Linksys router Keep alife
Fra : Filip

Dato : 15-08-05 22:20

Hej NG

Jeg har en Linksys Router til min ADSL forbindelse, men jeg oplever hver 3.
uge at jeg skal genstarte den da der er noget med at den skal have ny IP
adresse. Jeg har en fast IP, og routeren er sat til dynamisk efter Tele2´s
anvisning. Mit problem er at jeg ikke har en server, og vil derfor gerne
have routeren til at holde linjen åben, så den ikke skal have fornyet IP
adressen.

Hvordan skal jeg sætte routeren op???

Filip

Fra : Ole

Dato : 16-08-05 13:32

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anvisning. Mit problem er at jeg ikke har en server, og vil derfor gerne
> have routeren til at holde linjen åben, så den ikke skal have fornyet IP

Hvis du kører DHCP mellem dig og din ISP, som du antyder, kan det have noget
at gøre med, at routeren har problemer med at forny IP, men jeg tvivler dog
meget på, at leasetiden skulle være 6 uger. Prøv eventuelt at opgrade
routerens firmware.

Ole

Fra : Hans

Dato : 17-08-05 06:29

Ole wrote:

> [...]
> men jeg tvivler dog meget på, at leasetiden skulle være 6 uger. Prøv
> eventuelt at opgrade routerens firmware.

Med mindre de har ændret det igen hos Tele2 er leasetiden 30 minutter.

Hans

Fra : Filip

Dato : 17-08-05 12:29

> Med mindre de har ændret det igen hos Tele2 er leasetiden 30 minutter.
>
> Hans

Det er vist rigtigt nok med de 30 min. Jeg spekulerede på om det måske kunne
være en fordel at klone en mac adresse ind i routeren, så det så ud som om
der var en computer tændt hele tiden set fra tele2´s side? I øjeblikket har
den ingen mac adresse

Filip

Fra : jamen

Dato : 17-08-05 12:45

Filip wrote:

> Det er vist rigtigt nok med de 30 min.

En DHCP klient, som virker, plejer automatisk at forny adressen når
halvdelen af leasen er gået. Du har undersøgt, at du ikke kører med en
gammel og halvdefekt firmware?

> [...]
> der var en computer tændt hele tiden set fra tele2´s side? I øjeblikket har

Det burde ikke betyde noget. Og du kan være ret sikker på, at den har en
MAC adresse, eller ville den ikke virke ret godt

Fra : Filip

Dato : 17-08-05 18:06

> En DHCP klient, som virker, plejer automatisk at forny adressen når
> halvdelen af leasen er gået. Du har undersøgt, at du ikke kører med en
> gammel og halvdefekt firmware?

Jeg har lige købt den, og der var samme problem med en D-link Router som jeg
skiftede 2 gange af samme årsag. Derfor gik jeg over til et andet mærke -
derfor tror jeg ikke det er firmwaren der er problemer med

> Det burde ikke betyde noget. Og du kan være ret sikker på, at den har en
> MAC adresse, eller ville den ikke virke ret godt

Nej, det vidste jeg da egentlig godt ?-)

Fra : PA

Dato : 24-08-05 20:47

Jeg har samme problem jeg kan også kun komme på nettet hvis jeg kloner
computerens macadressen ind i min Linksys WRT54GS - Jeg har også Tele2. 8(

PA

Fra : PA

Dato : 24-08-05 20:55

Det skal måske lige siges at jeg har fast ip, er der et sted hos Tele2 hvor
man kan ændre hvilken macadresse som passer til en fast ip?

PA

Fra : Hans

Dato : 24-08-05 20:59

PA wrote:
> Jeg har samme problem jeg kan også kun komme på nettet hvis jeg kloner
> computerens macadressen ind i min Linksys WRT54GS - Jeg har også
> Tele2. 8(
Det er ikke noget problem bare man er klar over det. Det er skam ikke kun T2
som gør sådan, da TDC også låser på mac-adressen. Det er trods alt den
letteste metode til at genkende det tilsluttede udstyr set fra centralen.

Hans