Speedstream 5781 konsol port
Fra : Søren Rothberg

Dato : 19-08-05 14:42

Hej

Jeg har et problem med at logge ind på min Speedstream 5781 router fra
TDC erhverv.
Jeg har fået lavet et serielt konsol kabel, og det ser ud til at
virke. Jeg prøver at følge den opskrift der er på:
http://www.marlow.dk/tech/speedstream.html
http://proaccess.jth.net/
Jeg reseter routeren ved at trykke den lille knap ind i tre sekunder,
hvorefter den spørger efter brugernavn og password.
Hvad er username ? (jeg har prøvet "admin", "system", "login")
Som password bruger jeg det 7 cifferet nummer uden det første bogstav
(det ved stregkoden).

Hvorfor får jeg ikke lov at logge på den ?
Er der lavet nye username/password fra TDCs side ?
Er der andre bagdøre ?

Jeg ved at det koster 950 kr at få lavet konfigurationen om fra TDCs
side.

Jeg håber at I kan hjælpe.

Tak

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 19:55

Prøv at lade username være tomt og kunskrive det password ind der står i
manualen. Hvis du vil resette den totalt, skal du resette den på knappen og
hive strømstikket ud i 20 min.
Det var det råd jeg fik af TDC i sin tid.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Søren Rothberg

Dato : 20-08-05 06:47

Hvis jeg angiver et blankt username, så spørger den blot efter
username igen. Jeg har prøvet at resette den og have strøm stikket
ude i længere tid uden held.

Søren

Fra : Niels Callesøe

Dato : 20-08-05 13:12

slet 9GO9F wrote in

> Jeg håber at I kan hjælpe.

Køb din egen router. Så har du for det første en router som du kan
konfigurere på som det passer dig, uden at skulle rode med
konsolkabler. For det andet har du en reserve, som TDC kan/vil hjælpe
dig med når den ene går i stykker. Og for det tredie overtræder du ikke
vilkårene for din aftale med TDC.

En router der kan stort set det samme som SS5781 kan erhverves for
under en tusse. Kommer du til gengæld til at smadre din 5781, bliver du
bon'et et væsentligt højere beløb for en ny af TDC.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Fra : Lars

Dato : 20-08-05 14:01

On 20 Aug 2005 12:11:31 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk>
wrote:

>En router der kan stort set det samme som SS5781 kan erhverves for
>under en tusse.

Kan den overhovedet noget specielt som en af de billige routere
til under 300,- ikke kan?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Niels Callesøe

Dato : 20-08-05 17:18

Lars wrote in <news:43072971$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Kan den overhovedet noget specielt som en af de billige routere
> til under 300,- ikke kan?

Pas. Det kunne den engang. Specifikationerne er vist tilgængelige fra
Siemens website som pdf, så kan man jo sammenligne.

I dag leverer TDC i øvrigt SS5880 i stedet, men svaret på samme
spørgsmål bliver også det samme.

Selv er jeg vældigt glad for min 5880, men jeg har også snydt lidt, som
de siger i TV-køkkenet[0]. Jeg forestiller mig at SS primært leverer
mere stabilitet for pengene i forhold til de billigere routere og at de
derfor er et godt valg for TDC at levere. Men det er gætværk, og stod
jeg selv og skulle købe en SOHO-router er det ikke sikkert valget ville
falde på en SS.

[0]: Se disclaimer.