Ny telefon og ny iPod
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-05 19:41

Skal I slet ikke skrive om den nye iPod nano, det nye iTunes 5 og den
nye Motorola rokr telefon? Jeg er begyndt at skrive ønskeseddel til jul.
Og iPod nano er helt perfekt til børnene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 07-09-05 20:10

In article <1h2jdf8.1qdshby1p827fuN%news@muenster.dk>,
news@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Skal I slet ikke skrive om den nye iPod nano, det nye iTunes 5 og den
> nye Motorola rokr telefon? Jeg er begyndt at skrive ønskeseddel til jul.
> Og iPod nano er helt perfekt til børnene.

Der er landskamp og desuden plejer jeg ikke at opdage den slags før du
fortæller det. Det er da noget skrammel næsten hele vejen igennem.
Telefonen kan ikke købes her i landet (konen kunne ellers godt trænge
til at skiftet sin Nokia 3210 ud (ja, hun ville jo altså ikke få
Motorolaen...)), iPod Nano kræver USB 2.0 (er det ikke døden for din
PowerBook?) og jeg er slet ikke parat til at skifte iTunes 4 ud endnu.
Da 3'eren røg mistede jeg adgangen til flere shared libraries.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-05 21:16

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> PowerBook?) og jeg er slet ikke parat til at skifte iTunes 4 ud endnu.
> Da 3'eren røg mistede jeg adgangen til flere shared libraries.

Lyseslukker! Det er da fint, at der kommer nyt. Der bør ikke ske noget
ved opgradering til et andet program. Men uheld sker jo. Problemet er
bare, at man ikke kan blive ved med iTunes 4 i tid og evighed. På et
tidspunkt kommer der en funktion, den ikke kan bruges til. Hvad
telefonen angår, så går der nok alligevel noget tid, før den kommer til
Danmark. Jeg har bare så småt overvejet en telefon med kalender og
adressebog, så jeg ikke skal slæbe rundt på både en telefon og en Palm.
Den lille iPod nano havde jeg mere tænkt på til børnene. Den er jo helt
perfekt til dem. Man må formode, at den er mere solid, når den ikke har
harddisk. Den bruger samtidig mindre strøm, og den fylder mindre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-09-05 12:27

Henrik Münster wrote:

> [...]
> perfekt til dem. Man må formode, at den er mere solid, når den ikke har
> harddisk. Den bruger samtidig mindre strøm, og den fylder mindre.

Jeg må også altså give Christian Bech ret. Jeg er også en anelse
skuffet. Ikke så meget pga. de ting Apple smed på markedet, men mere på
grund af de ting der ikke kom. Jeg synes der var lagt op til noget mere
i annonceringen af presseeventen.

Et par ideer til hvad der gerne måtte komme snart:

- En Mac mini med indbygget TV tuner kort, Mediacenter software og
fjernbetjening.
- Film i iTunes eller en anden app der gør det lige så nemt at købe nye
film som iTunes gør det med musik.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Peter

Dato : 07-09-05 22:20

iPod Nano kræver USB 2.0

Så vidt jeg kan læse, ANBEFALER Apple USB 2.0. Det er vel ikke helt det
samme som "kræver".

/Peter

Fra : Christian Bech

Dato : 07-09-05 22:41

In article <431f598d$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
Peter <ihatespam@cybercity.dk> wrote:

> iPod Nano kræver USB 2.0
>
> Så vidt jeg kan læse, ANBEFALER Apple USB 2.0. Det er vel ikke helt det
> samme som "kræver".

