Synk. af SE Z800i med Mac
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-09-05 15:19

Idiotsikker vejledning modtages med tak! (det er ikke til mig selv

Det drejer sig kun om at kunne synke adr.bogen med telefonen. Kunne ikke
selv få det til at virke med iSync i en håndevending - kunne ikke
tilføje telefonen.

PFT

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-09-05 15:38

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> [...]
>
> Det drejer sig kun om at kunne synke adr.bogen med telefonen. Kunne ikke
> selv få det til at virke med iSync i en håndevending - kunne ikke

Den syncer ligesom alle andre SE telefoner med Bluetooth og iSync.

Desuden kan den også bruges som ADSL og køre high speed data........
samtidig med at du taler i telefon med den.

Ret cool.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-09-05 16:04

Alt det ved jeg godt, men det var ikke spørgsmålet.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-09-05 16:09

> Den syncer ligesom alle andre SE telefoner med Bluetooth og iSync.
>
> Desuden kan den også bruges som ADSL og køre high speed data........
> samtidig med at du taler i telefon med den.
>
> Ret cool.

Yep, hastigheden er ret imponerende.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 02-09-05 18:06

Jesper Haaber Gylling skrev:
> Desuden kan den også bruges som ADSL

Næppe;)

/JD

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-09-05 16:09

> [...]

> Det drejer sig kun om at kunne synke adr.bogen med telefonen. Kunne ikke
> selv få det til at virke med iSync i en håndevending - kunne ikke

Hmm.. det virker fint her. I Systemindstillinger -> Bluetooth vælger
man at indstille en ny enhed, vælger mobiltelefon og når den så
scanner, skulle telefonen gerne dukke op. Vær sikker på, at telefonen
har Bluetooth slået til.

Når computeren finder telefonen, viser den en kode, som man skal
indtaste på telefonen. Samtidig spørger telefonen om man skal tilføje
computeren til "Mine enheder", det svarer man ja til, og taster koden
ind som vises på computeren.

Så er de parret, og på næste skærm spørger den om, hvad telefonen skal
bruges til. Her skal du bare sørge for, at adressenbogen er klikket til.

Det har aldrig svigtet med mine SE-telefoner (T68i, Z1010 og Z800i).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-09-05 23:01

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> bruges til. Her skal du bare sørge for, at adressenbogen er klikket til.
>
> Det har aldrig svigtet med mine SE-telefoner (T68i, Z1010 og Z800i).

Tak for dette. Kan genkende proceduren, så jeg tror vi har været korrekt
igennem det, men den viser sig bare ikke i iSync. Jeg beder ham lige
prøve igen og vender tilbage, hvis det stadig ikke spiller.

Fra : Christian Bech

Dato : 04-09-05 21:03

In article <ch6mu2-ro4.ln1@g4server.rfn.dk>,
spam@rfn.dk (René Frej Nielsen) wrote:

> Det har aldrig svigtet med mine SE-telefoner (T68i, Z1010 og Z800i).

Har du allerede skiftet 1010'eren ud? Var det ikke den, som 3 ikke ville
sælge til Morten?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-09-05 00:42

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Har du allerede skiftet 1010'eren ud? Var det ikke den, som 3 ikke ville
> s?lge til Morten?

Den gik lidt i udu, og da jeg var i en 3 butik for at få dem til at
kigge på den, fik de prakket mig en Z800i på. Efterfølgende fandt
jeg ud af at nulstille Z1010'eren og nu funker den igen. Så nu har jeg
en ekstra 3-mobil

Morten prøvede ganske rigtigt at købe en Z1010, men da han var
fornærret ville han kun give 1 krone for den. Os andre der gav fuld
pris, > 1000 kr., kunne bare købe den hos 3

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Christian Bech

Dato : 05-09-05 09:06

In article <vadsu2-ksj.ln1@g4server.rfn.dk>,
> [...]

> kigge på den, fik de prakket mig en Z800i på. Efterfølgende fandt
> jeg ud af at nulstille Z1010'eren og nu funker den igen. Så nu har jeg

Fedt. Så kan du bruge dem som spejl

> Morten prøvede ganske rigtigt at købe en Z1010, men da han var
> fornærret ville han kun give 1 krone for den. Os andre der gav fuld
> pris, > 1000 kr., kunne bare købe den hos 3

Jeg er ret sikker på, at du lige kaldte Morten for tyk.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-09-05 10:44

> Fedt. S? kan du bruge dem som spejl

Jeg kan lave en videosamtale til mig selv, hvis jeg keder mig

Tyk?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-09-05 11:01

spam@rfn.dk (René Frej Nielsen) writes:

> Jeg kan lave en videosamtale til mig selv, hvis jeg keder mig

Jeg synes nu at tanken om at bruge to mobiltelefoner til at se om
frisøren har klippet lige i nakken, er en forfriskende højteknologisk
løsning på et beskedent problem.

