sætter du din nye router på DSL modemmet og sætter det op til at
trække din IP automatisk, og vupti så er du på nettet.
Du kommer så ikke på dit firmas MPLS hvis det er sådan en opsætning du har.

Med et statisk ip net skal du bare indtaste dine oplysninger fra dit
kundebrev i din nye router.
Og så skulle du gerne komme på nettet (her skal du ikke vente 1 time)

Håber det hjælper lidt eller skriv bare igen

/Thomas