Mac System Requirements
A Mac with built-in USB 2.0
Mac OS X v10.3.4 or later
iTunes 4.9 (included) or later

<http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/72402/wo
/Tb5Fc0AQT7KW3DQlfuB4yPxRWLr/0.0.15.1.0.6.23.1.0.1.0.0.0.1.0>

Fra : David Mc Nally

Dato : 07-09-05 23:28

Christian Bech wrote:

> Mac System Requirements
> A Mac with built-in USB 2.0
> Mac OS X v10.3.4 or later
> iTunes 4.9 (included) or later

http://en.wikipedia.org/wiki/USB2#Standard_USB_signaling

"Not all USB 2.0 devices are Hi-Speed. A USB device should specify the
speed it will use by correct labeling on the box it came in or sometimes
on the device itself."

Det behøver altså ikke nødvendigvis være USB 2 Hi-Speed de mener, det
kan godt være USB 2.0 Full Speed, som svarer til den gamle USB
1.1-standard.

Desuden har jeg til dato ikke set nogen USB2 Hi-Speed-produkter, der
ikke har kunnet køre på en USB2 Full Speed-port. :)

:David

--
Min e-mail-adresse er dansk, ikke handicappet - gæt dig til resten.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-05 15:11

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Mac System Requirements
> A Mac with built-in USB 2.0
> Mac OS X v10.3.4 or later
> iTunes 4.9 (included) or later

Den virker nok fint med et FireWire til Dock connector cable. ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Sebastian

Dato : 07-09-05 20:57

> Skal I slet ikke skrive om den nye iPod nano, det nye iTunes 5 og den
> nye Motorola rokr telefon? Jeg er begyndt at skrive ønskeseddel til jul.
> Og iPod nano er helt perfekt til børnene.

vdr. iTunes 5:
500MHz G3 processor or better - jeg nægter at sende Rubiline (iMac DV
@450MHz) på pension. så må jeg vist leve uden:
- streamlined look, som nu heller ikke er så ny
- find stuff faster with the new Search Bar, som om jeg hidtil havde
problemer med at finde tingene
- control kids' access with Parental Controls, gaab, de _vil_ jo høre de
Explicit versioner
- hear more of what you love with Smart Shuffle.,

Jeg har ingen Batman telefon. Så denne gang er det vist uden mig.
Podcasting, som kom med 4.9 er fantastisk, men denne upgrade er vist
bare en lille shine-up.

iPod mini R.I.P.
iPod nano er lækkert helt klart, men 2GB er lige lovlig lidt, det lugter
jo af at der kun skal være plads til det man køber hos iTunesMusicStore.
lidt syndt at man nu er et gab mellem 4 og 20 GB.
Men iPod nanos tilblivelse forklarer jo hvorfor Apple forærede iPod mini
til iBooks mv. efter sommerferie.

nu hvor Sony kommer med Walkman telefoner, kommer Batman med iTunes
Telefoner. Men jeg savner stadig en mac venlig smartphone med
håndskriftsgenkendelse.

hilsen
Sebastian,
som nyder sin iPod nørd (s/h display 40GB) hver dag under de 35km
cykling.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-05 21:16

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> lidt syndt at man nu er et gab mellem 4 og 20 GB.
> Men iPod nanos tilblivelse forklarer jo hvorfor Apple forærede iPod mini

Størrelsen er vel et kompromis mellem pris og de teknologiske
muligheder. Flash RAM er relativt dyrt, så mere end 4 GB begynder at
koste mange penge. Omvendt er der nok ikke meget at spare ved at købe en
harddisk på mindre end 20 GB. De findes vel dårligt nok mindre nu om
dage. Det vil jo være fjollet, hvis Apple ikke får så stor harddisk som
muligt for pengene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sebastian

Dato : 08-09-05 19:21

> [...]
> harddisk på mindre end 20 GB. De findes vel dårligt nok mindre nu om
> dage. Det vil jo være fjollet, hvis Apple ikke får så stor harddisk som

Helt enig. Men så vil jeg da hellere have en iPod mini med 10GB 1'' HD.
Men Apples marketing afdeling har sikkert lavet lektierne. Det er kun
idioter som mig, der har brug for MEGET plads, og til dem er iPod. Så
meget som man ser iPod mini og så lidt man ser iPod photo eller iPod U2
vil de fleste nok har en fysisk lille afspiller.

