Apache webserver, Windows Firewall og SP2 ~
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 16:36

XP Pro DK

Da jeg kørte Sp1, slog jeg firewall fra, fordi jeg kører en webserver og den
blokerede for den. Det var nemt nok. Da jeg så opgraderede til SP2 blev
firewallen automatisk slået til igen, jeg gik så ind og slog den fra. Og så
skulle alting køre? Nej, det gjorde det ikke, der bliver blokeret for at
andre kan downloade fra min webserver. Jeg har så været inde og kigge, og
windows firewall er slået fra, men på samme side under fanebladet avanceret
står der "Windows firewall er aktiveret for følgende forbindelser .......".
Og så står der Bluetooth, LAN og TDC. Skulle det ikke blive slået fra når
man vælger "Slået fra" under fanebladet Generelt?

Er det ok at jeg fjerner hakket ved alle 3 eller løber jeg en risiko ved
det?

Hvis jeg vælger LAN og Indstillinger. Så er der 2 faneblade, Tjenester og
ICMP.
På Tjenester er der hak ved (som det eneste) webserver (HTTP) og har været
det hele tiden.
På ICMP er der ikke hak ved noget.

Jeg er kun interesseret i at folk skal have lov til at downloade fra min
server og vil selvfølgelig også gerne være sikret. Hvad gør jeg?

Jeg er ikke nogen haj til Firewall, men tingene virkede før SP2.

Kan det have en betydning hvis personen der skal downloade fra mig har sin
firewall slået til? Hendes download starter men derefter sker der intet.

Jeg kan sagtens hente filen fra min bærbar der er tilsluttet samme router
som min pc der kører webserveren, men det har vist ikke noget at sige om at
det så skulle virke "udefra". Eller har der?

Hjælp:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 20:31

Det virker nu, jeg fjernede hakket ved alle 3 og så var der intet problem
med at andre kunne downloade fra min webserver. Det er altså endnu en ting
som SP2 bare har forvalgt for mig:( Jeg er ved at være godt træt af at
Microsoft forvælger ting uden i det mindste at komme med en dialog boks så
man selv kan vælge:(

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-05 13:18

> [...]

> som SP2 bare har forvalgt for mig:( Jeg er ved at være godt træt af at
> Microsoft forvælger ting uden i det mindste at komme med en dialog boks så

Så lad være med at bruge et styresystem, som er beregnet til konsummaskiner.
Har man brug for at køre webserver, så bruger man også et egnet OS!

XP er ikke et server OS...

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 20:32

Der er firewall i min router så jeg behøver ikke den i Windows.