Lidt ligesom at bygge en fjernbetjening vha Lego.

> Tyk?

Jeg tror at der hentydes til at du brugte et andet ord end nærig.
Christian er en meget sikker sprogbruger.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-09-05 12:59

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> [...]
> løsning på et beskedent problem.
>
> Lidt ligesom at bygge en fjernbetjening vha Lego.

hæhæ...

> Jeg tror at der hentydes til at du brugte et andet ord end nærig.
> Christian er en meget sikker sprogbruger.

Fornærret er vel tæt på.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-09-05 13:19

> Fornærret er vel tæt på.

Det ved jeg faktisk ikke. Er du i gang med et indlæg i Fup eller
Fakta med gamle danske ord?

Ellers må vi jo en tur over i kukur-gruppen.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 05-09-05 20:11

In article <yu2slwjbzq1.fsf@luhmann.netc.dk>,
> [...]

> løsning på et beskedent problem.
>
> Lidt ligesom at bygge en fjernbetjening vha Lego.

Hov! Hvad er der galt med det?

> Jeg tror at der hentydes til at du brugte et andet ord end nærig.
> Christian er en meget sikker sprogbruger.

Tusind tak. Du har lige reddet mig en del grundig korrekturlæsning og
dyb forsmædelse. når jeg kommer til at lave en fejl.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-05 21:04

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Tusind tak. Du har lige reddet mig en del grundig korrekturlæsning og
> dyb forsmædelse. når jeg kommer til at lave en fejl.

Nu er jeg ikke med. Christian Bech skrev "fornærret". Det ord kan jeg
ikke finde. Jeg gik ud fra, at der er tale om en fejlstavning af
"fornæret", der betyder nærig eller påholdende. Det betyder da ikke tyk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 05-09-05 21:24

In article <1h2frnu.1ci0mi51nn6l6fN%news@muenster.dk>,
news@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Nu er jeg ikke med. Christian Bech skrev "fornærret".

Vel gjorde han ej.

> Det ord kan jeg
> ikke finde. Jeg gik ud fra, at der er tale om en fejlstavning af
> "fornæret", der betyder nærig eller påholdende. Det betyder da ikke tyk.

Så meget for den sikre sprogbruger. Det ord kendte jeg slet ikke.

Og dog. Det forekommer jo ikke i Ordbog over det danske sprog, så jeg er
lovligt undskyldt

http://www.folkeskolen.dk/Articles/ArticlesShow.asp?ArticleID=1077&Title=
SPROGLIG+SET

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-05 21:45

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Vel gjorde han ej.

Undskyld. Det var René Frej Nielsen. Jeg beklager. Det må være gået lidt
hurtigt.

> Så meget for den sikre sprogbruger. Det ord kendte jeg slet ikke.

Kender du ikke ordet "fornæret"? Det står da i Politikens Store Ordbog,
som jeg har installeret på computeren. Den svarer da nogenlundet til
Retskrivningsordbogen.

> Og dog. Det forekommer jo ikke i Ordbog over det danske sprog, så jeg er
> [...]

Måske kender jeg ordet fra min mor, der stammer fra Aalborg. Jeg er
temmelig sikker på, at hun har brugt det gennem hele min opvækst. Så jeg
ved ikke, om det er så nyt, som der står i artiklen, du henviser til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-09-05 21:56

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Hov! Hvad er der galt med det?

Ingenting, men har du faktisk prøvet?

Det har jeg ikke, men vi byggede engang et morseapparat med en
Legosensor og en arkitektlampe. Eftersom at timingen var ret dårlig
og vi ikke vidste så meget om det, var båndbredden absolut i bund, men
underholdningsværdien for de forbipasserende ude på gaden fejlede vist
ikke noget.

> Tusind tak. Du har lige reddet mig en del grundig korrekturlæsning og
> dyb forsmædelse. når jeg kommer til at lave en fejl.

Ingen årsag.

Hvis det i øvrigt ikke huer herren, kunne du jo bare dementere det.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 05-09-05 20:10

In article <hkgtu2-5io.ln1@g4server.rfn.dk>,
spam@rfn.dk (René Frej Nielsen) wrote:

> Jeg kan lave en videosamtale til mig selv, hvis jeg keder mig

Du kan også lave en med mig, hvis du sender z1010'eren til mig. Hov, det
minder mig om, at jeg har et mobiltelefonspørgsmål. Så må jeg hellere
omdøbe tråden lidt.

Jeg har mulighed for at få en Siemens CX65 til billige penge. Den er
ikke i Apples liste, men jeg har dem lidt mistænkt for, at den begrænser
sig til BT-telefoner. CX86 kører SyncML så burde den ikke kunne
synkronisere med et datakabel? Eller kræver iSync drivere til de enkelte
telefoner?

For meget ernæring