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-09-05 21:53

> - control kids' access with Parental Controls, gaab, de _vil_ jo høre de
> Explicit versioner

Selvfølgelig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-05 22:15

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Selvfølgelig.

Explicit, det er sådan noget som "Drengene fra Angora", er det ikke? Det
er mine børn også helt vilde med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-05 23:50

> Skal I slet ikke skrive om den nye iPod nano, det nye iTunes 5 og den
> nye Motorola rokr telefon? Jeg er begyndt at skrive ønskeseddel til jul.
> Og iPod nano er helt perfekt til børnene.

Har I set hjemmesiden med den nye telefon? Man kan få nogle personer til
at danse til nogle stykker musik. Et af dem er Jukebox med Bent Fabric.
Det er da meget sjovt, der er dansk musik med.

<http://www.makemedance.com/>

Nu mangler vi bare at se reklamen med Madonna.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-05 11:24

> [...]
> Det er da meget sjovt, der er dansk musik med.
>
> <http://www.makemedance.com/>
>
> Nu mangler vi bare at se reklamen med Madonna.

Jeg kan stadig ikke se hvad jeg skal bruge den til, derimod ville det
kunne være dejligt at kombinere Palm med mobiltelefon og
matematikregner.
--
Per Erik Rønne

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-09-05 12:16

Per Rønne wrote:

> Jeg kan stadig ikke se hvad jeg skal bruge den til, derimod ville det
> kunne være dejligt at kombinere Palm med mobiltelefon og
> matematikregner.

Hvad med den her:
http://makeashorterlink.com/?I2DD121CB

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-05 13:05

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Hvad med den her:
> http://makeashorterlink.com/?I2DD121CB

¤729 - dkr 5.437 excl moms, 6.796 incl moms. For dyrt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Bech

Dato : 08-09-05 14:49

In article <1h2koyh.vqd3mt1ecnhcyN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> 6.796 incl moms. For dyrt.

Ja det er ret voldsomt. Expansys.dk har den til under 4.500 incl. en
craddle. Jeg købte min brugt på eBay til ca. 3.500. Fed pda/mobil

--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-09-05 13:03

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) writes:

> Jeg kan stadig ikke se hvad jeg skal bruge den til, derimod ville det
> kunne være dejligt at kombinere Palm med mobiltelefon og

Du køber da bare en, og smider et lommeregnerprogram på den

http://www.m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=72267

Den er dog ikke helt billig.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-05 13:43

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Du køber da bare en, og smider et lommeregnerprogram på den
>
> http://www.m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=72267
>
> Den er dog ikke helt billig.

Næh, jeg nøjes så med at fortsætte med min Palm m130 + min Nokia 3410.
Palm'en med ekstra programmer lagt ind.
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard

Dato : 08-09-05 02:47

HEEEENRIIIIK! - Der er altså stadig over 3½ måned til det.
mvh. Erik Richard

Henrik Münster wrote:
> Skal I slet ikke skrive om den nye iPod nano, det nye iTunes 5 og den
> nye Motorola rokr telefon? Jeg er begyndt at skrive ønskeseddel til jul.
> Og iPod nano er helt perfekt til børnene.

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-05 05:43

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> HEEEENRIIIIK! - Der er altså stadig over 3 1/2 måned til det.

Jamen jeg har haft fødselsdag i år. Så er der jo kun julen tilbage at
ønske sig gaver til. Men begge børnene har fødselsdag her i efteråret.
Så kan de jo få en iPod nano. Foruden en Nintendo DS, en Playstation
Portable og hvad der ellers er kommet. Det var i dag, man skulle have
været barn
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 11-09-05 19:14

Tjaa, jeg har nu bestilt en PSP og en Nano, og jeg er en gammel mand
på 31